اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش‌وپرورش؛

اُفت شدید «کمک به مدرسه»

اُفت شدید «کمک به مدرسه»
مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش‌وپرورش و مناطق آزاد تجاری درباره وصول درآمدها و عملکرد مالی شوراهای آموزش‌وپرورش گفت: در سنوات گذشته مشارکت‌های مردمی در مدارس و فوق برنامه‌ها را داشتیم که به علت بروز کرونا و تعطیلی مدارس، کمک‌های مردمی با افت شدید مواجه و باعث شد درآمد شورا کاهش یابد. سال ۹۹ تقریبا ۱۵۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول پاپایی با اشاره به آغاز هفته گرامیداشت شوراهای آموزش‌وپرورش که از امروز، جمعه ۲۴ دی ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: تجلیل و تقدیر از شوراهای برتر در سال ۹۹ با حضور معاون اول رئیس‌جمهور انجام می‌شود. مقرر شده است در سطح شهرستان و استان نیز با حضور فرمانداران و استانداران از اعضای شوراهای آموزش‌وپرورش تقدیر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌ها استان‌های ایلام، همدان، اصفهان، کرمانشاه و شهرستان‌های تهران واجد بیشترین امتیاز شده و به عنوان شوراهای برتر آموزش و پرورش از آنها تجلیل می‌شود.

,

مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش‌وپرورش و مناطق آزاد تجاری با بیان اینکه ۶۸۴ شورا در سطح کشور داریم گفت: سال گذشته از حیث عملکرد جلسه‌ای، شوراها ۲۸۴ جلسه در سطح استان و ۶۰۲۱ جلسه در سطح شهرستان برگزار کرده‌اند. علی‌رغم بروز کرونا و دیگر مشکلات، شاهد رشد ۱۵ درصدی جلسات بودیم که نشان می‌دهد باوجود آنکه مدیران اجرایی با مسائل متعدد مواجه بودند، اما اهتمام‌شان به آموزش و پرورش کم نشده است.

,

پاپایی افزود: شوراها ۲۷ هزار و ۱۲۱ مصوبه داشته‌اند؛ طی سه سال گذشته تعداد مصوباتمان کم شده، زیرا تاکید کرده‌ایم که مصوبات دستوری، مصوباتی که بودجه ندارند، مصوباتی که متولی و زمان اجرا ندارند را نمی‌پذیریم. بنابراین مصوبات کیفی شده است. از مجموع مصوبات، ۲۳ هزار و ۳۸۳ مورد اجرایی شده و می‌توان گفت ۸۷ درصد مصوبات اجرا شده یا در دست اجراست و تقریبا دیگر مصوبه توصیه‌ای نمی‌پذیریم. 

,

وی درباره وصول درآمدها و عملکرد مالی شوراها نیز توضیح داد و گفت: در سنوات گذشته مشارکت‌های مردمی در مدارس و فوق برنامه‌ها را داشتیم که به علت بروز کرونا و تعطیلی مدارس، کمک‌های مردمی با افت شدید مواجه و باعث شد درآمد شورا کاهش یابد. سال ۹۹ تقریبا ۱۵۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب شد.

,

مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش‌وپرورش و مناطق آزاد تجاری درباره نحوه هزینه‌کرد این درآمدها اظهار کرد: بخشی از این مبالغ، ریالی نیست و کمک‌های معنوی و تبدیل به احسن ها را دربرمی‌گیرد. مواردی که جنبه ریالی ندارند، ارزش ریالی‌شان محاسبه می‌شود. بخشی هم کمک‌های مالی است که صرف توسعه و تجهیز مدارس و برنامه‌های کلان آموزش‌وپرورش استان‌ها شده و مستقیما در استان‌ها هزینه می‌شود.

,

پاپایی همچنین روزشمار هفته شوراها را اعلام کرد و گفت: ۲۴ دی ماه به نام «شوراهای آموزش‌وپرورش، ارتقای فرهنگ وقف و خیریه آموزشی»، ۲۵ دی ماه به نام «شوراهای آموزش‌وپرورش، الگوی مدیریت هیئت امنایی»، ۲۶ دی ماه به نام «شوراهای آموزش‌وپرورش، نقش‌آفرینی فعال خانواده‌ها و فرهنگیان در مدیریت و تحول مدرسه»، ۲۷ دی ماه به نام «شوراهای آموزش‌وپرورش، حمایت و نظارت محلی و کاهش تمرکز»، ۲۸ دی ماه به نام «شوراهای آموزش‌وپرورش، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و سازمان‌ها»، ۲۹ دی ماه به نام «شوراهای آموزش‌وپرورش، مردمی‌سازی تعلیم و تربیت» و ۳۰ دی ماه به نام «شوراهای آموزش‌وپرورش، زمینه ساز تحقق گام دوم انقلاب در تعلیم‌وتربیت» نامگذاری شده است. 

,

انتهای پیام
منبع: ایسنا

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه