اخبار داغ

استاندار مرکزی:

مقابله با احتکار کالاهای اساسی با جدیت دنبال شود

مقابله با احتکار کالاهای اساسی با جدیت دنبال شود
مخلص‌الائمه گفت: مقابله با احتکار کالاهای اساسی به خصوص در بازار منتهی به شب عید و ماه مبارک رمضان از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با جدیت دنبال شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در کارگروه تنظیم بازار استان گفت: با توجه به حذف احتمالی ارز ترجیحی تمامی دستگاه‌های مسئول باید توجه داشته باشند که احتکار عمده به خصوص از سوی تولیدکنندگان در استان مرکزی وجود نداشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مخلص‌الائمه اظهار کرد: احتمال دارد استان مرکزی در اسفندماه وارد شرایط سخت کرونایی و پیک ششم شود و لذا تاثیرگذاری در شبکه بازار و اصناف نیز وجود دارد که مسئولان و فرمانداران باید تمهیدات لازم برای حفظ آرامش بازار بیندیشند.

,

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و ایام نوروز و بعد از آن ماه مبارک رمضان باید ستاد تنظیم بازار نسبت به استمرار توزیع کالاهای اساسی به منظور کنترل قیمت‌ها تمهیدات لازم را بیندیشد.

,

استاندار مرکزی گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد تنظیم بازار باید در اظهار نظرها حداکثر دقت را داشته باشند که منجر به التهاب بازار نشوند و امیدآفرینی و نشاط را در دستور کار خود قرار دهند.

,

مخلص‌الائمه بیان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود که ضمن نظارت گسترده بر توزیع و کنترل قیمت کالاهای اساسی، شهروندان احساس نکنند که بازار امنیتی شده که این مهم نیز مشکلات جدیدی را به دنبال خواهد داشت.

,

وی گفت: تامین حقوق و مزایای بازرسان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یک ضرورت مهم است که باید عملیاتی شود و در خصوص ایام نوروز و ماه مبارک رمضان همه دستگاه‌ها باید برای تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان مشارکت جدی داشته باشند.

,

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مقابله با احتکار کالاهای اساسی به خصوص در بازار منتهی به شب عید و ماه مبارک رمضان از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با جدیت دنبال شود.

,

صفری سرپرست جهاد کشاورزی استان مرکزی در کارگروه تنظیم بازار استان گفت:۶۰۰ تن برنج وارداتی با قیمت مصوب در نقاط مختلف این استان در حال توزیع است و مشکلی در خصوص این کالای اساسی وجود ندارد.

,

صفری اظهار کرد: مجموع زنجیره تولید و توزیع محصولات کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده که اقدام موثری در جهت تنظیم بازار است.

,

وی ادامه داد: خوشبختانه استان مرکزی در تولید محصولات کشاورزی و دام و طیور هیچ مشکلی ندارد و در صورت استفاده از همه ظرفیت‌ها، تولیدات استان بیشتر از آن میزانی که اکنون تولید می‌شود، خواهد بود.

,

سرپرست جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای دی ماه تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که تا پایان دی‌ماه به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه می‌رسد و در صورت تداوم این شرایط در بهمن و اسفند، در بازار شب عید و ماه مبارک رمضان مشکلی وجود نخواهد داشت.

,

صفری افزود: با توجه به اینکه مرغداران از نهاده‌های دولتی استفاده می‌کنند، مرغ با قیمت مصوب ۳۱۰ هزار ریال عرضه می‌شود اما اکنون این محصول با بهای کمتری در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

,

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ اینکه دامداران در تولید گوشت قرمز، کمتر از ۴۰ درصد نهاده دولتی دریافت می‌کنند لذا قیمت مصوب ندارد اما در فرآیند تولید و توزیع آن مشکلی در استان مرکزی وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه