اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

وضعیت کشور از نظر ذخایر استراتژیک بسیار خوب است/ همکاری مجلس و وزارت جهاد برای تحقق خودکفایی برنج

وضعیت کشور از نظر ذخایر استراتژیک بسیار خوب است/ همکاری مجلس و وزارت جهاد برای تحقق خودکفایی برنج
پرویز اوسطی گفت: مجلس و دولت مصمم هستند در قالب یک طرح فنی و ملی از طریق معاونت آب و خاک حوزه وزارت جهاد کشاورزی خودکفایی تولید برنج را در سال آینده اجرایی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز اوسطی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: از زمان شکل گیری مجلس یازدهم به طور مداوم موضوع تامین کالاهای اساسی و نهاده های دامی را پیگیری کرده‌ایم.

وی افزود: بر اساس گزارشات معاونت های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی وضعیت کشور از نظر تامین ذخایر استراتژیک و راهبردی مورد نیاز بسیار خوب است همچنین روند ثبت سفارشات و حمل کالاهای اساسی و نهاده های دامی به داخل کشور بسیار مناسب ارزیابی می شود.

اوسطی تصریح کرد: در برخی حوزه ها مازاد تولید وجود دارد که متولیان امر در حال خرید مازاد تولیدات و ذخیره سازی آنها هستند.

وی عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال از نظر تامین کالاهای اساسی، ایام عید آرامی را پیش رو داشته باشیم و در این حوزه نگرانی چندانی وجود نداشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین وضعیت تولید و عرضه روغن خوراکی مناسب است و در راستای تامین آن پیش بینی های لازم انجام شده است.

اوسطی درباره علت افزایش قیمت برنج ایرانی خاطرنشان کرد: ذائقه ایرانی ها عمدتا به سمت مصرف برنج داخلی است و البته حق هم دارند؛ زیرا برنج ایرانی از نظر طعم و عطر جز بهترین برنج های دنیا است و مردم بیشتر علاقه مند به مصرف برنج ایرانی هستند.

وی افزود: امسال به دلیل شرایط خشکسالی با کاهش ۲۰ درصدی تولید محصولات داخلی مواجه بودیم.

اوسطی تصریح کرد: همچنین مانند سال‌های قبل و طبق قانون مصوب مجلس حدود چهار ماه از تیر تا آبان به دلیل حمایت از مصرف کنندگان، واردات برنج خارجی ممنوع شد.

وی عنوان کرد: عمدتا قیمت برنج ایرانی افزایش یافته که البته جانشینی هم برای آن ندارد تا نسبت به واردات آن اقدام شود.

اوسطی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده، هم کمیسیون کشاورزی مجلس و هم وزارت جهاد کشاورزی مصمم هستند در صورتی که سال آینده وضعیت بارندگی و شرایط آبی کشور مناسب باشد خودکفایی در تولید برنج داخلی را در قالب یک طرح کاملا فنی و ملی از طریق معاونت آب و خاک حوزه وزارت جهاد کشاورزی دنبال کنند تا بتوانیم نیاز کشور را در آینده به نتیجه مطلوبی برسانیم.

 انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه