اخبار داغ

امام جمعه یزد:

آموزش در مدارس کشور باید با محوریت قرآن آغاز شود/ سبک آموزش غربی مانع اصلی صدور انقلاب

آموزش در مدارس کشور باید با محوریت قرآن آغاز شود/ سبک آموزش غربی مانع اصلی صدور انقلاب
آیت الله ناصری امام جمعه یزد با انتقاد از اینکه تاکنون اقدام جدی برای کادرسازی در مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و موسسات آموزشی و تبلیغی نشده است، گفت: کادرسازی امری ضروری و ریشه ای است و باید مدنظر این مراکز باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان موسسه تبلیغی آینده سازان قم با اشاره به خاطراتی از اواخر عمر پهلوی در ایران اظهار داشت: رژیم پهلوی و مزدورانش در صدد بودند که به هر ترتیب شده، انقلاب را متوقف کنند و پیشنهاد تشکیل مجلس ملی، انحلال ساواک، سلطنت محمدرضا و ... را می‌دادند و عده‌ای این موضوع را پذیرفته بودند اما امام راحل می فرمودند که به هر ترتیب شاه باید برود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی بیان کرد: امام معتقد بود که شاه ریشه طاغوت است و تا وقتی ریشه باشد، هر چه شاخ و برگ آن را بزنید، باز هم رشد می کند و باید این ریشه استکبار و استعمار را زد.

,

امام جمعه یزد عنوان کرد: اکنون نیز کارهایی دارد انجام می شود که اساسی و ریشه ای است و یکی از مهمترین کارهای ریشه ای که باید انجام شود، کادرسازی است و اگر قرار باشد روزی تحولی عظیم در کشور ما ایجاد شود، کادرسازی نیاز است و زحماتی که در موسسات دینی و فرهنگی، حوزه ها و ... انجام می شود، آن زمان نتیجه خواهد داد.

,

وی ادامه داد: مسئله اصلی در زمینه سازی برای رشد انقلاب، ایجاد تحول بزرگ در موسسات آموزشی، دانشگاه ها و مدارس است و اگرچه اکنون اقداماتی که انجام می شود، بسیار خوب و در مسیر تحول است اما در برخی مدارس و دانشگاه‌ها اندیشه هایی وجود دارد که تأمل برانگیز است.

,

ناصری با تاکید بر لزوم تحول در سیستم آموزشی کشور تاکید کرد: در مدارس ما آموزش باید با محوریت قرآن آغاز شود و از این موضوع نترسید و مسئولان امر از به هم ریختن سبک آموزش غربی‌ها در مدارس، واهمه نداشته باشند.

,

امام جمعه یزد اظهار داشت: اگر ریشه و برنامه ریزی غربی برداشته نشود، نمی توانیم به جایی برسیم و نمی توانیم انقلاب را آنگونه که شایسته است، صادر کنیم.

,

وی تصریح کرد: سه اصل تدین، تعقل و تفکر باید به سیستم آموزشی ما بازگردد تا هویت دینی و اسلامی، خلاقیت، ایده پردازی، قدرت تشخیص حق از باطل و درست از نادرست، تعهد به کشور و .... در دانش آموزان شکل بگیرد و تقویت شود.

,

ناصری با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی بسیار بزرگی داریم که برای انقلاب سرمایه به شمار می روند، افزود: در حال حاضر کمتر از 10 درصد دانش آموزان زیر پوشش برنامه های فرهنگی، مذهبی، تربیتی و ... قرار گرفته اند و از بقیه این جمعیت که در یزد بالغ بر 240 هزار نفر می شود، غفلت شده است.

,

وی تصریح کرد: شیوه آموزش، تربیت معلمان، تدوین کتب درسی و بسیاری از موارد دیگر در سیستم آموزشی نیازمند اصلاح و تغییر است و اگر این اتفاق بیفتد، علاوه بر اینکه کادرسازی انجام داده ایم، فضای مجازی نیز نمی تواند بر تربیت و ابعاد مختلف زندگی جوانان و نوجوانان و خانواده های ما اثر بگذارد زیرا اگر عنصر تدین، تعقل و تفکر در آموزش ها تقویت شود، دیگر قدرت انتخاب و تشخیص خوب و بد وجود دارد و دیگر جای نگرانی نیست.

,

ناصری بر لزوم تقویت غیرت دینی در مراکز آموزشی به ویژه دانشگاه فرهنگیان که برای آینده معلم تربیت می کند، تاکید کرد و گفت: این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده و همواره بر آن تاکید دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه