اخبار داغ

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان لرستان عنوان کرد؛

افزایش قیمت لاستیک در بازار/ تقاضا برای خرید کاهش یافت

افزایش قیمت لاستیک در بازار/ تقاضا برای خرید کاهش یافت
مرادی گفت: عرضه لاستیک های داخلی کاهش یافته از طرفی نرخ لاستیک های خارجی نیز با نرخ دلار محاسبه می‌شود و چون در این مدت قیمت دلار روند صعودی داشته، قیمت لاستیک خارجی نیز افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در حال حاضر شرکتهای تولید لاستیک، عرضه لاستیک های داخلی خود را به دلیل بالا بردن قیمت لاستیک کاهش داده اند به گونه‌ای که اگر تاکنون ۸۰۰ حلقه لاستیک عرضه می‌شد، در حال حاضر این میزان را به ۱۰۰ حلقه کاهش داده‌اند؛ از طرفی نرخ  لاستیک های خارجی نیز با نرخ دلار محاسبه می‌شود و چون در این مدت قیمت دلار روند صعودی داشته، قیمت لاستیک خارجی نیز افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد بازار لاستیک خارجی است، افزود: سهم  لاستیک داخلی در بازار۴۰درصد بوده و در حال حاضر در وضعیت تحریم لاستیک های خارجی کشورهایی چون کره هستیم و در بازار تنها لاستیک های چینی یافت می شود که میزان استفاده و استقبال از این لاستیک ها به شدت کم است.

,

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان لرستان عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل وجود بیماری کرونا و مشکلاتی که مردم از نظر اقتصادی دارند، تقاضا برای خرید لاستیک نو به شدت کاهش داشته است و اکثر افراد از لاستیک های کهنه استفاده می کنند، اگر تقاضا برای خرید افزایش یابد قطعاً با افزایش قیمت لاستیک مواجه می شویم.

,

وی بیان کرد: باتوجه به کاهش عرضه لاستیک از طرف شرکت‌ها و با نزدیک شدن به سال نو و بالارفتن میزان سفر در تعطیلات، قطعاً شاهد بالارفتن قیمت لاستیک خواهیم بود.

,

مرادی با بیان اینکه وضعیت فعلی بازار مناسب نیست، گفت: نوسانات نرخ ارز بر روند قیمت لاستیک‌های خارجی در بازار بسیار تاثیرگذار است؛ میزان قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته است و در سال جاری چهار بار شاهد افزایش قیمت در بازار لاستیک بودیم به طوری که هر جفت حلقه لاستیک از ۲۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است و با این حال شرکت‌ها باز هم ناراضی هستند و درخواست افزایش قیمت ها را داده‌اند.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت لاستیک دولتی یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و در بازار آزاد یک میلیون و ۳۰ هزار تومان می‌باشد، درواقع چون تقاضایی وجود ندارد قیمت لاستیک آزاد از دولتی ارزان تر است و نمایندگان از ترس انبار و منقضی شدن اجناس‌شان قیمت ها را کاهش داده‌اند.

,

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان لرستان گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل، نحوه توزیع لاستیک است چون برخی نمایندگان استان اجناس را به جای اینکه به خرده فروش ها بفروشند به شهر‌ها و استان‌های دیگر با نرخ بالاتر میفروشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه