اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه مازندران مطرح شد؛

ظلم‌ستیزی تفکر اصلی انقلاب است/ غیرت دینی عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف است

ظلم‌ستیزی تفکر اصلی انقلاب است/ غیرت دینی عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف است
محمدباقر محمدی لائینی با اشاره به اینکه آمریکا ستیزی و استکبارستیزی تفکر اصلی انقلاب به شمار می‌رود، گفت: خط سازش با غرب و غرب گرایی خط تفکر انقلاب نیست و ظلم ستیزی و آمریکا و صهیونیست ستیزی تفکر اصلی انقلاب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری ضمن سفارش به تقوای الهی، اظهار کرد: با تقوا تمام اعمال را به سمت قبولی خدا و ولی او می‌رسانیم، پس باید به‌دنبال کسب آن برویم.
 
نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: امروز جمعه ۲۴ دی ماه سالروز  انتصاب مقام معظم رهبری ازسوی امام راحل به امامت جمعه تهران است، روز یک‌شنبه ۲۶ دی ماه نیز مصادف با سالروز وفات حضرت ام‌البنین است، کسی که  فرزندان خود را کنیز فرزندان حضرت فاطمه الزهرا (س) خطاب می‌کرد و ارتباط خوبی با همسر اول حضرت علی (ع) داشتند.
 
محمدی لائینی گفت: خوشا به حال مادران شهدا که فرزندان خود را برای خدا قربانی کردند و همسان حضرت ام‌البنین (س) قرار گرفتند.
 
امام جمعه ساری همچنین با اعلام اینکه روز یک‌شنبه هفته آینده سالروز فرار شاه خائن با خردشدن جریان پهلوی است، ادامه داد: اینها نوکرانی بودند که با تند شدن جریان انقلاب اسلامی مملکت را رها کردند.
 
حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان مقدمه‌ای از فراز و بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۹ دی ماه در جمع مردم قم، تاکید کرد: فرموده‌ها و نفرموده‌های ایشان برای ما حجت است، انقلاب همچون فرزندی است که باید در دستان مادر رشد کنند، حال اگر بخواهیم این مادر را به زور به یک پرستار یا نامادری بی‌رحم بسپاریم این کودک هر روز ناخوش است.
 
وی اضافه کرد: خداوند بزرگ لطف کرده است به ما نعتمی به نام انقلاب اسلامی عطا کرد، زمانی که این مولود در دامن مادر بود سالم بود اما وقتی که آن را (تفکر اصلی) به دست بیگانه سپردیم شاهد فساد، اشرافی‌گری و نگاه‌های غیرانقلابی بودیم.
 
محمدی لایینی با تاکید بر لزوم غرب‌ستیزی و ظالم‌ستیزی، عنوان کرد: امروز کار از شعار گذشته حواسمان را باید جمع کنیم چهل سال از انقلاب گذشته مولودی به نام انقلاب را باید تحویل مادرش بدهیم و خیالمان هم راحت خواهد بود، خط سازش با غرب چه عرضه‌ای به خرج داده؟ هشت سال تجربه و عبرت خوبی بود برای اینکه بدانیم اعتماد به غرب نتیجه نداد.
 
امام جمعه ساری یادآور شد: امام راحل فرمودند چه باشم چه نباشم انقلاب را به دست نااهل ندهید، در طول این ۴۳ سال هرجا پیشرفت داشتیم کار به دست اهل و هرجا کار روی زمین ماند این فرزند تحویل کسانی شد که لیاقتش را نداشتند، پس باید بدانیم سازش با غرب سرانجامی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


نهضت روشنگری با استفاده از ظرفیت رسانه فرهنگ‌سازی شود

امام جمعه سرخ‌رود نیز با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی نهضت روشنگری با استفاده از ظرفیت رسانه در جامعه محقق می‌شود، گفت: اهل قلم و بیان باید نهضت روشنگری در زمینه‌ها آگاه‌سازی مردم و موضوعاتی که دشمن به آن دامن می‌زند تا همیت انقلابی مردم کم رنگ نشود را فرهنگ‌سازی کنند.

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه امروز 24 دی‌ماه با بیان اینکه تذکرات مقام معظم رهبری باید با دقت و موشکافانه بررسی شود و برای تحقق آن باید تلاش شود، اظهار کرد: از جمله این تذکرات اشاره به غیرت دینی بود که در بزنگاه‌ها کشور را نجات داد و تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

وی افزود: همین غیرت دینی بود که انقلاب‌ ما را پیروز کرد، فتنه‌های مختلف دشمن که با هدف نابودی نظام و انقلاب ترتیب داده بود را خنثی کرد، غیرت دینی حاج قاسم و یارانش بود که شر فتنه عظیم داعش را از کشور و نظام دفع و علی‌رغم تلاش دشمن در پی نابودی این غیرت بالاخص در جوان‌های ما متصدیان فرهنگی در کشور اگر مبنایی در این زمینه کار نکنند، مطمئنا باید منتظر فاجعه‌ای بود.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: تاکید بر مبانی و اصول انقلاب مانند حاکمیت دین خدا، عدم تسلیم در برابر دشمن مستکبر، حفظ استقلال کشور، مبارزه با فساد، مبارزه با بی‌عدالتی از جمله کارهایی است که مسئولان فرهنگی باید در این زمینه کار کنند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: ایران اسلامی نشان‌ داده با مذاکره و تعامل همیشه موافق است اما هرگز نباید در مقابل حرف زور تسلیم شد؛ یکی از این موارد هسته‌ای است؛ کشورهایی که خودشان سال‌هاست در زمینه هسته‌ای فعال هستند و صدها و هزاران بمب اتمی دارند از فعالیت‌های هسته صلح‌آمیز ما ابراز نگرانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که سال‌هاست از سلاح‌های کشتار جمعی استفاده می‌کنند، از قدرت موشکی ما که برای دفاع و امنیت کشور است ابراز نگرانی می‌کنند و این موارد را با زور دستمایه فشار و تحریم قرار می‌دهند که ایران اسلامی هرگز زیر بار حرف زور آن‌ها نخواهد رفت.

امام جمعه سرخ‌رود اظهار داشت: تقویت امید و چشم‌انداز به آینده که البته رهبر انقلاب فرمودند، امید تنها به حرف نیست و باید در عمل این امید ایجاد شود قطعا مردم انتظار دارند وعده‌های دولت عملی شود و رهبر انقلاب هم به آن تاکید داشتند و اگر جایی هم گیر کرد و وعده‌های عملی نشد، صادقانه به مردم بگویند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی که وجود دارد، عده‌ای تعمدا در پی آن هستند که ده‌ها موفقیت جمهوری اسلامی را نادیده بگیرند و مدام بذر یاس و  نامیدی را در مردم بکارند؛ رسانه‌های وابسته غربی و سعودی که با پول‌های کلان، مشکلات متعدد خود را سرپوش می‌گذارند و با پُروپاگاندای رسانه‌ای و برجسته کردن مشکلات، دستاوردهای بزرگ ایران انقلابی را نادیده می‌گیرند.

وی تصریح کرد: ما برای مقابله با این هجمه سنگین رسانه‌ای از یک طرف باید در رسانه‌های خودمان بسیار فعال ظاهر شویم و از طرف دیگر به تاکیدات بی‌شمار رهبر انقلاب پیرامون مدیریت فضای مجازی را جامه عمل بپوشانیم.

امام جمعه سرخ‌رود بیان کرد: از طرفی هم باید ساز و کاری طراحی کرد که هم نظرات متخصصین و صاحب نظران در دستگاه‌های مسئول استفاده شود و هم از ظرفیت‌های مردمی و نظارت مردمی استفاده شود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در ادامه یکی دیگر از آسیب‌ها را در حوزه مشکلات صنعت خودرو سازی که نظام عرضه و توزیع آن است، دانست و گفت: تقریبا در تمام دنیا، صنعت خودرو سازی مشتری محور است و با این تفکر در تلاش هستند تا هر روز در جهت خدمت بهتر به مشتریان گام بردارند اما متأسفانه در کشور ما به علت مافیای قدرتمند و انحصاری که در این زمینه وجود دارد، به نوعی چیزی به عنوان مشتری مداری نداریم.
 
وی یادآور شد: هر از چند گاهی با ایجاد نوسان در این زمینه، فضای اقتصادی جامعه هم دستخوش التهاب شده و می‌بینیم که با افزایش قیمت، کیفیت و خدمت نه تنها بهبود نمی‌یابد بلکه دچار سیر نزولی هم می‌شود.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: با قدرت مافیایی و انحصاری خود، بیش از صد هزار خودرو را به بهانه‌های واهی احتکار می‌کنند و جواب‌گوی هیچ کس نیستند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: در مازندران شهر گتاب، قسمت توریستی و تفریحی به نام رجه را سال‌هاست به تصرف در آورده‌اند و به محلی برای احتکار تبدیل کردند؛ با حمل و نقل ماشین‌های سنگین، آسیب‌های جدی به سازهای این‌ منطقه از جمله جاده وارد شده است.

وی افزود: ما از دولت، به ویژه این دولت انقلابی انتظار داریم، صنعت خودروسازی و خودروسازان را به نفع مردم ‌کنند؛ واقعا زیبنده جمهوری اسلامی نیست که یک بخشی با انحصار و قدرت مافیایی برای دولت و ملت گردن کلفتی کند؛ در واقع هیچ نهادی نباید با استفاده از باندبازی و رانت و ...برای دولت و ملت گردن کلفتی کند و باعث ویژه خواری بعضی‌ها شود.

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به اینکه در این شهر توریستی نیز زمین‌های ساحلی به افراد خاصی واگذار می‌شود، گفت: بدون در نظر گرفتن مسائل فرهنگی منطقه عده‌ای برای دستیابی به تمتعات دنیایی خود، می‌خواهند، شکل فرهنگ و اعتقادات منطقه را عوض کنند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد: سواحل ما را به بهانه آزادی به عشرت‌کده تبدیل می‌کنند؛ متاسفانه وقتی به ساحل نگاه می‌کنیم، جای نمادهای دینی مانند مسجد و نمازخانه و.. خالیست که قطعا پشت این مسئله تعمدی در کار است؛ چرا شهرهایی ‌که به انقلابی بودن و متدین بودن و شهید پرور بودن مانند سرخ‌رود مشهور هستند، باید در سواحل‌شان چنین کمبودهایی را ببینیم.

وی در پایان تاکید کرد: کدام نهادها مسئول این قصور و تقصیرها هستند؛ چرا نهادهای مسئول خود را تعمدا به تجاهل و تغافل می‌زنند؛ از بس نهادهای مسئول خود را به تجاهل و تغافل زدند، بی‌بندباری و عریانی به یک امر عادی تبدیل شده است که این کم کاری‌ها بی‌اعتنایی به خون شهدا و خانوداه‌های شهدا خواهد بود.

,
, نهضت روشنگری با استفاده از ظرفیت رسانه فرهنگ‌سازی شود, نهضت روشنگری با استفاده از ظرفیت رسانه فرهنگ‌سازی شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

تیم مذاکره کننده امروز با اقتدار عمل می‌کند

امام جمعه موقت زیراب نیز گفت: امروز تیم مذاکره کننده ما با اقتدار عمل می‌کند، وادادگی ندارد و اصول را رعایت می‌کند.

حجت‌الاسلام محسن قبادیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر زیراب به شخصیت حضرت مریم در قرآن کریم اشاره و اظهار کرد:خداوند با درشت‌نمایی شخصیت حضرت مریم در قرآن، می‌خواهد که ما به شخصیت و سیره او توجه داشته باشیم، بانویی که خداوند در قرآن سوره‌ای را به نام ایشان قرار داده است.

وی افزود: در عالمی زندگی می‌کنیم که عالم علت و معلول، کنش و واکنش است. انسان‌هایی در جامعه ما مثل رهبر معظم انقلاب یا سردار سلیمانی، شهید فخری‌زاده، شهید حججی و امثالهم هستند که اصل کنش و واکنش به هنگام در سطح عمومی و بین‌المللی داشته‌اند و ماندگار شده‌اند.

امام جمعه موقت با بیان اینکه حضرت مریم نیز در زمان خود به هنگام در میدان حضور داشت، گفت: باوجود مخالفت‌ها برای حضور در کنیسه اما آن بانو هرکاری به او محول می‌شد ، انجام می‌داد و سختی‌ها را تحمل می‌کرد. به موقع عمل کرد و خسته نشد.

قبادیان با بیان اینکه امروز در میدان انقلاب باید همگان سرباز باشیم و سختی‌ها را تحمل کنیم، تصریح کرد: غیرت دینی ما را وادار به کنش‌هایی می‌کند. ما در میدان انقلاب، سرباز هستیم و باید به هنگام عمل کرده و سختی‌ها را تحمل کنیم. اگر به هنگام عمل نکنیم، دشمن پیشروی می‌کند. نباید خسته شویم.

وی با بیان اهمیت حفظ سنگر مساجد، تصریح کرد: امروز مساجد ما از حضور جوانان خالی شد. همه تقصیر ما نیست. در گذشته خانواده و مدارس، ما را به سمت مساجد هدایت می‌کردند اما اکنون این دغدغه‌ها نیست.

امام جمعه موقت زیراب افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند:" در افق ۱۴۰۰، سنگر مساجد احیاء شود" ، دشمن با ابزارهای مختلف، مقابله می‌کند. یکی از این ابزارها رسانه است.

قبادیان به اهمیت جبهه مقاومت و شاخه‌های مقابله دشمن با این جبهه اشاره و اظهار کرد: تشکیل جبهه مقاومت، دشمن را به تکاپو انداخته است. با شاخه‌های نظامی، سیاسی، علمی، اجتماعی و در تمام صحنه‌ها ، درحال فعالیت است.

وی افزود: یکی از ابزارهای نظامی، ترورهایی است که دشمن انجام می‌دهد. این کارهای آنان برای به زانو در آوردن جبهه مقاومت است. ابزار رسانه نیز یکی دیگر از سلاح‌های دشمن است که پروپاگاندا ایجاد می‌کند.

امام جمعه موقت زیراب ابزار سیاسی را یکی از ابزارهای دشمن علیه روند مذاکرات برشمرد و تصریح کرد: برای اینکه نتیجه را به نفع خود تغییر دهند، می‌گویند چین و روسیه درحال چانه‌زنی برای ایران هستند. این حرف مضحکی است چراکه امروز تیم مذاکره کننده ما با اقتدار عمل می‌کند. وادادگی ندارد، اصول را رعایت می‌کند.

قبادیان اظهار کرد: الان می‌گویند، ایران زیاده‌خواهی می‌کند و امتیاز فراوان می‌خواهد. درصورتی که موضع رسمی تیم مذاکره کننده ایران این است ‌که تعهداتی که قبلا امضاء شده را طرف‌های مقابل اجرایی کنند و ما راستی‌آزمایی کنیم. این عین حق‌خواهی است.

وی مردم را پشتوانه اصلی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: سرمایه‌های حقیقی انقلاب، مردم هستند. دشمن می‌خواهد ما را به سمت دیگری ببرد اما مردم پشت انقلاب و نظام هستند و فرمایش امام‌راحل جاری است که " آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند".

امام جمعه موقت زیراب ضمن یادآوری ۲۶ دی ماه فرار شاه معدوم از ایران،  باتوجه به پیش رو بودن وفات حضرت ام‌البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: متانت، صبر و وفای حضرت ام‌البنین، الگویی برای مادران و همسران شهداست. این روز را باید به این بانو تکریم و تعظیم کرده و مادران و همسران شهدا را نیز نباید فراموش کنیم.تکریم مادران و همسران شهدا را به عنوان یک فرهنگ در جامعه توسعه دهیم.

قبادیان با یادآوری پیش رو بودن شهادت شهید نواب صفوی و یارانش و همچنین روز غزه، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند:" اولین جرقه‌های انگیزشی انقلاب را نواب زد". روز غزه و نماد مقاومت فلسطین را نیز پیش رو داریم و به این مناسبت‌ها با دقت توجه داشته باشیم. الگوها و نمادها را به خودمان تذکر دهیم و در مسیر انقلاب، ثبات قدم داشته باشیم.

وی ضمن قدردانی از حضور مردم در نماز جمعه، با تاکید حضور مسئولان در این سنگر، تصریح کرد: مسئول جمهوری اسلامی باید در نماز جمعه شرکت کند و سرباز این سنگر باشد. تکلیفی که امام‌راحل و مقام معظم رهبری، بر عهده گذاشتند. همان‌طور که مردم پای کار هستند، مسئولین هم حضور پر رنگ نه تنها در نمازجمعه بلکه در نماز جماعات داشته باشند.


غیرت دینی عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف است

امام جمعه محمودآباد نیز غیرت دینی مردم ایران را عامل نجات کشور دانست و گفت: ما در بزنگاه‌های انقلاب و طول دوره 44 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی اگر از مواضع خطر عبور کرده‌ایم با روحیه و غیرت دینی ملت ایران بود.

حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه هر زمان به تهدیدات دشمن بی‌توجه بودیم باعث پیشرفت ما شد، اظهار کرد: باید توجه داشت افرادی که دم تفرقه صحبت کرده و مطالب غیر عقلانی و غیر منطقی مطرح می‌کنند تا جبهه‌گیری صورت گیرد؛ به کشور خود خیانت خواهند کرد.

وی افزود: دشمنان بی‌صبرانه منتظر این چنین موقعیت‌هایی هستند تا از روزنه اختلاف به نظام اسلامی ضربه بزنند.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: غیرت دینی به معنای خشونت به خرج دادن و با دنیا ناسازگار بودن نیست بلکه از حق خویش دفاع کردن و در برابر دشمن خوار نشدن است.

جباری غیرت دینی را به‌عنوان یکی از عوامل مهم در احساس مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: غیرتی که دستاوردهای گران‌بهایی را رقم زد که برایش هزینه‌ سنگینی داده شد بنابراین این موضوعات جزو مواهب و عنایت الهی به انسان‌های مسلمان و جامعه دینی است.

امام جمعه محمودآباد در خصوص سالروز وفات ام‌البنین اظهار داشت: انتخاب این روز با نام مادران و همسران شهدا تدبیر شایسته‌ای است چراکه سیره و منش آنان با تاسی صبر، بردباری و استقامت همانند منش حضرت ام‌البنین است.

جباری در پایان بیان کرد: در موضوع ولایت‌مداری که یکی از ارکان مهم اسلامی در بعد اعتقادی و سیاسی است، جایگاه ولایت و امامت از ولی زمان در راستای اطاعت از خداوند معنا پیدا می‌کند.
 
انتهای پیام/

, تیم مذاکره کننده امروز با اقتدار عمل می‌کند, تیم مذاکره کننده امروز با اقتدار عمل می‌کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, غیرت دینی عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف است, غیرت دینی عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه