اخبار داغ

مسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه های آزاد یزد:

ارتباط نظام‌مند دانشجو و استاد؛ راهکاری برای تداوم مسائل تربیتی بین نسلی

ارتباط نظام‌مند دانشجو و استاد؛ راهکاری برای تداوم مسائل تربیتی بین نسلی
حجت الاسلام زارع گفت: یک ارتباط نظام مند بین دانشجو و استاد پس از فارغ التحصیلی یکی راهکار تداوم مسائل تربیتی و اخلاقی بین نسلی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی یزد صبح امروز در نشست هم اندیشی کانونهای بسیج اساتید دانشگاههای استان یزد  که با حضور مسئولان بسیج اساتید کشور برگزار شد از اجرای طرح اندیشه تمدن ساز و تاریخ تمدن ساز به همت اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در زمینه ورود به مسائل معرفتی،اخلاقی و رفع شبهات جامعه دانشگاهیان خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

حجت الاسلام حسن زارع با خیرمقدم به اساتید و رئیس بسیج اساتید کشور اظهار داشت: با توجه به درس هایی که در زمینه تربیت، اخلاق و تربیت باورهای دینی نسل جوان مطرح هست به نظر می آید هیچ بستر مناسبی بهتر از کلاس های آموزشی دانشجویان و اساتید نیست در حالی که ارتباط دانشجو و استاد تداوم ندارد.

,

وی ایجاد یک ارتباط نظام مند بین دانشجو و استاد را پس از فارغ التحصیلی به عنوان یک راهکار تداوم مسائل تربیتی و اخلاقی بین نسلی معرفی کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در جمع مدیران دانشگاه های آزاد در سال 82 بحث ورود مسائل توحیدی را به رشته های دانشگاه آزاد خواستار شدند و توصیه کردند که خروجی دانشگاه آزاد اسلامی باید همچون حوزه علمیه باشد.

,

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی یزد، با قرائت آیه 54 سوره مائده« یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینِهِ فَسَوفَ یَأتِی اللَّهُ بِقَومٍ یُحِبُّهُم وَیُحِبّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الکافِرینَ یُجاهِدونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَلا یَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ ۚ ذٰلِکَ فَضلُ اللَّهِ یُؤتیهِ مَن یَشاءُ ۚ وَاللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ»گفت: معنی این آیه یعنی «ای گروهی که ایمان آورده‌اید، هر که از شما از دین خود مُرتَد شود به زودی خدا قومی را که بسیار دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند و نسبت به مؤمنان سرافکنده و فروتن و به کافران سرافراز و مقتدرند (به نصرت اسلام) برانگیزد که در راه خدا جهاد کنند و (در راه دین) از نکوهش و ملامت احدی باک ندارند. این است فضل خدا، به هر که خواهد عطا کند و خدا را رحمت وسیع بی‌منتهاست و (به احوال همه) داناست».

,

حجت الاسلام زارع یکی از مصادیق آیه 54 سوره مائده را اساتید بسیجی عنوان کرد و افزود: انتظار این است که اساتید خودشان را اول  به معرفت و اخلاق و آراستگی باطن مجهز کنند و سپس وارد این عرصه شوند.

,

وی از اجرای طرحی فاخر و معرفتی به همت دانشگاه آزاد اسلامی یزد خبر داد و گفت: از یک سال اخیر تا کنون طرح «اندیشه تمدن ساز» و «تاریخ تمدن ساز» در حال اجرا هست و موفقیت خودش را در دانشگاه آزاد طوری نشان داد که باعث توسعه طرح در همه دانشگاه های کشور شد.

,

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی یزد، تصریح کرد: اجرای این طرح به استمرار آن بستگی دارد زیرا تا کنون تأثیرات شگرفی داشته است.

,

حجت الاسلام زارع ادامه داد: جلسات این طرح به صورت هفتگی و با مطالعه و مباحثه اعضای گروه همراه است.

,

وی اظهار امیدواری کرد: تداوم این طرح گام مؤثری در زمینه ورود به مسائل اخلاقی و معرفتی و انجام رسالت علمی در زمینه رفع شبهات در جامعه دانشگاهیان باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه