اخبار داغ

در میزگرد ابعاد الگوی مدیریتی و فرماندهی اسطوره مقاومت مطرح شد؛

نبوغ فرماندهی حاج قاسم؛ تحمیل شکست راهبردی و تاکتیکی بر دشمن بود/ مکتب شهید سلیمانی باید در جامعه تبیین شود

نبوغ فرماندهی حاج قاسم؛ تحمیل شکست راهبردی و تاکتیکی بر دشمن بود/ مکتب شهید سلیمانی باید در جامعه تبیین شود
شهید سلیمانی همواره نقش برجسته ای در فرماندهی میدان نبرد را بر عهده داشته و تاکتیک و راهبرد دشمن را با بصیرت خود خنثی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرآت، در ایام دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی،  در نشستی با  موضوع "ابعاد و الگوی مدیریت شهید سلیمانی در میدان نبرد" با حضور جمعی از رزمندگان و جانبازان مدافع حرم،  ابعاد فکری، اعتقادی و ویژگی‌های شخصیتی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی  و مشی و منش این شخصیت برجسته و فرمانده بزرگ جبهه مقاومت  مرور شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

سجاد صفا، روح الله نصیری و سید کمیل هاشمی حاضران در این نشست بودند.

,

هنر حاج قاسم حضور راهبردی و تاکتیکی در صحنه نبرد بود

, هنر حاج قاسم حضور راهبردی و تاکتیکی در صحنه نبرد بود, هنر حاج قاسم حضور راهبردی و تاکتیکی در صحنه نبرد بود,

سجاد صفا از جانبازان مدافع حرم در این نشست گفت: شهید سلیمانی شخصیتی شجاع و باتدبیر در میان جنگ، پایبند به آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و سرباز فداکار برای رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

,

صفا در ادامه اذعان کرد: شهید سلیمانی فدایی ولایت فقیه بود و حیات با برکت خود را در راه تحقق و اجرای فرامین مقام معظم رهبری صرف نمود و همواره برای خدمت رسانی به مردم و کشور در صحنه بود و مهمترین ویژگی شهید سلیمانی ولایتمداری و مردمی بودن بود که او را به فردی برجسته تبدیل کرد.

,

این جانباز مدافع حرم در رابطه با ابعاد و الگوی مدیریت میدانی حاج قاسم در صحنه نبرد نیز افزود: این فرمانده بزرگ جبهه مقاومت تمام ابعاد و نقشه های راهبردی دشمن در میدان نبرد راخنثی می کرد و آنها براین موضوع واقف بودند و ازسوی دیگر در سطح تاکتیکی نیز همواره در میدان نبرد حاضر بود و پیشقدم سربازان خود حرکت می کرد و این هنر بزرگ یک فرمانده است که در هردو میدان نقش کلیدی ایفا کند.

,

صفا: با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اینکه خون حاج قاسم از وجود فیزیکی خود او قوی تر است اذعان کرد: خداوند ذخایر خود را نگه می دارد و برای دین خود به موقع خرج می کند وعلت  اینکه  چرا او مانند سایر همرزمان شهید خود  در دوران دفاع مقدس به مقامت شهادت نائل نشد نیزهمین موضوع بود.

,

, ,

وی با بیان اینکه گاهی شهادت تاثیرش بیشتر از حضور فیزیکی یک شخص است، ابراز کرد: معرکه که بعد از شهادت حاج قاسم اتفاق افتاد نشان می دهد که این سخن مقام معظم رهبری در مورد شهید محقق شده و باید گفت حاج قاسم به طرز نامحسوسی بیان کرده بودند که شهادتشان دست خودشان است و به نظر می رسید او با وجود شخصیت تاثیر گذار و مفید خود اما زمان ان رسیده بود خون او راه راهش را ادامه دهد.

,

وی با اشاره به اینکه رسالت شهید سلیمانی با شهادت تکمیل شد بیان کرد: شهادت شهید سلیمانی علاوه بر اینکه پویایی و حیات انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی(ره) را نشان داد موجب اتحاد جهان اسلام شد.

,

این رزمنده و جانباز مدافع حرم تأکید کرد: به برکت خون شهید سلیمانی جریان مقاومت روز به روز در منطقه و کشورهای اسلامی قوی تر شده و جبهه مقاومت به برکت مکتب انقلاب اسلامی و مجاهدت های شهید سلیمانی با نشاط تر و پویاتر در راستای مبارزه با استکبار جهانی و حامیان آنها نقش آفرینی می کند.

,

صفا در نهایت با اشاره به واقعه کربلا تصریح کرد که دشمن هم تصور می کرد شاخص و علمدار انقلاب را در حال زدن است و و با شهادت این سردار بزرگ می تواند به خواسته های خود برسد غافل از اینکه رهروان و دلدادگان مسیر انقلاب برخلاف و معکوس تصورات انها عمل کرده و خیلی از کسانیکه شاید خطوط انها با انقلاب فاصله داشت وارد خط انقلاب و ادامه دهنده راه او شدند.

,

حاج قاسم بوی خدا می داد

, حاج قاسم بوی خدا می داد, حاج قاسم بوی خدا می داد,

 روح الله نصیری با اشاره به اینکه رسالت شهید سلیمانی با شهادت تکمیل شد بیان کرد: شهادت شهید سلیمانی علاوه بر اینکه پویایی و حیات انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی(ره) را نشان داد موجب اتحاد جهان اسلام شد.

,

وی در ادامه افزود:  شهید سلیمانی در زمان حیات با برکت خود با مجاهدت های فراوان منشأ خیرات و برکات زیادی برای امت های اسلامی شد و مایه افتخار جهان اسلام بود.

,

نصیری تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها یک فرد کاملاً نظامی، امنیتی و یک مبارز واقعی در صحنه نبرد با دشمنان اسلام بود، بلکه ابعاد شخصیتی ویژه وی دارای دانش، معنویت و اخلاق اسلامی خاص خود بود.

,

این رزمنده و جانباز مدافع حرم در ادامه اذعان کرد: یکی از بارزترین خصوصیات اخلاقی شهید سردارسلیمانی توجه به مستضعفان و یاری رساندن به آنها بود؛ محبوبیت این سربازوطن به حدی بود که در مراسم تشیع پیکر او میلیون ها نفر از اقصی نقاط کشور شرکت کردند تا با سردار دلها که از جنس مردم و ذوب در ولایت بود خدافظی کنند.

,

, ,

وی با بیان اینکه حاج قاسم تمام اعمال و رفنارش بوی خدا می داد و توسل او به ادمه اطهار و اخلاص او یکی از اصلی ترین علل محبوبیت و موفقیت او در میدان نبرد و در قلوب مومنین بود.

,

نصیری خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی با بهره گیری از دیپلماسی عمومی و نفوذ درجبهه دشمن، اقتدارجمهوری اسلامی ایران و پایان نفوذ و سلطه آمریکا در منطقه را تثبیت کرد.

,

این جانباز مدافع حرم ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی دست دشمنان را از تعرض به ملت ایران دور کرد و آرامش و فضای امنی دراطراف کشور ایجاد کرد.

,

نصیری به قدرت راهبردی حاج قاسم در میدان نبرد اشاره و گفت: دشمن حتی از اسم او هم واهمه داشت و زمانیکه حتی در مکالمات پشت بی سیم نام حاج قاسم برزبان می امد، تکفیری ها پابه فرار می گذاشتند.

,

وی در پاسخ به این سوال که ایا انتقام سخت محقق شده است یا خیر اذعان کرد: قطعا انتقام از خون حاج قاسم تا نابودی کامل اشسرادیل باید ادامه یابد اما انتقام حقیقی با ظهور منجی عالم بشریت محقق خواهد شد.

,

مکتب حاج قاسم باید در جامعه تبیین شود

, مکتب حاج قاسم باید در جامعه تبیین شود, مکتب حاج قاسم باید در جامعه تبیین شود,

هاشمی نیز به رشادت، اخلاص ، وطن پرستی سردارحاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی اسوه صبر، استقامت والگوی شجاعت، درایت، تواضع، فروتنی و توسل به اهل بیت (ع) برای همگان است.

,

وی اظهارداشت: سرداردل ها نگاهی فرا جناحی داشت و عمری بی ادعا برای مجاهدت و دفاع ازمردم کشورو انسان های بی دفاع کشورهای منطقه ای تلاش کرد.

,

هاشمی افزود: شهادت شهید سلیمانی فصل جدیدی از رویش های انقلاب اسلامی در کشور و منطقه گشود و مردم ایران و سایر کشورهای دیگر با برگزاری مراسمات باشکوه برای این سردار پرآوازه علاوه بر ارادت و محبت خود به شهید سلیمانی نشان دادند پیرو مکتب شهید سلیمانی و آرمان های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری هستند.

,

, ,

این شهید مدافع حرم اظهار کرد: شهید سلیمانی با تأسی از مکتب عاشورا و امام حسین(ع) به نماد مقاومت تبدیل شد و حاج قاسم سلیمانی با مجاهدت های فراوان از سرداران قهرمان، شجاع و مبتکر سپاه اسلام و خاری در چشم دشمنان بود.

,

وی در نهایت با اشاره به اینکه انتقام از خون سردار دلها چه در بعد نطامی و په در بعد فرهنگی محقق نشده است؛بیان کرد: انتقام و خونخواهی سردار دلها در بعد نظامی البته به طور کامل محقق نشده و ازسوی دیگر در جهت تبیین مکتب شهید سلیمانی باید تلاش شود تا همگان نه د رحد کلام بلکه در عمل پیرو واقعی مکتب او باشند که این مهم هم البته هنوز محقق نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه