اخبار داغ

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه:

زنان خانه‌دار و دانشجویان جامعه هدف ویژه در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی هستند

زنان خانه‌دار و دانشجویان جامعه هدف ویژه در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی هستند
ایمان بیوس گفت: در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی که عمدتا زنان خانه دار و دانشجویان جامعه هدف آن هستند افراد باید ۱۸ تا ۵۰ سال سن داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایمان بیوس در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی سازمان تامین اجتماعی گام برداشتن در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی و تعمیم پوشش بیمه تامین اجتماعی به اقشار مختلف مردم است برهمین مبنا طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی را در دستور کار دارد که البته از جمله طرح هایی است که قبلا هم مدنظر این سازمان بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته نیز اقداماتی در راستای اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی توسط سازمان تامین اجتماعی انجام شده، افزود: در حال حاضر در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی طرح مذکور در حال اجرا است و همه اقشار جامعه اعم از زن و مرد می توانند در قالب آن خود را بیمه کنند و در آینده از خدمات سازمان تامین اجتماعی شامل حقوق بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت، درمان و دیگر خدمات بهره مند شوند.

بیوس خاطرنشان کرد: زنان خانه دار و دانشجویان جامعه هدف ویژه در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی هستند.

وی عنوان کرد: در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، افراد علاوه بر برخورداری از پوشش بیمه ای، می تواند همزمان تحت کفالت پدر، مادر یا همسر خود هم قرار گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، اگر فرد تحت کفالت پدر، مادر و همسر خود دارای دفترچه بیمه باشد و سهمی از بازنشستگی یا مستمری دریافت کند هم می تواند همزمان خود را بیمه و از خدمات سازمان تامین اجتماعی به ویژه در آینده و زمان بازنشستگی استفاده کند.

بیوس تصریح کرد: در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی که عمدتا زنان خانه دار و دانشجویان جامعه هدف آن هستند افراد باید ۱۸ تا ۵۰ سال سن داشته باشند، البته افراد بالای ۵۰ سال هم منوط به داشتن سابقه بیمه  تامین اجتماعی می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی افزود: توصیه می شود که دانشجویان در زمان تحصیل، خود را بیمه کنند تا وقتی در آینده وارد بازار کار می شوند از سابقه بیمه تامین اجتماعی برخوردار باشند.

بیوس تصریح کرد: دانشجویی که بیمه می شود پس از فراغت از تحصیل تا زمانی که به عنوان یک نیروی کار رسمی استخدام شود، می تواند بیمه خود را ادامه دهد.

وی عنوان کرد: در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، برای زنان خانه دار و دانشجویان سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصدی در نظر گرفته شده که مبلغ آن بر مبنای حداقل حقوق و دستمزد سالیانه امسال به ترتیب ۳۱۸ هزار تومان، ۳۷۱ هزار تومان و ۴۷۷ هزار است.

بیوس درباره تفاوت خدمات در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی خاطرنشان کرد: در پرداخت حق بیمه ۱۲ درصدی فرد تنها از حقوق بازنشستگی برخوردار خواهد شد و با پرداخت حق بیمه ۱۴ درصدی در صورتی که فرد پس از بازنشستگی فوت کند به خانواده وی مستمری تعلق می گیرد و در حق بیمه ۱۸ درصدی علاوه بر این خدمات، پرداخت حقوق از کار افتادگی هم در نظر گرفته شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: همچنین اگر افراد  بخواهند در قالب طرح بیمه فراگیر خانوار ایرانی از خدمات درمانی هم استفاده کنند این امر با پرداخت سرانه درمان امکان پذیر است.

بیوس تصریح کرد: متقاضیان برخورداری از طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای انعقاد قرارداد می توانند به آدرس اینترنتی es.tamin.ir مراجعه کنند و در قالب خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی از خدمات طرح مذکور بهره مند شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه