اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد:

کاهش تورم و مهار رکود؛ دو شاخصه بودجه ۱۴۰۱

کاهش تورم و مهار رکود؛ دو شاخصه بودجه ۱۴۰۱
سید محمدرضا میرتاج‌الدینی گفت: بودجه ۱۴۰۱ در کنار کاهش تورم، مانع ایجاد رکورد اقتصادی در کشور شده و آن را مهار می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: رویکرد بودجه ۱۴۰۱ به سمت کنترل حجم نقدینگی و مدیریت پایه پولی است که اگر این مهم مدیریت و محقق شود، طبیعتا به کنترل تورم منجر خواهد شد.

وی گفت: البته اینگونه نیست که همواره کاهش تورم منجر به رکود شود، از سویی برخی پیش‌بینی‌ها در پیکره بودجه سال آینده دیده شده که از ایجاد رکود اقتصادی در کشور جلوگیری خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: در این راستا رشد ۸ درصدی در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده که قرار است از دو مسیر محقق شود.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: به این ترتیب سهم ۴.۵ درصدی رشد بودجه با سرمایه‌گذاری حدود ۳۴۰۰ هزار میلیارد تومانی از طریق سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مختلف با کمک بانک‌ها، صندوق توسعه ملی، بودجه عمرانی دولت و بخش خصوصی دیده شده است.

وی عنوان کرد: همچنین ۳.۵ درصد از رشد بودجه از طریق اصلاح بهره‌وری و با تقویت اشتغال و افزایش صادرات در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه اجرای طرح‌هایی مانند جهش در تولید مسکن با افزایش اشتغال رابطه مستقیمی دارد، در این صورت سال ۱۴۰۱ رکود اقتصادی رقم نمی‌خورد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به مهمترین شاخصه‌های برتر و برجسته بودجه ۱۴۰۱ اشاره و تاکید کرد: یکی از مهمترین وجوه تمایز آن توجه به استان‌ها است.

میرتاج‌الدینی افزود: برای این منظور دست مدیریت‌های استانی در اختصاص منابع اعتباری به اولویت‌ها باز گذاشته شده و با واریز مازاد درآمدهای مالیاتی و فروش دارایی‌های دولت به صندوق عدالت و پیشرفت ایران، امکان استفاده از منابع آن برای استان‌ها فراهم است.

وی ادامه داد: بهبود حدود ۳۰ درصدی کسری تراز عملیاتی یکی دیگر از مولفه‌های مهم در بودجه ۱۴۰۱ است، به این ترتیب با بهبود منابع پایدار در ازای هزینه‌های جاری کشور، از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه