اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

آمار بالای فلاکت و بدبختی هرمزگان را بر نمی تابیم/ بی عدالتی و تبعیض مردم هرمزگان را آزار می دهد

آمار بالای فلاکت و بدبختی هرمزگان را بر نمی تابیم/ بی عدالتی و تبعیض مردم هرمزگان را آزار می دهد
مرادی با بیان اینکه نرخ فقر و بیکاری در استان هرمزگان بی داد می کند گفت: بی عدالتی و تبعیض مردم هرمزگان را آزار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ احمد مرادی عضو مجمع نمانیدگان استان هرمزگان و نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شامگاه پنجشنبه در نشست شورای ادای استان هرمزگان که با حضور رئیس جمهور در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: مطمئن هستم مردم استان هرمزگان رئیس جمهور را دوست دارند و رای مردم موید این هست که برابر نرم کشوری استان هرمزگان توجه بیشتری داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مرادی افزود: طبق شاخصی که بخواهم مردم هرمزگان را معرفی کنم، افرادی مهربان، پرتلاش و قدرشناس هستند و این مهم در طول 400 سال شاخصه آنها بوده است.

,

وی با بیان اینکه بی عدالتی و تبعیض پر آزارترین موضوعی است که مردم استان را رنج می دهد تصریح کرد: ما نیروهای متخصص، توانمند و همراه با دولت ها را تا کنون داشته ایم، اما در وزارت خانه ها و  سازمان های مهم کشور سهمی نداریم.

,

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه 60 درصد فعالیت گمرکات کشور در هرمزگان است،خاطرنشان کرد: در سازمان بنادر رتبه اول کشور هستیم، در حوزه شیلاتی رتبه اول هستیم و در بحث صنایع هم اشاره شد اما چرا در این سازمان ها حتی یک نفر هرمزگانی در آن نیست؟توقع ما این هست اگر وزیر نمی شویم حداقل معاون وزیر می توانیم باشیم و من به عنوان نماینده مردم نتوانستم در این زمینه پاسخگو باشم.

,

مرادی با تاکید بر اینکه نگاه ما به کشور ملی است اما نگاه کشور به ما استانی است، اظهار کرد: بیش از 40 الی 50 هزار میلیارد تومان از این استان یا وارد خزانه می شود یا به شرکت های شبه دولتی می رسد که سود می برند.

,

وی یکی دیگر  از مشکلات  این استان را کمبود تخت های بیمارستانی عنوان کرد که تا کنون به نتیحه نرسیده است.

,

عضو مجمع نمایندگان بندرعباس در رابطه با درآمدهای حاصله از این استان ابراز کرد: ما جزو 5 استان برتر کشور هستیم اما در این استانی که برتری را دارد بیش از 300 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.این آماری که استان هرمزگان در فلاکت و بدبختی قرار دارد را بر نمی تابیم.

,

مرادی همچنین به وضعیت مرزنشینی در کشور اشاره و اظهار کرد: در خصوص مرزنشینان زمانی وزارت صمت آمار می داد 20 میلیارد دلار قاچاق در کشور صورت می گیرد که 17 میلیارد آن افرادی هستند که نه تیر می خورند و نه زندان می روند و 3 میلیارد آن در خصوص مردم مرزنشین است.

,

وی با اشاره به اینکه زندگی مردمی را دیده ام که کل زندگی آنها یک میلیون تومان هم ارزش نداردگفت: اما همین افراد باید تیر بخورند و نیازمند این هستیم مساله مرزنشینان حل شود.

,

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه در قطب بندی، بشاگرد ما را با یک شهرستان برخودار کشور قیاس کرده اند که این قیاس، قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: مردم هرمزگان زیر بار هیچ نظر خفت باری نمی روند.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه