اخبار داغ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

کاهش کمبود اقلام دارویی در کرمانشاه/ برای بیماران دیابتی انسولین به مقدار کافی موجود است

کاهش کمبود اقلام دارویی در کرمانشاه/ برای بیماران دیابتی انسولین به مقدار کافی موجود است
قباد محمدی گفت: برای بیماران دیابتی انسولین به میزان کافی ذخیره داریم و همچنین از نظر ذخیره قرص های معمولی دیابت نیز کمبودی نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، در خصوص کمبود برخی داروها در بازار، اظهار داشت: در ۲ ماه گذشته حدود ۱۰۰ قلم دارو کمبود داشتیم که این رقم امروز به حدود ۵۰ قلم رسیده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: زنجیره تأمین دارو یک زنجیره به هم پیوسته است و با ایجاد هرگونه اختلال در این زنجیره کمبود دارو به وجود می آید.

وی در خصوص دلایل این کمبود دارو خاطر نشان کرد: این کمبود گاهی به دلیل تاثیر مستقیم تخصیص ارز با واردات دارو و یا این اینکه نیاز خطوط تولید به تعمیر اتفاق می افتد.

محمدی بیان داست: در شرایط طبیعی حدود ۳ هزار قلم دارو را تامین می کنیم که ۵۰ قلم کمبود حدود یک درصد می شود و طبیعی است و جای هیچگونه نگرانی ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: این کمبودهای دارویی بیشتر مربوط به داروهای اعصاب و روان، شیمی درمانی و خود ایمنی است.

وی خاطر نشان کرد: برای بیماران دیابتی انسولین به میزان کافی ذخیره داریم و همچنین از نظر ذخیره قرص های معمولی دیابت نیز کمبودی نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه