اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

تولید پایدار، نتیجه رونق کشاورزی قراردادی است/لزوم توجه ویژه به گندم، به‌عنوان کالایی استراتژیک

تولید پایدار، نتیجه رونق کشاورزی قراردادی است/لزوم توجه ویژه به گندم، به‌عنوان کالایی استراتژیک
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: نه‌تنها در بخش تولیدات گیاهی که در بحث تولیدات دامی هم اگر انتظار داریم که تولیدات پایداری داشته باشیم باید کشاورزی قراردادی جزء اولویت‌های ما باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ عطاءالله ابراهیمی رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در قرارگاه امنیت غذایی اظهار کرد: کشت قراردادی فقط مختص یکی دو محصول نیست و در بخش‌های مختلف این ظرفیت وجود دارد که بحث کشت قراردادی را توسعه داد.
 
وی با بیان اینکه نه‌تنها در بخش تولیدات گیاهی که در بحث تولیدات دامی هم اگر انتظار داریم که تولیدات پایداری داشته باشیم باید کشاورزی قراردادی جزء اولویت‌های ما باشد، تاکید کرد: اگر نگاهی به آمار و ارقام بیاندازیم چرایی اهمیت کشت قراردادی تا حدود بسیاری روشن می‌شود.
 
ابراهیمی با بیان اینکه متوسط تولید گندم این استان در بخش آبی چهار تن و در بخش دیم حدود یک تن است، یادآور شد: این رقم نسبتا پایین است و انتظار می‌رود درقالب کشاورزی قراردادی بتوانیم بهره‌وری را در بخش کشاورزی افزایش دهیم و از نهاده‌هایی که استفاده می‌کنیم به‌طور مطلوبی کمیت و کیفیت تولید را ارتقاء دهیم.
 
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: سالانه چیزی در حدود 2.6 میلیارد دلار برای واردات گندم هزینه می‌شود، لازم است برای گندم به‌عنوان یک کالای استراتژیک که اقتدار و امنیت غذایی و در کنار آن اقتدار کشور را تامین می‌کند سرمایه‌گذاری ویژه‌ای صورت گیرد.
 
وی هدف اصلی فرایند کشاورزیی قراردادی را حمایت از کشاورز در تامین نهاده‌ها، کشت، داشت و برداشت عنوان کرد و افزود: اگر ما می‌خواهیم رقم قابل توجهی که برای گندم خصوصا در شرایط تحریم داشته باشیم باید برنامه‌ریزی دقیقی برای کشاورزی قراردادی داشته باشیم، در کشاورزی قراردادی نباید نگاهمان به یک قرارداد روی کاغذ محدود شود.
 
ابراهیمی یادآور شد: همه ما موظفیم در توسعه کشاورزی قراردادی تلاش کنیم، باید از ظرفیت‌های درون استان به نحو مطلوب استفاده کنیم، 11 کارخانه آرد موجود در این استان پتانسیل خوبی هستند که می‌توان از آن استفاده کرد و توسعه این شکل از کشاورزی را داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: نباید برای ورود به بحث کشاورزی قراردادی منتظر تکلیف باشیم، باید در این زمینه با جدیت قدم برداریم و شرکت خدمات حمایتی، شرکت تعاون روستایی، غله، بیمه و دیگر مراکز مرتبط با این موضوع باید ورود کرده و در کنار هم قرار گرفته و با هم‌افزایی با بخش خصوصی و کارخانه‌جات رقم قابل توجهی برای این استان رقم بزنیم.
 
انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه