اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی :

اساس برنامه‌ حوزه‌های علمیه باید صیانت از اعتبار و منزلت اسلام و انقلاب باشد

اساس برنامه‌ حوزه‌های علمیه باید صیانت از اعتبار و منزلت اسلام و انقلاب باشد
آیت الله دری نجف آبادی گفت: اساس برنامه‌ حوزه‌های علمیه باید صیانت از اعتبار و منزلت اسلام و انقلاب باشد و با هر عاملی که موجودیت دین مبین اسلام و مبانی اعتقادی مردم را به مخاطره می‌اندازد، مقابله کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در چهاردهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه کشور(به صورت ویدئوکنفرانس) گفت: اساس برنامه‌ حوزه‌های علمیه باید صیانت از اعتبار و منزلت اسلام و انقلاب باشد و با هر عاملی که موجودیت دین مبین اسلام و مبانی اعتقادی مردم را به مخاطره می‌اندازد، مقابله کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
دری نجف آبادی اظهار کرد: تضعیف پایه‌های اعتقادی و ناامید سازی مردم از آینده نظام اسلامی راهبرد دشمنان در جهت آسیب زدن به پایه‌های انقلاب اسلامی است، بنابراین عالمان دینی به خصوص ائمه جمعه وظیفه دارند نیازهای جامعه را به خوبی بشناسند و در این رهگذر برای حل مشکلات در کنار مردم راهکار‌های کارگشا ارائه کنند و با تلاش و کوشش شبانه روزی برای حفظ دین تلاش کنند. 
,
 
,
وی ادامه داد: حادثه شناسی، زمان شناسی، جریان شناسی و آگاهی نسبت به مسائل و حوادث روز دنیای اسلام و جهان رسالت اصلی طلاب حوزه‌های علمیه است که باید همواره در حوزه‌های استان جاری باشد. 
,
 
,
امام جمعه اراک بیان کرد: طلاب باید دارای برنامه و اهداف مشخص باشند و آگاهانه و عالمانه این مسیر نورانی را انتخاب کرده تا فردا پشیمان نشوند و برای آینده با امید و سخت‌کوشی مجاهدت نمایند و هرگز دچار ضعف و یاس و بدبینی نشده و از رنج‌ها، درس مقاومت و گنج سعادت تحصیل کرده و برای آینده‌ای امیدبخش تدبیر کنند. 
,
 
,
وی افزود: موضوع  مهم جهاد همه جانبه و مستمر در راه تحقق آرمان‌های اسلامی و عزت و سربلندی اسلام و مسلمین و مقابله و مبارزه با کفر و استکبار و صهیونیست ارتجاع است و طلاب حوزه‌های علمیه به‌عنوان سربازان اردوگاه امام عصر(عج) باید با همت بلند برای پیروزی آرمان‌ها و شکست اغیار و ایادی کفار و منافقان کوشا باشند. 
,
 
,
دری نجف‌آبادی اظهار کرد: امید آفرینی در جامعه از دیگر وظایف عالمان دینی و حوزه‌های علمیه است و جمهوری اسلامی کار خود را از صفر شروع کرد و اکنون موفقیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف به‌دست آورده که باید این دستاوردهای ارزشمند به مردم معرفی شود.
,
 
,
امام جمعه اراک بیان کرد: اساس مذهب مقدس تشیع امید و انتظار است و اقشار مختلف مردم همواره باید با امید و توکل بر خدا و استعانت از وجود نورانی اهل‌بیت(ع) برای اعتلای نظام اسلامی تلاش کنند. 
,
 
,
دری نجف‌آبادی تصریح کرد: تقویت ارتباط جامعه روحانیت با جوانان و نوجوانان با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) نیز از دیگر وظایف این قشر است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: تحکیم بنیان خانواده و فرزند آوری، حضور فعال و موثر در فضای مجازی همراه با تولید محتوا، تقویت ارتباط جوانان با آرمان‌های نظام اسلامی، شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری و پرهیز از مهاجرت‌های غلط را از دیگر وظایف حوزه‌های علمیه است که باید به همه آنها توجه داشت.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه