اخبار داغ

یک مقام مسئول اعلام کرد:

افزایش ۹۰ درصدی صادرات ایران به سوریه

افزایش ۹۰ درصدی صادرات ایران به سوریه
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه از افزایش ۹۰ درصدی صادرات به این کشور در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با وجود ارتباطات قوی سیاسی میان ایران و سوریه، در سال‌های گذشته وضعیت تجارت مشترک میان دو کشور تعریفی نداشته و از نظر بسیاری از فعالان اقتصادی در این حوزه از فرصت‌ها به طور کامل استفاده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ایران در سال‌های اخیر بخش قابل توجهی از تمرکز خود در بازارهای صادراتی را به بازار کشورهای همسایه و منطقه اختصاص داده و در حالی که صادرات به کشورهای عربی مانند عراق و امارات متحده عربی روند صعودی داشته اما در سوریه فعالیت‌های تجاری مشترک محدود بوده است. با این وجود آمارهای جدیدی که از سوی کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه ارائه شده نشان از بهبود نسبی آمارهای صادراتی در سال جاری دارد.
,
 
,
او با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۶۰ میلیون دلار کالا از ایران به سوریه صادر شده، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۸۴ میلیون دلار صادرات به سوریه داشتیم تقریبا رشد ۹۰ درصدی داشته است.
,
 
,
به گفته کاشفی، بیشترین کالاهای صادر شده مربوط به صنایع مهندسی (قطعات و اجزای توربین‌های بخار)، مواد غذایی و صنایع دارویی بوده است.
,
 
,
او با بیان اینکه ایران در ۹ ماهه امسال در مجموع ۳۵ میلیارد دلار صادرات به کشورهای مختلف جهان داشته، عنوان کرد: در این دوره، سوریه در جایگاه ۲۱ کشورهای هدف صادرات ایران قرار داشته است.
,
 
,
کاشفی میزان واردات انجام شده از سوریه به ایران در ۹ ماهه امسال را ۲۲.۹ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز نسبت به واردات حدود ۱۵ میلیون دلاری سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته‌ایم. فسفات بیشترین کالای وارداتی از سوریه به ایران در این مدت بوده است.
,
 
,
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه یادآور شد: با توجه به واردات ۳۶.۹ میلیارد دلاری ایران در ۹ ماهه امسال، سوریه در میان کشورهای مبداء واردات، در ردیف ۴۹ قرار داشته است.
,
 
,
کاشفی ضمن اشاره به پتانسیل‌های تجارت بین دو کشور گفت: اکنون با برقراری امنیت در سوریه و آغاز بازسازی این کشور، امکان افزایش صادرات ایران به سوریه وجود دارد.
,
 
,
کاشفی همچنین با اشاره به راه‌اندازی مرکز تجارت ایرانیان در دمشق از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، این مرکز را عاملی برای تسهیل‌ تجارت میان دو کشور دانست.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: ایسنا
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه