اخبار داغ

گزارشی از مشکلات جولان سگ‌های بی صاحب در شهر؛

خیابان‌های لردگان در تسخیر سگ‌های ولگرد/ چرا کسی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد فکری نمی‌کند؟

خیابان‌های لردگان در تسخیر سگ‌های ولگرد/ چرا کسی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد فکری نمی‌کند؟
معضل جولان سگ‌های بلاصاحب در شهر لردگان و جمع‌آوری آن‌ها جزو مطالبات اول مردم نجیب لردگان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ این روزها خیابان‌های شهر لردگان به جولانگاه رفت‌و‌آمد گله‌ای سگ‌های ولگرد شده است و هجوم یکباره این سگ‌ها برای مردم نگران‌کننده و بعضاً ترسناک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
سگ‌ها می توانند برای انسان ها بیماری‌هایی خطرناک و غیرقابل درمانی برای شهروندان ب همراه داشته باشند، مسئله مهمی که باید حتما به آن توجه جدی شود در غیر این صورت باید شاهد عواقب هولناک آن باشیم.

این روز‌ها به هرگوشه و کناری از شهر که بنگرید تعدادی سگ ولگرد که به صورت گروهی و گاهی تکی در حال جولان دادن هستند روبرو می‌شوید، دیدن صحنه‌هایی از روی آوردن این حیوانات به سطل‌ها و کیسه‌های زباله برای پیدا کردن غذا به چشم می‌بینیم، که هم حس وحشت و ترس و هم حس ترحم را در وجود ما ایجاد می‌کند.
 
,
,
,
,
, ,

بیشتر شهروندان صحنه‌های دلخراش و ناخوشایندی از حمله سگ‌ها به شهروندان و به ویژه خانم‌ها و کودکان را با چشم خود نظاره کرده اند، در بیشتر مواقع این سگ‌ها از فرط گرسنگی به کیسه‌های خرید افراد هجوم می‌برند و افراد را گاز می‌گیرند.
,
,
 
,
یکی از فرهنگیان شهر لردگان گفت: وجود تعداد بسیار زیاد این سگ‌ها هم چهره شهر لردگان را زشت نشان می‌دهد و هم سبب بروز بیماری‌ها و مشکلات جسمی و روحی برای شهروندان می‌شود.

کارشناس بیماری‌های مشترک انسان و حیوان در این باره با خبرنگار ما گفت: سگ از نزدیک‌ترین حیوانات به انسان است، که سبب انتقال چند بیماری مهم به انسان می‌شود که مهمترین آن هاری است.
وی افزود: هاری یک بیماری ویروسی است که از بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن می‌شود و دستگاه اعصاب مرکزی انسان یا سایر پستانداران را مورد آسیب قرار داده و موجب مرگ می‌شود، هاری جزو بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان است و اگر علائم بالینی بیماری در فرد یا حیوان ظاهر شود، مرگ او حتمی است.

برخورد و کنترل سگ‌های ولگرد بر عهده‌ی شهرداری و سازمان محیط زیست است
,
,
,
,
,
, برخورد و کنترل سگ‌های ولگرد بر عهده‌ی شهرداری و سازمان محیط زیست است,
 
,
 
,


جباری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان معتقد است: ساماندهی سگ‌های ولگرد موضوعی است که باید عمیق‌تر به آن توجه شود چون در قانون وظایفی مشخص‌ شده که وظیفه‌ی برخورد و کنترل با شهرداری و سازمان محیط زیست است.
, , ,
,
,

شهروند لردگانی گفت: وجود سگ های ولگرد در همه جای شهر رفته رفته به یکی از مشکلات مدیریت شهری تبدیل شده است. سگ های ولگرد در بیساری از نقاط خصوصا جلوی عابربانک ها و درب بانک ها شهر وجود دارند و بسیاری از شهروندان نیز خواهان پاکسازی شهر از وجود این حیوانات هستند.

انتهای پیام/
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه