اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با دانا؛

لزوم تشدید نظارت بر کیفیت خودروسازان داخلی/ سازمان استاندارد برای جان مردم ارزش بیشتری قائل شود

لزوم تشدید نظارت بر کیفیت خودروسازان داخلی/ سازمان استاندارد برای جان مردم ارزش بیشتری قائل شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ارجحیت جان مردم بر قیمت و لزوم تشدید نظارت بر کیفیت خودروسازان داخلی از طرح مجلس برای ورود خودروسازان کوچک و بازگشت رقابت کیفی و قیمتی به بازار خودرو خبر داد.
[

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره موضوع نظارت بر قیمت و کیفیت خودروسازان و اشکالات موجود در خودروهای تولید داخل اظهار کرد: از دیدگاه کمیسیون صنایع دولت هر چه سریع‌تر باید قدمی فراتر از تشدید نظارت برداشته شود و عملکرد کیفیتی خودروسازان داخلی نشان داده بحث تذکر بر این روند مؤثر نبوده و بهتر است شیوه مدیریت و نظارت بر این روند به‌کلی تغییر کند.

وی با اشاره به اخبار تصادفات و عدم عملکرد سیستم‌های ایمنی خودروهای داخلی، یادآور شد: اگر شرایط تولید با شکل فعلی ادامه پیدا کند ضرورت خارج‌شدن خودروسازی از انحصار تشدید خواهد شد و برای عدم تکرار این بی کیفیتی در روند تولید لازم است خودروسازان کوچک با تعدد برندها و محصولات باکیفیت در مقیاس خودروهای تجاری وارد بازار شوند.

طاهری اظهار داشت: ورود چندین خودروساز کوچک و ارائه خدمات متنوع هم می‌تواند قیمت را به تعادل برساند و هم رقابت را در کیفیت افزایش دهد که این موضوع موجب پیشرفت صنایع خودروسازی داخلی نیز خواهد شد و حق انتخاب را هم برای خریدار به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به برنامه‌های کمیسیون صنایع و معادن در راستای وظیفه نظارتی گفت: تشدید این روند از اولویت‌های کمیسیون است و در جلسه بعدی از وزیر صمت دعوت به عمل خواهد آمد تا با حضور در جلسه برنامه ویژه‌ای برای نحوه این نظارت را مدنظر قرار دهد و کمیسیون هم پیگیر طرح خود در تعدد ورود خودروسازان کوچک هست تا رقابت را به بازار خودرو بازگرداند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم عملکرد ایربگ خودروهای داخلی در تصادف زنجیره‌ای در اهواز خاطرنشان کرد: باید نقش سازمان استاندارد در خودروسازی و نظارت بر تولید افزایش یابد و خودروسازان و سازمان استاندارد برای جان مردم ارزش بیشتری قائل شوند و اصلاحاتی انجام دهند که این اشکالات تکرار نشود.

وی با اشاره به نقش تقویت استاندارد در کاهش تلفات جاده‌ای گفت: باتوجه‌به افزایش چندباره قیمت خودروها باید کیفیت تجهیزات ایمنی نیز افزایش پیدا کند تا مردم با اعتماد و اطمینان اقدام به خرید خودروهای داخلی کنند.

طاهری در پایان گفت: به‌تازگی گروه تحقیق و تفحص برای رسیدگی به مشکلات صنعت خودرو به‌خصوص نظارت کیفی بر تولید خودرو تشکیل شده که باید منتظر باشیم تا نتایج این تحقیق و تفحص در افزایش کیفی خودروهای داخلی را شاهد باشیم.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

وحید دانشمند

انتهای پیام/

 

,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه