اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مطرح شد؛

مسئولان نگذارند با جریمه و سودهای کلان بانکی معیشت کشاورزان و دامداران از بین برود/ دشمن به دنبال وارونه جلوه نشان دادن حقایق است

مسئولان نگذارند با جریمه و سودهای کلان بانکی معیشت کشاورزان و دامداران از بین برود/ دشمن به دنبال وارونه جلوه نشان دادن حقایق است
در خطبه های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی بر انجام هرچه سریعتر چرخه واکسیناسیون و حل مشکلات معیشتی مردم تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در خطبه های این هفته بر انجام هرچه سریعتر چرخه واکسیناسیون و حل مشکلات معیشتی مردم تاکید شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

امام جمعه سرخس:

, امام جمعه سرخس:,

مسئولان نگذارند با جریمه و سودهای کلان بانکی معیشت کشاورزان و دامداران از بین برود

, مسئولان نگذارند با جریمه و سودهای کلان بانکی معیشت کشاورزان و دامداران از بین برود,

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس اظهار کرد: مسئولان باید کشاورزان و دامدارانی که در اثر خشکسالی زندگی و معیشتشان  نزدیک به صفر رسیده است را دریابند و در اقساط معوقه بانکی آن‌ها را حمایت کنند و با جریمه کردن و سودهای کلان نگذارند به‌طور کلی معیشت آن‌ها از بین برود.

,

امام جمعه سرخس افزود: از ریاست محترم جمهور درخواست داریم به بانک‌ها دستور دهد این افراد را در اثر معوقات بانکی جریمه نکنند و با دادن مهلت و تنفس آن‌ها را یاری کند تا بتوانند با این مهلت اقساط خود را تسویه کنند.

,

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان فهرستی از اشتباهات محاسباتی آمریکا تصریح کرد: با مطالعه تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی و تقابل دائمی ایران انقلابی و استکبار به‌ سرکردگی آمریکا به‌ فهرستی طولانی از اشتباهات محاسباتی آمریکا و شکست‌های راهبردی او برمی‌خوریم.

,

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار ۱۹ دی ماه فهرستی از محاسبات غلط آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی را مطرح کرده و فرمودند: «دستگاه محاسباتی دشمن حقّاً و انصافاً غافل و خراب است؛ نمی‌توانند حقایق مربوط به‌جمهوری اسلامی را آن‌چنان که هست دریابند. وقتی محاسبه‌ی وضعیّت موجود غلط بود، تصمیم‌ها هم غلط خواهد بود؛ تصمیم غلط هم موجب می‌شود که ناکام بمانند که تاحالا مانده‌اند و از این به‌بعد نیز ان شاءالله ناکام خواهند ماند.»

,

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: در این دستگاه محاسباتیِ ظاهراً عظیم و دقیق، جایی برای فاکتورهای معنوی وجود ندارد؛ عواملی همچون ایمان، توکل و امداد غیبی جایی در این دستگاه ندارند و اساساً در محاسبات دشمن نمی‌گنجند.

,

امام جمعه سرخس تصریح کرد: نشناختن ملت بزرگ و انقلابی ایران، دلیل دوم در چرایی اشتباهات مکرر دشمن است؛ میلیون‌ها جوان ایرانی در مراسمات معنوی مثل اعتکاف و عزاداری محرم و راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، اما دستگاه محاسباتی دشمن اینها را نمی‌بیند، یا می‌بیند و به‌حساب نمی‌آورد.

,

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام‌البنین(س)، روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: مادران و همسران شهدا، سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه داده‌اند؛ این عزیزان همان نیمه پنهان ماه هستند که در حقیقت نیمه روشن آن‌ها شهدا بودند؛ در ارزش‌گذاری مقام بانوان و همسران شهدا، صرفاً جایگاه شهدا را می‌توان برای آن‌ها قائل شد.

,

وی عنوان کرد: تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب اسلامی مرهون نقش‌آفرینی مادران شهدا است، از این رو مادران صبور شهدا، ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند؛ سیره و روش حضرت ام‌البنین (س) که مزین به‌دو ویژگی مهم صبر و فداکاری است الگوی ارزنده‌ای برای زنان جامعه امروز ما است تا برای تربیت نسل آینده از این مرام ماندگار پیروی کنند.

,

 

,

امام‌جمعه قوچان:

, امام‌جمعه قوچان:,

امروز دشمن به دنبال حساسیت‌زدایی از نظام اسلامی است

, امروز دشمن به دنبال حساسیت‌زدایی از نظام اسلامی است,

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به توصیه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مرم قم و لزوم داشتن غیرت دینی، اظهار کرد: غیرت دینی مردم، حکومت ستمگر را به زمین می‌اندازد و همین باعث شد قیام خونین 19 دی شکل بگیرد.

,

وی ادامه داد: غیرت دینی مردم طومار رژیم پهلوی را در هم پیچید و مقدمه‌ای برای 12 و 22 بهمن 57 بود پس نباید نسبت به مسائل دینی و این انقلاب بی‌تفاوت بود زیرا بی‌تفاوتی ریشه غیرت دینی در وجود انسان را خشک می‌کند.

,

امام‌جمعه قوچان بابیان اینکه پای این انقلاب خون جوان‌هایی ریخته شده که هم سن و سال نسل‌های سوم و چهارم امروز انقلاب بوده‌اند، گفت: غیرت دینی آن‌ جوانان اجازه نداد که دشمن ذره‌ای از این خاک را به تاراج ببرد و از گوشه و کنار این مملکت به پا خواسته و از خاک و میهن خود دفاع کردند.

,

هراتی مطلق با یادآوری اینکه امروز عده‌ای فرصت را مغتنم شمرده و به دنبال تطهیر رژیم خون‌خوار پهلوی هستند، تأکید کرد: دشمن به دنبال آن است تا ببیند این مردم نسبت به مبانی انقلاب، اصل ولایت‌فقیه و جمهوری اسلامی ایران چه احساسی دارند و حساسیت‌زدایی یکی از برنامه‌های دشمن بوده بنابراین باید امروز هم به‌عنوان سرباز نظام اسلامی درصحنه حاضر بوده و از آن دفاع کنیم.

,

وی بیان کرد: نباید حادثه 30 دی مردم قوچان به فراموشی سپرده شود زیرا درزمانی که ساواک شمال شرق در این شهر مستقر بود مردم انقلابی قوچان به صحنه مبارزه با رژیم شاهنشاهی آمدند و در عرصه مسجد 2 شهید را تقدیم امام و انقلاب کردند و این کم اتفاقی نیست که از کنار آن راحت‌گذر شود.

,

امام‌جمعه قوچان با اشاره به اینکه باید نسبت به اصول و ارزش‌های این انقلاب حساس بود، یادآور شد: فرار شاه در 26 دی‌ماه مسیر انقلاب را برای انقلابیون هموارتر کرد و این درس عبرتی برای کسانی است که باارزش‌های دینی مقابله می‌کنند.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان خطاب به استاندار خراسان رضوی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و تمام کسانی که می‌خواهند مسئولی برای این شهرستان انتخاب کنند، گفت: قوچان دارای استعدادهای برتری در همه زمینه‌ها است اما چرا این استعداد و جوانان آن هیچ‌وقت دیده نمی‌شوند و برای پست و سمت‌ها باید افراد را از استان‌های دیگر بیاورند؟.

,

وی افزود: مردم قوچان باید خودباور باشند که ظرفیت و استعداد کمی ندارند که از جایی دیگر مسئول انتخاب کنند، چرا این افراد در همان مناطق خود به مسئولیتشان نمی‌پردازند؟

,

هراتی مطلق با تأکید بر اینکه باید امروز مسئولان استانی به استعدادهای قوچانی باور داشته باشند، تصریح کرد: بومی، جهادی، انقلابی، کارآمد و در خط رهبری شرایط یک مسئول است، چرا از یک استان دورافتاده مسئول ارشد برای این شهرستان انتخاب می‌کنند؟

,

 

,

امام جمعه موقت رشتخوار:

, امام جمعه موقت رشتخوار:,

جوانان ما امروز به فضاهای مسموم مجازی بسنده نکنند/دشمن با ابزار تبلیغاتی خود به دنبال وارونه جلوه نشان دادن حقایق است

, جوانان ما امروز به فضاهای مسموم مجازی بسنده نکنند/دشمن با ابزار تبلیغاتی خود به دنبال وارونه جلوه نشان دادن حقایق است,

 حجت الاسلام آذرم امام جمعه موقت رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب(ع) شهر رشتخوار با تاکید بر اهمیت نماز جمعه به عنوان یک تکلیف دینی گفت: روایت داریم که کسانی که تمکن مالی حج را ندارند، در جهت بهرمندی از ثواب حج در نماز جمعه شرکت کنند.

,

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی بصیرت افزای مقام معظم رهبریدر رابطه با ذلت و خاری شاه در راس کشور در ثبل از انقلاب بیان داشت: شاه ما آنقدر ذلیل و زبون و ضعیف بود که توان جابجا کردن یک نخست‌وزیر در کشور خودش رو نداشت، وقتی که می خواست یک نخست وزیر را جابجا کند یا از کار برکنار کند و یکی دیگر را جایگزین کند باید دو سه هفته در آمریکا معطل می شد.

,

امام جمعه موقت رشتخوار در ادامه تصریح کرد: شاه حتی در کارهای کوچک هم از آمریکایی ها دستور می گرفت، و این  واقعا اوج ذلت شاه برای یک کشور و حکومت بود، شاهی که سفیر آمریکا و اسرائیل می آمدند به کاخ او و دستور می دادند که این کار را بکنید این کار را نکنید و او مجبور به اطاعت بود.

,

حجت الاسلام آذرم در ادامه با اشاره به درس گرفتن از تاریخ و گذشته، اذعان داشت: امروز خیلی ها، مخصوصا جوان های ما باید توجه بیشتری داشته باشند ،مطالعه کنند تاریخ انقلاب اسلامی را و به این فضاهای مسموم مجازی بسنده نکنید، آنها حقایق را به طور وارونه جلوه می دهند امروزه دشمن با استفاده از رسانه های مختلف در اختیار خود نهایت بهره را جهت شستشوی فکری جوانان ما می کند ، برای اینکه ملت را در تقابل با نظام قرار دهد در تقابل با ولایت قرار دهد، اما انها کور خوانده اند و در مقابل با بصیرت مردم با شکیت مواجه خواهند شد.

,

وی در ادامه افزود: جوانان امروز در فضای مجازی می‌خواهند چهره زشت و منفور پهلوی را تطهیر کنند و لذا این تظهیر شدنی نیست باید امروز جوانان ما تاریخ را مطالعه کنند، مردم روستاهای ما در گذشته از کمترین امکانات حتی از کمترین پروتئین و ویتامین ها برخوردار بودند، در حالی که شاه و اطرافیانش هزینه های هنگفتی را صرف امور مختلف خوش گذرانی خود می کردند.

,

امام جمعه رشتخوار در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولین ما باید در اطاعت از رهبری نسبت به همه پیشگام باشند، یادآور شد: باید همه ما امروز قدران نعمت ولایت باشیم.

,

امام جمعه موقت رشتخوار در ادامه با اشاره به سخنران اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با نکات مهم و کلیدی و مبنایی این سخنرانی بیان داشت: امروز امریکا دچار اشتباه محاسباتی زیادی شده است، یکی از انها شکست در عملیات طبس بود، که منجر به رسوایی نظامی امریکا شد، و دیگری به راه انداختن جنگ ۸ ساله و حمایت از صدام بود، یکی دیگر از فهرست اشتباهات محاسباتی آمریکا این بود که وضع شدیدترین تحریم های بشری را علیه ایران به راه انداخت تا ملت را در تقابل با نظام قرار دهد، فتنه ۸۸ و همه موارد دیگر که از سوی آنها برنامه ریزی شده بود تا نظام ما را به زمین بزنند، اما بصیرت مردم ما نجابت مردم ما و همچنین مسئولین ما سبب شد که نقشه دشمن نقش بر آب شود و آمریکا شکست بخورد و دوباره در مقابل مردم ایران به زمین  زده شود.

,

 

,

امام جمعه کوهسرخ:

, امام جمعه کوهسرخ:,

نگاه برخواسته از عزت، یک دروازه عظیم برای انقلاب اسلامی باز می کند

, نگاه برخواسته از عزت، یک دروازه عظیم برای انقلاب اسلامی باز می کند,

حجت الاسلام محمود رضایی تولایی، امام جمعه کوهسرخ ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: قرآن باید درسی برای سردمداران و مسئولان و مدیرانی است که می خواهند در حوزه بین الملل صحبت کنند باشد تا دچار اشتباه محاسباتی نشوند و از موضوع عزت صحبت کنند.

,

وی با بیان اینکه غرب بی فرهنگ به دنبال این است که با تسلط رسانه ای و تبلیغات رسانه ای که دارد ما دچار اشتباه محاسباتی شویم، خاطرنشان کرد: البته خود غرب هم دچار اشتباهات محاسباتی است و در همین مسئله هسته ای، ایران را تهدید به جنگ می کنند و بزدلانه، سردار سلیمانی را ترور کردند تا ما از جنگ بترسیم ولی ورق برگشت و این نشان از اشتباه محاسباتی دشمن است.

,

امام جمعه کوهسرخ با تاکید بر اینکه غربی ها با قدرت رسانه ای خود به دنبال این هستند که یک جنگ ترکیبی و چند زاویه ای، ذهن و جان مردم ما را به هم بریزند و این یک اشتباه محاسباتی دیگر است، تصریح کرد: در حماسه 9 دی، تشییع جناه حاج قاسم و... دیدند که مردم از انقلاب فاصله نگرفته اند.

,

وی با اشاره به اینکه مردم با حضور خود همه لاف زنی های گزاف دشمن را جواب داده اند، اذعان کرد: از ابتدای انقلاب تا به امروز ما را تحریم کرده اند و بیش از 1600 تحریم برای انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرده اند و این نشان دهنده این است که دشمن قابل اعتماد نیستند و ما باید در جبهه مقاومت فعالتر باشیم.

,

حجت الاسلام رضایی تولایی با بیان اینکه هر نگاهی که برخواسته از عزت باشد یک دروازه عظیم برای ما باز می کند و اگر بخواهیم از منافع ملی اسلام و ایران فاصله بگیریم متضرر می شویم، عنوان کرد: انقلاب اسلامی امروز مرز جغرافیایی ندارد بلکه مرز ما، عقیده، باور و تفکر جهادی است.

,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه: 

, امام جمعه تربت حیدریه: ,

تکریم خانواده معظم شهدا باید عملی باشد/واکسیناسیون یک واجب اجتماعی است

, تکریم خانواده معظم شهدا باید عملی باشد/واکسیناسیون یک واجب اجتماعی است,

 حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه، انجام واجبات را بر دو نوع اجتماعی و فردی عنوان کرد و افزود: یکی از مصادیق واجبات اجتماعی تزریق عمومی واکسیناسیون است و به عنوان عمل به تقوا مردم را به تزریق واکسن توصیه می کنیم.

,

وی در بخشی دیگر به سالروز ارتحال حضرت فاطمه ام آلبنین سلام الله و روز تکریم همسران و مادران شهدا اشاره کرد و گفت: باید بصورت مداوم یاد شهدا و خانواد آنان در مجامع عمومی و خصوص  گرامی داشته شود، گاهی این تکریم به یک دلجویی و احوالپرسی و زبانی است اما تکریم مهمتر عملی است و در عمل و رفتار خانواده شهدا را باید تکریم کنیم.

,

حجت الاسلام عصمتی بیان کرد: تکریم عملی خانواده شهدا بدان معناست که هرکس در هر جایی که هست وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهد، اگر مسوولیتی دارد برای خدا و خدمت به مردم  به وظیفه خود عمل کند و اگر در بازار است به گونه ای عمل کند که موجب خوشنودی خداوند متعال باشد.

,

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی اظهار داشت: تریبون های عمومی جای انتقاد تند نیست و برادران دینی در جامعه عیب یکدیگر را به خودشان بگویند تا برطرف بشود و حیثیت مومن نیز حفظ شود. 

,

امام جمعه تربت حیدریه گفت:  باید مراقب باشیم گفتاری که یاس و ناامیدی ایجاد می کند را بر زبان نیاوریم و این به لحاظ شرعی جایز نیست، لذا صاحبان جراید و رسانه ها متوجه باشند که مردم باید به آینده امیدوار باشند.

,

 

,

امام جمعه خلیل آباد: 

, امام جمعه خلیل آباد: ,

غیرت دینی مردم، عامل نجات کشور در بزنگاه های مختلف بوده است

, غیرت دینی مردم، عامل نجات کشور در بزنگاه های مختلف بوده است,

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به چهارچوب کلی فرمایشات مقام معظم رهبری در روز 19 دی و دیدار با مردم قم اظهار داشت: غیرت دینی و جنگ نرم و وحدت را مقام معظم رهبری در این دیدار مطرح کردند که نشان از اهمیت آن است.

,

وی با بیان اینکه انقلاب ایران یک انقلاب دینی است و عالم دینی می تواند مردم را راهنمایی کند نه یک به اصطلاح روشنفکر غربی، خاطرنشان کرد: عامل نجات کشور در بزنگاه های مختلف غیرت دینی مردم بوده است و هر جا که انقلاب با مشکل و فتنه مواجه شده، غیرت دینی مردم بود که آنها را به صحنه آورد.

,

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه جنگ نرم وسیع و متنوعی در جریان است و دشمن افرادی که اصول انقلاب را زیرسوال می برند را برجسته می کند، تصریح کرد: امروز صادرات نفتی 40 درصد افزایش یافته و تورم نیز سیر نزولی دارد و این نشان از صبر انقلابی مردم است.

,

وی همچنین در ادامه با اشاره به فرا رسیدن شهادت حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، اذعان کرد: مادران و همسران شهدا سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان شهید خود را ادامه داده اند و همان نیمه پنهان ماه هستند که در حقیقت نیمه روشن آن شهدا بودند.

,

ناهیدی با بیان اینکه مادران شهدا، ام البنین های عصر حاضر و الگوی مناسبی برای تربیت نسل آینده و مادران امروز ما هستند، عنوان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در میان جمع ما اول شهدا و دوم خانواده شهدا شفاعت می کنند و می توان جایگاه شهدا را برای مادران و همسران شهدا هم قائل شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه