اخبار داغ

رئیس جمهور در شورای اداری استان هرمزگان؛

اولویت در جذب را به نیروهای کارآمد استان بدهید/خام فروشی را به سمت ایجاد ارزش افزوده به نفع مردم پیش برید

اولویت در جذب را به نیروهای کارآمد استان بدهید/خام فروشی را به سمت ایجاد ارزش افزوده  به نفع مردم پیش برید
آیت الله رئیسی با بیان اینکه اولویت جذب در هرمزگان را باید به نیروهای بومی همین استان اختصاص داد، گفت:باید از خام فروشی کالا بدون ارزش افزوده به نفع مردم جلوگیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری استان هرمزگان در بندرعباس اظهار کرد: استان هرمزگان ظرفیت های زیادی دارد و تا کنون گام هایی برداشته شده اما کافی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

آیت الله رئیسی افزود: مشکلات زیادی در این استان وجود دارد، به این معنا که کنار دریا و تشنه بودن و  این میزان از فقر و بیکاری قابل توجیه نیست.
وی ادامه داد: مدیران استان باید با دقت بررسی کنند چرا با این همه از ذخایر و میادین نفتی و گازی که در این استان وجود دارد، اما مردم هرمزگان با فقر زندگی می کنند و این موضوع باید در همین استان حل شود.

,
,

رئیس جمهور با بیان اینکه تا کنون توسعه یافتگی صنایع در استان هرمزگان کمکی به رفع فقر نکرده است، تصریح کرد: اقتصاد روستا باید فعال شود تا روستایی بتواند در روستا ماندگاری پیدا کند.

,

آیت الله رئیسی گفت: صنایع به همین میزان از کاری که در حوزه نفت و گاز انجام شده است، از نیروهای کارآمد استان استفاده کنند و توصیه می کنم حتما این کار انجام شود.

,

عالی ترین مقام در دولت، ابراز کرد: اولویت در جذب را به نیروهای کارآمد استان بدهید و حتما این کار بشود، تاکید می کنم استاندار هرمزگان این کار را دنبال کنند.

,

آیت الله رئیسی با بیان اینکه وظیفه داریم عدالت در جذب و  پرداخت مزایای نیروی انسانی را در همه حوزه ها رعایت کنیم؛ عنوان کرد: این مهم باید رعایت شود.

,

رئیس جمهور با اشاره به حمایت از تجارت ملوانی در استان های جنوبی کشور اظهار کرد: پیشنهاد می کنم حرف ملوانان را بشنوید و تصمیم اساسی بگیرید.

,

وی ادامه داد: در خصوص صید هم باید حرف صیادان را شنید، وقتی می گویند صید ترال مشکل دارد، بی جهت حرفی را نمی زنند و باید توجه شود، از وزیر جهاد کشاورزی می خواهم این موضوع را ساماندهی کنند. ظرفیت صیادی اینجا باید در اختیار صیادان منطقه باشد و ما به عنوان دولت باید شرایط را فراهم کنیم.

,

رئیس قوه مجریه بر لزوم فعال کردن ظرفیت ها برای تجهیز بیمارستان ها در این استان تاکید کرد و گفت: فعال کردن صنایع پایین دستی و صنایع پتروشیمی نیز باید دردستور کار باشد.

,

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه از بندر شهید رجایی بازدید داشته ام،خاطرنشان کرد: به نظرم مساله خام فروشی بدون ارزش افزوده دارد اتفاق می افتد و به بخش صنایع می گویم تلاش کنند جلوی خام فروشی را بگیریم.

,

وی ایجاد صندوق توسعه استان را یک فرصتی خوب برای استان ها اعنوان کرد و افزود: صندوق توسعه استان می تواند بسیاری از درآمدها را در دل خود جای دهد و برای استفاده استان ها مورد بهره برداری قرار گیرد و این از امتیازات بودجه 1401  است .

,

رئیس جمهور تاکید کرد: مساله بسیار مهم گردشگری در این استان باید فعال شود، این استان جاذبه های بسیاری دارد و می تواند اقتصاد استان را فعال کند، زیرساخت های خوبی ایجاد شده که باید آن را توسعه دهیم. این زیرساخت ها می تواند ایجاد اشتغال کند و در این زمینه باید کار کنیم و مردم شاهد تغییرات جدی باشند.

,

آیت الله رئیسی با اشاره به سخنان سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد، عنوان کرد: در مناطق آزاد چند نکته مطرح شد که باید در جلسات هیات دولت هرچه سریع تر پیگیری شود.

,

وی با اشاره به اینکه نسبت به مناطق محروم، روستاها و منطقه بشاگرد چند کار سریع نیاز به انجام است،تصریح کرد: مدارس شبانه روزی و کمیته مورد نظر معاون محرومیت زدایی را ایجاد می کنیم.

,

رئیس قوه مجریه از حمایت بازرگانان ایرانی سخن گفت و اظهار کرد: ما که نباید به سهولت اجازه دهیم اموالی که مردم آوره اند به زودی به قاچاق کالا تبدیل شوند، برخی از اموال ممکن است اسناد آن به موقع ارائه نشده باشد و باید تلاش کنیم اموال تملیکی به سهولت در ردیف اموال تملیکی نرود، باید صدور مجوزها را بررسی کنیم.

,

رئیس جمهور گفت: 40 درصد صادرات در کالاهای غیرنفتی رقم خورده است و بازار کالای ایرانی در جهان رو به رشد است.

,

آیت الله رئیسی تاکید کرد: ما نباید شاهد باشیم بندرگاهی همچون شهید رجایی با مشکل مواجه شود، باید مروری بر روند اخذ مجوزها داشته باشیم و اگر در سیستم اداری ما مشکلی وجود دارد تسهیل شود.

,

وی بر لزوم رسیدگی به مساله بلاتکلیفی در مالکیت اراضی کشاورزی نیز تاکید کرد.

,

رئیس جمهور با بیان اینکه مبارزه با فقر، مبارزه با تبعیض و مبارزه با فساد را  بر خود وظیفه می دانیم، خاطرنشان کرد: برای انجام تحول در جامعه، نیازمند اراده جدی هستیم که می خواهیم کار متفاومتی را انجام دهیم و مردم طعم شیرین آن را احساس کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه