اخبار داغ

اقتصاد مقاومتی با تلاش وهمت تحقق می‌شود؛

روایتی از تولید که پیشرفت را به دنبال دارد/ وقتی چرخ اقتصاد با دانه‌های زرشک می‌چرخد

روایتی از تولید که پیشرفت را به دنبال دارد/ وقتی چرخ اقتصاد با دانه‌های زرشک می‌چرخد
کشاورزی خوش ذوق ایلامی با کاشت درختچه زرشک به رونق تولید کمک کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، توجه به تولید همواره امری ضروری است و اگر تولید همراه با اقتصاد مقاومتی محقق شود قطعا مشکلات در آینده حل خواهد شد و دیگر شاهد مشکلات اقتصادی نخواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

تولید به معنای تحویل جنس بی کیفیت به مردم نیست بلکه اگر محصولی تحویل مردم داده می شود باید با نگاه به تسخیر بازارهای جهانی ورقابت با شرکت های خارجی باشد.

,

متاسفانه برخی کارخانه ها وشرکت ها مانند خودرو سازی از به بهانه تولید محصولاتی را تولید می کنند که از نظر کیفیت مناسب نیست و هرساله افراد زیادی براثر همین مورد می‌میرند ولی این شرکت‌ها همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند و محصول بی‌کیفیتشان را با قیمت گزاف باز هم عرضه می کنند.

,

در واقع تولید یعنی محصول نهایی از نظر کیفیت واقعا مناسب باشد و هستند کسانی که هرچند با مشاغل کوچک اقتصاد مقاومتی وتولید را به واقعیت تبدیل کرده‌اند.

,

"سیدمحمد بهرامی‌فر" ساکن روستای تنگه قیر از توابع بخش شباب در شهرستان چرداول یکی از باغدارانی  است که با کاشت درخچه زرشک برای اولین بار در شهرستان چرداول وکاشت های نوین در سطح استان ایلام اقتصاد مقاومتی را به واقعیت تبدیل کرده است.

,

این کشاورز خوش ذوق چرداولی در زمینی که محصول کشاورزی در آن امکان رویش ندارد آن را به کاشت زرشک اختصاص داده امروز هم شاهد برداشت آن هستیم.

,

,

, ,

 

,

زرشک در چرداول  قابل کاشت است

, زرشک در چرداول  قابل کاشت است, زرشک در چرداول  قابل کاشت است,

“صید محمد بهرامی فر” کشاورز خوش ذوق چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: حدود 9 سال پیش در منطقه ای از توابع روستای تنگه قیراز توابع شهرستان چرداول که امکان کشاورزی نداشت درخچه های زرک را کاشت کردم.

,

وی اظهار کرد: حدود نیم هکتار به کاشت زرشک اختصاص یافته که در این فصل در حال برداشت آن هستیم وخوشبختانه محصول نهایی از کیفیت مناسبی برخوردار است.

,

بهرامی فر در ادامه گفت: همراه با تمام خانواده به روزانه دراین باغ مشغول کار هستیم که در صورت حمایت می توانیم این باغ را توسعه بدهیم.

,

این باغدار چرداولی تصریح کرد: آبی که به ما اختصاص یافته کم وبرق هم ضعیف است که یتوانیم به طور کافی درخچه های زرشک آب بدهیم  وامیدواریم مورد حمایت مسئولان قرار بگیریم.

,

به گفته محققان گیاهان دارویی کاشت درخچه زرشک در استان ایلام می تواند از نظر اقتصادی در سطح استان ایلام سود زیادی به همراه داشته باشد.

,

 

,

,

, ,

زرشک دارای صرفه اقتصادی است 

, زرشک دارای صرفه اقتصادی است , زرشک دارای صرفه اقتصادی است ,

اقبال گراوندی مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: درختچه زرشک یک درختچه‌ای بسیار مقاوم در برابر کم آبی و خاک‌های فقیر است و متناسب با شرایط جغرافیایی ایلام هست.

,

وی اظهار کرد: علاوه بر توصیه‌های کشاورزی و باغداری، تسهیلات کم بهره دراختیار این باغدار چرداولی قرار خواهد گرفت.

,

گراوندی در ادامه گفت: در راستای تامین یارانه نهال هم برای این کشاورز چرداولی اقدامات خوبی صورت می گیرد تا امکان توسعه درختچه زرشک فراهم شود.

,

حمایت همه جانبه مسئولین از محصولاتی مانند زرشک علاوه بر توسعه اقتصاد مقاومتی می تواند سود خوبی را برای کشاورزان وباغداران  داشته باشد و همچنین محصولات باکیفیت در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه