اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

میزان ایمنی‌زایی واکسن‌های مرسوم در برابر اُمیکرون اندک است

میزان ایمنی‌زایی واکسن‌های مرسوم در برابر اُمیکرون اندک است
همایون سامه یح نجف‌آبادی گفت: میزان ایمن‌زایی واکسن‌های رایج مانند سینوفارم و آسترازنکا در برابر سویه جدید کرونا ۲۰ درصد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همایون سامه یح نجف‌آبادی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره سویه جدید اُمیکرون اظهار داشت: سویه جدید کرونا به شدت در اروپا در حال همه‌گیری است؛ هرچند که میزان شدت این سویه جدید نسبت به دلتا کمتر است، اما میزان ابتلای آن چندین برابر سویه‌های قبلی است.

وی گفت: شدت بیماری اُمیکرون، درگیری ریوی و میزان مرگ و میر آن بسیار کمتر است، ولی هرچقدر تعداد بیشتر شود، احتمال خطر هم بیشتر خواهد شد. افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند و یا نمی‌خواهند واکسن دریافت کنند قطعاً میزان ایمنی بدن آنها از سایرین که واکسن دریافت کرده‌اند به مراتب کمتر است و حتی احتمال مرگ و میر آنها هم شدت می‌یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره میزان ایمنی‌زایی واکسن‌های مورد استفاده در ایران عنوان داشت: میزان ایمنی‌زایی واکسن‌های رایج در کشور مانند سینوفارم و آسترازنکا در برابر سویه جدید کرونا حدود ۲۰ درصد است و این درصد بسیاری کمی است.

سامه یح نجف‌آبادی درباره اثرگذاری واکسن برکت این‌چنین بیان کرد: من با مسئولان واکسن برکت صحبتی داشته‌ام و نتیجه صحبت‌هایمان این بود که این شرکت خیلی سریع می‌تواند برای انواع سویه‌ها واکسن تولید کند. شرکت برکت فرمول ساخت هر نوع واکسنی را دارد، اما متأسفانه میزان تولید این واکسن بسیار اندک است نمی‌توان در مقابله با سویه جدید تنها به این واکسن اتکا کرد.

وی از دولت سیزدهم خواست که محدودیت‌های کرونایی بازگردد و اظهار داشت: مبتلایان جدید به سویه جدید کرونا در کشور پیدا شده است و قطعاً میزان مبتلایانی که شناسایی نشده‌اند بیش از آمار و ارقام اعلام شده است. همین مسئله باعث انتشار خیلی سریع بیماری خواهد شد و اصلاً هم نمی‌توان از آن جلوگیری کرد. این سویه در تمام دنیا پخش شده و در ایران هم پخش خواهد شد. لذا با اتخاذ اقدامات اولیه در خصوص پاساژها، جشن‌ها، گردهمایی و غیره می‌توان از سرعت انتشار این سویه را گرفت. به نظر من پیشگیری بهتر از درمان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه