اخبار داغ

ائمه جمعه لرستان مطرح کردند؛

ضرورت استفاده از جامعه نخبگانی برای مبارزه با گران‌فروشی/ رفع مشکلات در کشور، نیازمند مدیریت جهادی است

ضرورت استفاده از جامعه نخبگانی برای مبارزه با گران‌فروشی/ رفع مشکلات در کشور، نیازمند مدیریت جهادی است
ائمه جمعه لرستان با اشاره به‌ضرورت استفاده از جامعه نخبگانی برای مبارزه با گران‌فروشی، گفتند: رفع مشکلات در کشور، نیازمند مدیریت جهادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیرافلاک، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد ضمن سفارش همگان به رعایت تقوا الهی و عمل صالح، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ به مناسبت بزرگداشت قیام مردم قم در سال ۱۳۵۶ بر وحدت و غیرت دینی تأکید کردند و فرمودند از هرگونه تقابل با یکدیگر به خاطر اختلاف در سلیقه، رفتار و منش خودداری کنیم و به این اختلاف‌ها دامن نزنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: غیرت دینی به یک معنا در مقابلش سکولاریسم است دشمن به دنبال دین زدایی و تبلیغ نفی حاکمیت دینی در اذهان است تا اراده‌ها را سست و منفعل کند، به دنبال نفی و تضعیف اصول انقلاب اسلامی در باورها می‌باشد و این در حالی است که مردم ما با شور، شعور و باغیرت دینی و عقلانیت بر اصول انقلاب اسلامی مستحکم ایستاده‌اند که باید نصب العین رفتار ما باشد.

,

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور در امر مبارزه با گران‌فروشی، عنوان کرد: رئیس‌جمهور چندین باربر مبارزه با گران‌فروشی و جلوگیری از آن تأکید کردند و گفتند در این مسیر توجیه قابل‌قبول نیست باید به هر شکلی جلوی گرانی گرفته شود و وضعیت بازار کنترل شود و نباید از بازار غفلت کرد چراکه آرامش مردم ما در بازار است.

,

وی تصریح کرد: باید از اتحادیه اصناف و بازار، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و در صورت لزوم از بسیج هم کمک گرفته شود تا مانع گران‌فروشی شد؛ افرادی که در این راه نمی‌توانند موفق عمل کنند، جای خود را به افراد توانمند بدهند، افرادی که دارای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت باشند و از جامعه نخبگانی کمک بگیرند.

,

شاهرخی با اشاره به برگزاری اجلاسیه مشترک مدرسین حوزه علمیه قم با علمای سراسر کشور، تصریح کرد: در این اجلاسیه بر حمایت از نظام اسلامی برای رسیدن به آرمان‌ها، ارزش هلی اسلامی و حاکمیت اسلام، حمایت از برنامه‌های ریس جمهور و دولت سیزدهم با رویکرد عدالت اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به معیشت مردم، تأکید بر بعد تربیتی مساجد با محوریت ائمه جماعات تأکید شد.

,

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه رسالت حوزه علمیه تولید و تبیین مقررات اسلامی در ساعت‌های زندگی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است، گفت: در لرستان نیاز داریم مساجد ارتقا پیدا کند نماز صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا باید در مساجد برگزار شود، قابل‌قبول نیست مساجد نماز ظهر آن‌ها تعطیل شود ائمه جماعت می‌گویند ما می‌رویم مردم حضور پیدا نمی‌کنند این مسیر، مسیر نشأت انقلاب نیست انقلاب اسلامی در فراز و نشیب‌های انقلاب با محوریت مساجد و ائمه جماعت بود.

,

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) در ۲۶ دی‌ماه، یادآور شد: از روزی که این بانو وارد منزل امیرمومنان (ع) شد خدمتگزاری به فرزندان صدیقه طاهره (س) را اولویت قرارداد وقتی خبر شهادت حضرت عباس (ع)، عبدالله، جعفر و عثمان را به او دادند خبر از وضعیت امام حسین (ع) می‌گرفت و فرمودند هرچه زیر آسمان است و فرزندانم فدای امام حسین (ع) شوند.

,

شاهرخی گفت: ایمان مستحکم ‌و راسخ، بصیرت، روحیه جهادی و آمادگی برای مبارزه و حضور در میدان‌های سخت و تبعیت از امام خویش او را در تاریخ اسلام ماندگار کرد، مادران و همسران شهدا مقام و منزلتی متصل به مقام و فضیلت شهدا دارند و مادرانی که از دو ویژگی صبوری و فداکاری را برخوردارند الگو شایسته بانوان امروز و آینده هستند.

,

رفع مشکلات در کشور، نیازمند مدیریت جهادی است

, رفع مشکلات در کشور، نیازمند مدیریت جهادی است, رفع مشکلات در کشور، نیازمند مدیریت جهادی است,

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این هفته بروجرد، اظهار داشت: راه‌حل رفع تحریم‌ها، مقاومت در برابر غربی‌ها می‌باشد، چند سال است تحریم‌ها برداشته نشده و کوتاه آمدن در برابر این‌ها راه‌حل برداشتن تحریم نیست.

,

وی افزود: اگر بناست تحریم‌ها برداشته شود راه‌حلش مقاومت بوده و تیم مذاکره‌کننده با رویکرد اقتدار واردشده است.

,

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، عنوان کرد: این روز به نام روز تکریم همسران و مادران شهدا نام‌گذاری شده چراکه حضرت ام‌البنین (س) هم همسر شهید و هم مادر شهید و جانباز بودند، همیشه بایستی تکریم مادران شهدا مدنظر باشد.

,

وی تصریح کرد: مادران و همسران شهدا بسیار محترم هستند، آن‌ها با تقدیم عزیزان خود به ما عزت و عظمت دادند و نظام را بیمه کردند.

,

حسینی با تأکید بر ضرورت چاپ کتاب ۶۸ شهید دانش‌آموز بروجردی، گفت: دیروز شاهد سفر معاون رئیس‌جمهور به بروجرد بودیم که در یادواره ۶۸ شهید دانش‌آموز شرکت کردند، در ۲۰ دی‌ماه سال ۶۵ رژیم بعث عراق جنایت بزرگی را در بروجرد مرتکب شد و با موشک دانش آموزان بی‌گناه را موردحمله قرارداد.

,

امام‌جمعه بروجرد بیان کرد: دانش آموزان معصومی که در مدرسه به شهادت رسیدند و سال آینده هم‌زمان با سالروز شهادت این عزیزان، کنگره بزرگی خواهیم گرفت و ضرورت دارد که زندگی‌نامه این کودکان منتشر و به چندین زبان دنیا منتشر شود.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است برای مردم کاری شود و مشکلات حل گردد، به مدیریت جهادی نیاز داریم، مدیرانی دلسوز که بتوانند برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم همواره تلاش کنند.

,

تبیین چرایی اشتباهات محاسباتی آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی

, تبیین چرایی اشتباهات محاسباتی آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی, تبیین چرایی اشتباهات محاسباتی آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی,

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: انسان حسود در دنیا راحتی ندارد و همواره در خشم و عصبانیت به سر می‌برد حتی به قضا و قدر الهی نیز معترض و غضبناک است.

,

وی با اشاره به اینکه با پای باطل نمی‌توان به‌حق رسید، افزود: انسان بایستی همواره خود را بسنجد و با توکل به خداوند متعال و توسل به اهل‌بیت (ع) اوصاف بد را برطرف کرده و مبدل به اوصاف نیک کند.

,

 امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به دشمن‌شناسی از منظر مقام معظم رهبری، عنوان کرد: ما رهبری داریم که عالمانه و هوشمندانه در حال هدایت کشتی انقلاب اسلامی است، ایشان دشمن را کاملاً شناخته و می‌داند که ذات دشمن خراب است.

,

وی با اشاره به تبیین چرایی اشتباهات محاسباتی آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آمریکای جنایت‌کار و ظالم از اعتماد مردم ایران به خداوند متعال و وعده‌های الهی و همچنین وفاداری این ملت و خانواده شهدا و غیرت دینی آنان چیزی نمی‌داند و هرروز یک نقشه می‌کشد و خداوند نقشه‌شان را نقش بر آب می‌کند.

,

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، دینی بود نه اینکه سکولار باشد، رهبر معظم انقلاب فرمودند: «مرحوم مصباح هم غیرت دینی داشت و هم در مسائل عاقلانه ورود می‌کرد»، بایستی اهل‌قلم این موارد را برای جامعه تبیین کنند.

,

طهماسبی با اشاره به اینکه فضای مجازی در برخی موارد به بلای مجازی تبدیل‌شده است، بیان کرد: امروز شاهد فضاسازی عجیب و هجوم تبلیغاتی غرب در راستای دوره هشتم مذاکرات هستیم، بایستی گفت حرف ایران در این مذاکرات کاملاً مشخص بوده و آن همان حق ملت بوده که دارای چهارچوبی مشخص است، دست ایران در مذاکرات خالی نیست، دشمن به‌شدت نیازمند مذاکره است، چراکه ما اقتدار خود را به رخ دشمن کشانده‌ایم، برخی فرماندهان آمریکایی پس از موشک‌باران عین الاسد گفتند: موشک‌های ایران اصلاً قابل‌تحمل نیست.

,

 امام‌جمعه کوهدشت ضمن گرامیداشت سالروز ۲۴ دی‌ماه روز انتصاب مقام معظم رهبری را به امامت جمعه تهران، گفت: راه و مسیر جبهه مقاومت به‌درستی ترسیم‌شده است و رهبری آن جبهه در داخل ایران بوده و خورشید انقلاب و رهبر سیاسی و دینی‌مان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است.

,

وی با اشاره به مراسم خون صلح اخیر در کمپ گنجعلی کوهدشت و تقدیر از دستگاه قضایی و انتظامی استانی و شهرستان، گفت: در این مراسم به مسئولان گفتم که به داد مردم برسید، مسئولان همواره بایستی به مردم گزارش دهند و کار کردی عبادی، سیاسی و اجتماعی داشته باشند، البته مسئولان کار می‌کنند ولی نباید به کم قانع بود.

,

طهماسبی گفت: باید تصمیمات پخته گرفته شود، مسئولان کشوری، لشکری، استانی و شهرستانی خواست مشروع و حق مسلم مردم را رعایت کنند، نماز جمعه برای ارائه همین موارد است.

,

امام‌جمعه کوهدشت گفت: برخی از نماز جمعه فاصله گرفته‌اند و متأسفانه افکار عمومی برای آن‌ها مهم نیست، بایستی امکانات را به این شهرستان تسهیل داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه