اخبار داغ

در راستای وعده جدید مسئولان برای احداث بیمارستان حاشیه شهر مشهد بررسی شد؛

جای خالی امنیتِ درمانی در مناطق کم‌برخوردار مشهد/ توقف ۵ ساله پروژه بیمارستان حاشیه شهر

جای خالی امنیتِ درمانی در مناطق کم‌برخوردار مشهد/ توقف ۵ ساله پروژه بیمارستان حاشیه شهر
باتوجه به وقفه پنج ساله در احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد و وعده‌های جدید مسئولان، ضرورت فراهم‌سازی بستر امنیت درمانی در مناطق کم‌برخوردار مشهد یکی از مشکلات و مطالبات عمده ساکنان این مناطق محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح‌توس؛ در ۲۶ فروردین سال ۹۵ در جلسه راهبردی مدیریت شهری با حضور علیرضا رشیدیان، استاندار وقت خراسان رضوی وعده احداث دو بیمارستان در حاشیه شهر مشهد داده شد و باگذشت نیم دهه از این وعده هنوز هیچ اتفاقی به‌جز کلنگ زنی در محل احداث بیمارستان حاشیه شهر مشهد رخ نداده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌توس,

پس از گذشت بیش از پنج سال از این وعده، عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی واقع در شهرک شهید رجایی از مناطق حاشیه و کم برخوردار مشهد روز شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ طی مراسمی با حضور مسئولان خراسان رضوی آغاز شد. بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در زمینی به مساحت پنج هکتار و با زیر بنای ۶۰ هزار متر مربع در منطقه کم برخوردار و پر جمعیت به نام شهرک شهید رجایی احداث خواهد شد

,

 زمین این طرح را آستان قدس رضوی با پیگیری استانداری خراسان رضوی تامین کرده است که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، ساخت این بیمارستان طی مدت چهار سال آینده به اتمام خواهد رسید و برای احداث این بیمارستان، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی پیش‌بینی شده است.

,

در حال حاضر منطقه شرق مشهد فاقد بیمارستان است و ساخت این بیمارستان موجب افزایش دسترسی مردم ساکن در مناطق کم برخوردار به مراکز درمانی می‌شود

,

, ,

رمضان روحانی، عضو شورای معتمدین حاشیه شهر مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، در رابطه با ضرورت فراهم‌سازی بستر امنیت درمانی در حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده در حاشیه شهر مشهد فقدان بیمارستان مجهز و مرکز درمانی پیشرفته است چراکه منطقه قاسم‌آباد مشهد نیز در حاشیه شهر مشهد قرارگرفته است ولی به دلیل وجود امکانات رفاهی، آموزشی درمانی و ... به‌عنوان حاشیه شهر شناخته نمی‌شود.

,

وی افزود: ۵ هکتار زمین در سال ۱۳۹۵برای ساخت بیمارستان در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی اختصاص داده شد و نکته حائز اهمیت اینجا است که نزدیک به پنج سال از این پروژه می‌گذرد و هنوز در مرحله کلنگ زنی باقی‌مانده است.

,

عضو شورای معتمدین حاشیه شهر مشهد بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رغبتی برای ارائه خدمات در حاشیه شهر مشهد نداشته افزود: فعالان حوزه حاشیه شهر مشهد پس از پیگیری‌های متعدد سر نخ کم‌کاری و کلنگ بر زمین‌مانده در محل احداث بیمارستان حاشیه شهر مشهد را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیدا کردند.

,

ردیف بودجه خالی دولت برای ساخت بیمارستان

, ردیف بودجه خالی دولت برای ساخت بیمارستان,

وی افزود: طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی وقت کمبود اعتبارات باعث تأخیر چند ساله در اجرای پروژه بیمارستان حاشیه شهر مشهد شده است و جالب اینجا است که هیچ سازمان دیگری هیچ مطالبه‌ای برای دریافت اعتبارات در این رابطه نکرده است.

,

, ,

روحانی جیب خالی دولت را مقصر اصلی در تعویق ساخت بیمارستان در حاشیه شهر دانست و گفت: فراهم‌سازی بستر درمانی در حاشیه شهر مشهد فقط با تخصیص اعتبارات دولتی از سوی وزارت بهداشت میسر می‌شود.

,

بی‌رغبتی پزشکان و پرستاران از حضور در حاشیه شهر مشهد

, بی‌رغبتی پزشکان و پرستاران از حضور در حاشیه شهر مشهد,

وی افزود: پس از برگزاری جلسه با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی و فعالان اجتماعی حاشیه شهر مشهد مشخص شده یکی دیگر از دلایل تعویق در احداث پروژه بیمارستان حاشیه شهر مشهد عدم تمایل پزشکان و متخصصان در بیمارستان‌های مناطق کم برخوردار است.

,

عضو شورای معتمدین حاشیه شهر مشهد سکوت متولیان ساخت بیمارستان در حاشیه شهر مشهد را خیانت به حاشیه‌نشینان تلقی گرد و خاطرنشان کرد: متولیان احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در حاشیه شهر مشهد آستان قدس، شهرداری مشهد، وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی هستند که نزدیک به ۵ سال است از تقاضای تخصیص اعتبارات برای بیمارستان حاشیه شهر مشهد می‌گذرد.

,

ضرورت هویت بخشی به اراضی حاشیه شهر مشهد

, ضرورت هویت بخشی به اراضی حاشیه شهر مشهد,

روحانی اذعان داشت: اکنون زمین ۵ هکتاری بیمارستان حاشیه شهر مشهد محل تجمع معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها شده است و کلنگ مسئولان چیزی جز محلی برای رویش علف هرز و مکان مصرف مواد مخدر برجای نگذاشته است.

,

, ,

وی افزود: هزاران متر زمین در حاشیه شهر مشهد برای احداث پروژه‌های رفاهی خالی مانده‌اند و اکنون مسئله  جدی در حاشیه شهر مشهد هویت بخشی به اراضی این منطقه است.

,

نیاز به افزایش ۳ برابری اعتبار احداث بیمارستان حاشیه شهر مشهد

, نیاز به افزایش ۳ برابری اعتبار احداث بیمارستان حاشیه شهر مشهد,

عضو شورای معتمدین حاشیه شهر مشهد بابیان اینکه اگر وعده ساخت بیمارستان در سال۹۵ محقق می‌شد هزینه تمام‌شده ساختش یک‌سوم هزینه برآورد شده فعلی بود افزود: ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه تعریف‌شده برای ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد بوده است که باگذشت ۵ سال از این برآورد با این مبلغ فقط می‌توان پی‌ریزی بیمارستان را انجام داد.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه