اخبار داغ

قیمت جهانی نفت خام از ۸۶ دلار گذشت

قیمت جهانی نفت خام از ۸۶ دلار گذشت
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۵۹ سنت معادل ۱.۹ درصد رشد به بالاترین رقم ۲ ماه و نیم گذشته یعنی ۸۶ دلار و ۶ سنت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، عرضه محدود نفت و نگرانی ها از حمله روسیه به اوکراین سبب شد تا قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش باشد و چهارمین هفته افزایشی متوالی را به ثبت برساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۵۹ سنت معادل ۱.۹ درصد رشد به بالاترین رقم ۲ ماه و نیم گذشته یعنی ۸۶ دلار و ۶ سنت رسید. نفت برنت این هفته را با ۵.۴ درصد رشد به پایان برد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۷۰ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۸۲ سنت رسید. این هفته نفت خام آمریکا شاهد ۶.۳ درصد رشد بود.

فیل فلین تحلیلگر موسسه پرایس فیوچرز در این باره گفت: «تجار متوجه اند که در تصویری کلی عرضه جهانی فاصله چندانی با تقاضای جهانی ندارد و این موجب شده تا قیمت ها رو به افزایش برود.» مقام های آمریکایی روز جمعه نسبت به احتمال ورود نیروهای روسی به خاک اوکراین در صورت شکست مذاکرات هشدار دادند.

جان کیلداف تحلیلگر موسسه مدیریت سرمایه اگین در نیویورک گفت: «تشدید ریسک های ژئوپلتیک به رشد قیمت نفت کمک کرده است.»

در عین حال به نظر می رسد که دلار در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی طی ۴ ماه گذشته قرار داشته است. تضعیف دلار موجب ارزان تر شدن نفت برای خریدارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

در حالی که انتظار می رود تقاضا از عرضه پیشی بگیرد، چند بانک برای امسال نفت ۱۰۰ دلاری را پیش بینی کرده اند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

نویسنده: محمود گودرزی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه