اخبار داغ

وقتی بسیج در خط مقدم محرومیت‌زدایی قرار می‌گیرد؛

از راه‌اندازی مشاغل خرد خانگی تا توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی

از راه‌اندازی مشاغل خرد خانگی تا توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی
در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم خراسان رضوی، از ابتدای سال جاری ۱۰ هزار بسته معیشتی و ۴۰۰ تن نهاده دامی یارانه‌ای در روستاهای محروم رشتخوار تهیه و توزیع شد که نقش بسزایی در ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، یکی از اصلی ترین اهداف بسیج سازندگی رفع محرومیت از مناطق کمتر برخوردار در نقاط مختلف کشور است از این رو بسیج سازندگی خراسان رضوی همانند گذشته اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام داده است همچنین مقام معظم رهبری پس از شیوع بیماری کرونا و به دلیل آسیب‌پذیری برخی اقشار از این موضوع، بار دیگر به مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه توصیه کردند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج که در همه عرصه‌ها میدان‌دار بوده و در کنار مردم قرار داشتند به این فرمایش معظم له جامه عمل پوشاندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حمید زنگنه، مسئول بسیج سازندگی شهرستان رشتخوار در گفت‌وگو با صبح‌توس، اظهار کرد: یکی از ماموریت های اصلی بسیج رفع محرومیت از مناطق محروم است از این رو از ابتدای سال تاکنون بسیج اقدامات قابل توجهی در جهت محرومیت زدایی از مناطق محروم رشتخوار، مخصوصا مناطق روستایی و کمتر برخوردار انجام داده است که علاوه بر پایین آوردن چشمگیر نرخ مهاجرت از روستاها، باعث مهاجرت معکوس نیز شده است.

,

, ,

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون با مشارکت خیرین و نهادهای متولی در امر محرومیت زدایی بیش از 10 هزار بسته معیشتی در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری و در قالب رزمایش مواصات و همدلی در مناطق محروم رشتخوار توزیع شد که ارزش هر بسته به طور میانگین بین 300 تا 700 هزار تومان برآورد شده است.

,

زنگنه با اشاره به اینکه عمران و بازسازی خانه محرومان یکی از اولیوت های اصلی بسیج سازندگی است، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 60 خانه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) در مناطق محروم رشتخوار و با همت گروه های جهادی بازسازی و ساخته شده اند همچنین بیش از 30 دستگاه سرویس بهداشتی در مناطق روستایی شهرستان رشتخوار احداث شد.

,

, ,

مسئول بسیج سازندگی شهرستان رشتخوار ادامه داد: با کمک بنیاد علوی و گروه های جهادی یکی از اصلی ترین قنات رشتخوار طی 9 ماه اخیر احیا و مرمت شد که با احیای این قنات مشکل آب آشامیدنی چند روستا به طور کلی رفع شد و توانستیم از مهاجرت ساکنان روستا به مناطق شهری و گسترش حاشیه شهر در کلانشهر ها جلوگیری کنیم.

,

وی با تاکید بر اینکه راه حل مشکل بیکاری، راه اندازی مشاغل خرد خانگی و کارگاه های کوچک است، یادآور شد: از ابتدای سال 1400 بیش از یک میلیارد تومان برای راه اندازی مشاغل خرد خانگی به متقاضیان در مناطق محروم پرداخت شده است که در این بین برای بیش از 50 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

,

زنگنه خاطر نشان شد: این وام ها در نهایت به تاسیس کارگاه های قالیبافی، کارگاه تولید قارچ، کارگاه های صنایع دستی، نانوایی های سنتی و کارگاه های خیاطی مخصوص زنان سرپرست خانوار انجامیده است و خوشبختانه این کارگاه های نوپا توانسته اند پس از مدتی روی پای خود بایستند و زمینه اشتغال دیگران را نیز فراهم کنند.

,

مسئول بسیج سازندگی شهرستان رشتخوار ادامه داد: در ایام سالگرد حاج قاسم سلیمانی 1500 بسته معیشتی در روستاهای محروم رشتخوار توزیع شد و علاوه بر آن بیش از 10 هزار وعده غذایی گرم نیز میان خانواده محرومان توزیع شد.

,

, ,

وی از احداث یک نیروگاه خورشیدی در یکی از روستاهای محروم رشتخوار خبر داد و گفت: یکی از مشکلات دامداران در 6 ماه گذشته، نبود و کمبود نهاده های دامی بوده است از این رو بسیج سازندگی به این موضوع ورود کرد و بیش از 400 تن نهاده دامی یارانه ای میان دامداران متقاضی توزیع شد و با این اقدام از کشتار میزان قابل توجهی از دام های مولد این شهرستان جلوگیری شد.

,

زنگنه عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی در جهت ترویج و اصلاح الگوی کشت و بهبود بازدهی کشاورزان، برگزاری کلاس های آموزشی برای کشاورزان روستایی بوده است که از ابتدای سال بیش از 500 کشاورز در این کلاس ها شرکت کردند.

,

مسئول بسیج سازندگی شهرستان رشتخوار گفت: در تمامی روستاهای مناطق محروم مجمع خیرین راه اندازی شده است و تنها در شب یلدا توانستیم با همت خیرین 2 هزار بسته شب یلدا میان نیازمندان شهرستان رشتخوار توزیع شد همچنین هیچ بخش و روستایی در رشختوار وجود ندارد که در آن حداقل یک گروه جهادی حضور نداشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه