اخبار داغ

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد؛

برخورد سازمان هواپیمایی با کاهش نرخ بلیت با هدف اخلال در رقابت‌/قیمت‌گذاری کف نرخی را تایید نکرده‌ایم

برخورد سازمان هواپیمایی با کاهش نرخ بلیت با هدف اخلال در رقابت‌/قیمت‌گذاری کف نرخی را تایید نکرده‌ایم
رضوی گفت: این سازمان با موضوع تعیین کف قیمت فروش بلیت هواپیما موافق نیست و به عنوان مرجع نظارتی بخش هوانوردی، به موضوع رقابت ناسالم در صنعت هوایی ورود خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میراکبر رضوی اظهار داشت:‌ ۲۴ آبان ۱۳۹۹ شورای‌عالی هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی اجازه داد نرخ سقف بلیت‌های خود را ۱۰ درصد بالا ببرند و در همان جلسه در خصوص کف نرخ‌ها هم بحث و مقرر شد با هدف افزایش رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی و ایجاد فرصت برای بهره مندی مسافران از بلیت‌های ارزان این امر محقق شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: ۲۵ آبان امسال هم شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند از ابتدای آذر نرخ بلیت‌های خود را بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهند که این امر هم محقق شد و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ناظر این بخش با هرگونه تعیین کف قیمتی مخالف است مگر اینکه چنین امری کیفیت یا ایمنی پرواز و مسافران را به خطر بیاندازد.
,
 
,
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ما قیمت‌گذاری کف را تایید نکرده‌ایم، اما برخی چارتر کننده‌ها به این امر تاکید داشتند و برخی رسانه‌ها هم بی انصافی کردند، اما همچنان تاکید داریم که اولویت ما مردم هستند و هر کدام از این موضوعات که امنیت آن‌ها را به خطر بیاندازد ما را ناچار به برخورد با شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین ها) یا چارتر کننده‌ها می‌کند.
,
 
,
‌رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما این را هم گفت که ‌به استناد ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری، وظیفه برخورد با مخاطرات هوایی، ایمنی پرواز‌ها و رقابت مضره در این بخش بر عهده سازمان هواپیمایی است و اگر کاهش نرخ در مسیر‌های پروازی، به صورت غیر متعارف و با هدف اخلال در رقابت تشخیص داده شود سازمان هواپیمایی بر اساس وظیفه ذاتی خود به موضوع ورود می‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه