اخبار داغ

راه آهن یاسوج - اقلید کجای اعتبارات است؟/ قرنی که تمام می شود و سوت قطار شنیده نمی شود

راه آهن یاسوج - اقلید کجای اعتبارات است؟/ قرنی که تمام می شود و سوت قطار شنیده نمی شود
قطار اقلید به یاسوج با وضعیت نامناسب تزریق اعتبارات از ریل خارج شد تا همچنان وضعیت اعتباری این پروژه مهم کهگیلویه و بویراحمد در اعتبارات بودجه 1401 مشخص نباشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صبح زاگرس توسعه حمل و نقل و خارج شدن کهگیلویه و بویراحمد از بن بست رویایی بود که با راه اندازی خط ریلی اقلید - یاسوج به واقعیت نزدیک شد، اما تزریق قطر چکانی اعتبارات و انتظار ۵۰ ساله‌ای که مسئولان برای راه اندازی این خط از آن خبر داده بودند بنظر می رسد قرن به پایان می رسد و سوت قطار در یاسوج شنیده نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , صبح زاگرس,

احداث راه آهن اقلید-یاسوج در سفر اول دولت نهم به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب و در سال 1394 کلنگ زنی شد و بنظر می رسد با پیشرفت تکنولوژی به سبک گذشته این خط ریلی با کلنگ و بیلچه در حال پیشرفت و ساخت است.

,

عملیات اجرایی راه آهن اقلید -یاسوج با ارز 3500 تومانی یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت تا با شتاب گرفتن تورم و حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی از برخی اقلام و شرایط اقتصادی اعتبار مورد نیاز این پروژه به ده ها هزار میلیارد تومان برسد و دولت دوازدهم که بی خیال ساخت این پروژه شده بود دولت سیزدهم نیز راهش را در شتاب بخشی به توسعه ریلی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دهد.

,

کهگیلویه و بویراحمد در حوزه راه بر خلاف اینکه در شاهراه مواصلاتی جنوب کشور قرار دارد از وضعیت جاده ای و اتوبانی خوبی برخوردار نبوده و توسعه این بخش نیازمند چانه زنی های ملی و توجه دولت مردان در پایتخت است.

,

در حالی که در کهگیلویه و بویراحمد امورات بر سر چانه زنی های انتصابات می گذرد بنظر می رسد بر خلاف وعده مدیر کل راه و شهر سازی برای شنیدن صدای سوت قطار در مرکز این استان و جابجایی بار و مسافردر سال 1415 شاید در اواسط قرن بعد این موضوع تحقق یابد و البته باید وارسی شود که این پروژه که در چند سال اخیر وضعیت اعتباری خوبی را به خود ندیده است در سال 1401 چه میزان اعتباری را دریافت می کند؟

,

تابستان امسال معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی فاز اول پروژه راه اهن اقلید به یاسوج خبر داده بود و اظهار داشت: راه آهن اقلید به یاسوج به طول 22 کیلومتر از سمت اقلید در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی استان فارس است .

,

با تعطیل شدن این پروژه در استان همسایه باید نظاره گر بود که ببینیم شیرازی ها کی می خواهند برای ما دلسوزی کنند و با تزریق اعتبار از سوی دولت و پی گیری مسئولان بلند پایه استان کار مجدد شروع شود ؟

,

امید است مسئولان عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد پیگیری وضعیت نامطلوب پروژه راه آهن اقلید به یاسوج باشند و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی چانه زنی هایشان را برای تزریق اعتبارات در بودجه 1401 داشته باشند.

,

خبرنگار: باقرزاده

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه