اخبار داغ

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری:

افزایش سیستم ایمنی بدن با دریافت دُز سوم واکسن کرونا/ شهروندان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند

افزایش سیستم ایمنی بدن با دریافت دُز سوم واکسن کرونا/ شهروندان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند
ایمان قاسم زاده گفت: واکسن‌های موجود به دلیل آنکه ایمنی بدن را افزایش می دهند می توانند سطح ایمنی بهتری را در فرد ایجاد و قدرت سیستم ایمنی بدن را در مقابل با سویه های جدید افزایش دهند و از این حیث توصیه می شود که افراد دُز سوم واکسن خود را بزنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایمان قاسم‌زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به شیوع سویه اومیکرون گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی که در این سویه باید انجام شود، هیچ تفاوتی با سویه های قبلی ندارد و همه اقداماتی که به منظور مقابله با شیوع سویه های قبلی انجام می شد در خصوص سویه اومیکرون نیز باید صورت گیرد.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری ادامه داد: شش ماه پس از تزریق دُز دوم واکسن کرونا، سطح آنتی بادی آن در بدن پائین می آید و بنابراین با زدن دُز سوم و یادآور ایمنی بدن افزایش پیدا می کند و این امر موجب افزایش تولید آنتی بادی در بدن خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بهتر بود که مانند واکسن آنفولانزا، واکسن یادآور به روز می شد، تا بر اساس آن آنتی ژن های جدید وارد بازار می شد، عنوان کرد: البته واکسن های موجود نیز به دلیل آنکه ایمنی بدن را افزایش می دهند می توانند سطح ایمنی بهتری را در فرد ایجاد و قدرت سیستم ایمنی بدن را در مقابل با سویه های جدید افزایش دهند و از این حیث توصیه می شود که افراد دُز سوم واکسن خود را بزنند.

قاسم زاده با بیان اینکه متأسفانه مردم با عادی انگاری و آسان گیری، رعایت پروتکل های بهداشتی را کاهش داده اند، اظهار کرد: سویه اومیکرون کشندگی کمتری را دارد؛ اما سرعت انتقال این سویه بیماری بسیار بالا است که این امر می تواند خطر ساز باشد؛ به ویژه آنکه احتمال ایجاد جهش های جدیدتری نیز وجود دارد.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: شهروندان حداکثر توان خود را برای رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی قرار دهند تا از ایجاد بیماری در سطح وسیع جلوگیری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه