اخبار داغ

قنادباشی در گفت‌وگو با دانا:

رژیم صهیونیستی از پیشرفت مذاکرات آشفته است/ تلاش اسرائیل برای پیوند مذاکرات وین با دلارهای عربی

رژیم صهیونیستی از پیشرفت مذاکرات آشفته است/ تلاش اسرائیل برای پیوند مذاکرات وین با دلارهای عربی
کارشناس مسائل بین الملل گفت: آنچه مانع از پیشرفت مذاکرات است، لابی صهیونیستی است که تلاش می کند مذاکرات را با دلارهای عربستانی پیوند بزند.
[

«جعفر قناد باشی»، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه غرب علاقه ای ندارد اخبار مثبت از روند مذاکرات به افکار عمومی ایران مخابره شود گفت: با وجود آنکه روند مذاکرات به نفع ایران مثبت است و ابتکار عمل در مذاکرات وین در دست جمهوری اسلامی ایران است اما کشورهای اروپایی علاقه ای ندارند اخبار مثبت از روند مذاکرات به گوش افکار عمومی ایران برسد تا از این طریق با فشار افکار عمومی ایران بر دولت بتوانند امتیاز بیشتری از تیم مذاکره کننده ایرانی بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه در بین کشور های 1+4، روسیه و چین با کشورهای اروپایی تضاد های بسیار ریشه ای وجود دارد که همین مسئله کفه ترازوی مذاکرات را به سمت ایران سنگین می کند تصریح کرد: روسیه امروز رزمایشی نظامی در کنار اکراین برگزار می کند از سوی دیگر چین هم بر سر تایوان و کره شمالی با اروپا اختلاف نظر دارد از این رو روسیه و چین در جریان مذاکرات وین خواستار پیروزی غرب نیستند.

,

قنادباشی با اشاره به اینکه انگلستان و فرانسه نیازمند روابط با ایران هستند و از بابت روابط ایران با کشورهای بزرگ آسیایی احساس نگرانی دارند تاکید کرد: آنچه مانع از پیشرفت مذاکرات است، لابی صهیونیستی است که تلاش می کند مذاکرات را با دلارهای عربستانی پیوند بزند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه مذاکرات وین تا به امروز به نفع ایران پیش رفته است عنوان کرد: اروپا نیازمند روابط با ایران است و رژیم صهیونیستی بسیار آشفته و به هم ریخته است چرا که به واسطه سیستم جاسوسی خود مطلع شده که اروپا در جریان مذاکرات در برابر ایران بنا را بر عقب نشینی گذاشته است.

,

قنادباشی با اشاره به وعده آزادسازی دارایی های ایران از سوی کره جنوبی تصریح کرد: این امر نشان می دهد که غرب شیوه گذشته را کنار گذاشته و در نوع رفتار خود با ایران و در جریان مذاکرات تغییرات محسوسی را به وجود آورده است.

,

وی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی مواضع محکمی در مذاکرات اتخاذ کرده و از آن عقب نشینی نخواهد کرد تاکید کرد: ایران خواستار لغو تحریم ها و پس از آن راستی آزمایی غرب است، از این رو ممکن است به نتیجه رسیدن مذاکرات زمان بر باشد اما ابتکار عمل در اختیار ایران است و فشار غرب بر ملت ایران کاهش خواهد یافت.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه