اخبار داغ

کارشناس ارشد روانشناسی مطرح کرد؛

بمباران مغز با اخبار منفی ذهن را نابود می‌کند/ پالایش اخبار؛ بهترین راه حفظ آرامش

بمباران مغز با اخبار منفی ذهن را نابود می‌کند/ پالایش اخبار؛ بهترین راه حفظ آرامش
عسجدی، پیگیری اخبار منفی در دراز مدت را همراه با افزایش وسواس در افراد دانست و گفت: آمار مراجعین مبتلا به افسردگی و وسواس نشان می دهد که علت بروز این اختلالات در افراد مبتلا ناشی ازانباشت اخبار منفی در ذهن آن ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبا عسجدی کارشناس ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص آثار و پیامد های اخبار منفی، گفت: تمرکز براخبار منفی به طور کلی آسیب های روحی زیادی را به انسان وارد می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

عسجدی با بیان اینکه اخبار منفی  در دراز مدت پیامد ها و ناهنجاری های زیادی را دارد، افزود: یکی از مهم ترین و اساسی ترین اثرات آن شیوع افسردگی و اضطراب است که منجر به آسیب های اجتماعی نیز می شود.

,

کارشناس روانشناسی با اشاره به اینکه انتشار پخش اخبار منفی در ذهن انسان بسیار  گسترده تر ازاخبار مثبت است، تصریح کرد: اخبار خوب و مثبت حداقل ۳ الی ۴ بار گوش به گوش می شود، اما اخبار منفی حداقل ۱۶ بار می چرخد و بارها به گوش مان می خورد و ادامه دار می شود.

,

وی با بیان اینکه القا بد بینی و بی اعتمادی به منابع اخبار باعث ایجاد آثار منفی می شود، تشریح کرد: براساس نظر روانشناسان افراد بر طبق تجربیات گذشته به این نتیجه می رسند که کوشش را با پیشرفت مرتبط نیست  و تصور می کنند که هر کاری انجام دهند به موفقیت نمی رسند.

,

عسجدی پیگیری اخبار منفی در دراز مدت را همراه با افزایش وسواس در افراد دانست، و عنوان کرد: آمار مراجعین مبتلا به افسردگی و وسواس نشان می دهد که علت بروز این اختلالات در افراد مبتلا ناشی ازانباشت اخبار منفی در ذهن آن ها است.

,

کارشناس روانشناسی با بیان اینکه نگاه به اخبار نباید وسواس گونه باشد، خاطر نشان کرد: نگاه منتقدانه و وسواس گونه به مسائل از سری آثاری است که به جنبه منفی اخبار اطلاق می شود و تفکر و شناخت افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

,

وی با اشاره به اینکه تفکر بزرگ نمایی شده و تعمیم دهنده در افراد دیده می شود، افزود: تحریف های شناختی باعث می شود افراد احساس خشم و ناکامی  بیشتری را تجربه کنند و ذهن ما در مورد موضوع و خبری که حقیقت ندارد متقاعد می شود.

,

عسجدی با بیان اینکه بیشترین آسیب ها را قشر نا آگاه جامعه متحمل می شوند، بیان کرد: افرادی که تماما اطلاعات دریافتی خود را از طریق اخبار دریافت می کنند بدون آنکه در مورد آن تحقیق و پرس جویی صورت گرفته باشد به آن اخبار اعتماد می کنند.

,

 کارشناس روانشناسی با اشاره به اینکه افرادی که مطالعه ندارند دچار آسیب های بیشتری می شوند، تصریح کرد: افرادی که مطالعه ندارند و یا تفکر نقادانه ندارند هر خبری را بدون چون و چرا می پذیرند که این باعث آسیب های شدید در این افراد می شود.

,

وی با بیان اینکه آگاهی گاها باعث حس دانایی کاذب در افراد می شود، عنوان کرد: خطر مبتلا شدن به عارضه اعتیاد ناشی از هیجان کاذب ما از آگاهی است واین موضوع منجر به ایجاد حس دانایی کاذب القا شده می شود، از این روبرای رفع استرس ناشی از این اخبار بهتر است تا حد ممکن از شنیدن این اخبار و حواشی آن سطح آگاهی خود را افزایش دهیم.

,

عسجدی با اشاره به اخبار های متعدد در شبکه های اجتماعی ، تشریح کرد: امروزه با توجه به حجم وسیع خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی و انتشار اطلاعات ضد ونقیضی که تبادل می شود حتی کوچکترین اخبار منفی می تواند زمان زیادی را از ذهن ما بگیرد و بهتر است سعی کنیم از اخبار که مستقیم به زندگی ما مرتبط می شود و دارای فوایدی برای خود ودیگران است، استفاده شود.

,

کارشناس روانشناسی بهترین راه برای افزایش  سطح آگاهی در افراد را مطالعه دانست، و عنوان کرد: برای بالا بردن سطح آگاهی بهترین و معتبر ترین راه مطالعه است مطالعه به هرچه بهتر شدن سبک زندگی انسان کمک خواهد کرد و از بروز پیامد های ناشی از اخبار منفی فرد را دور می کند.

,

وی با بیان اینکه نباید اخبار را به سرعت نشر دهیم، بیان کرد: بهترین و موثر ترین روش این است که با شنیدن و دیدن هر خبر سعی در انتشار و بیشتر دیده شدن آن خبر نکنیم و اگر موضوع خبر برایمان جالب بود در مورد آن خبر از چند رسانه معتبر آگاهی کسب کنیم.

,

عسجدی با اشاره به اینکه باید از اخبار منفی اجتناب کنیم، تصریح کرد: کار های را انجام دهیم که باعث خوشحالی شود سرگرمی های مناسب با خصوصیات اخلاقی خودمان را انجام دهیم و از راه هایی استفاده کنیم که باعث کم شدن آثار اخبار منفی در خودمان شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه