اخبار داغ

ارتباط مستقیم انحراف و تبهکاری با بی خیالی مسئولان فرهنگی و قدرت نمایی در فضای مجازی

ارتباط مستقیم انحراف و تبهکاری با بی خیالی مسئولان فرهنگی و قدرت نمایی در فضای مجازی
استفاده از سلاح سرد و گرم در کهگیلویه و بویراحمد ارتباط مستقیمی با بی خیالی مسئولان فرهنگی و قدرت نمایی سلاح بدستان در فضای مجازی و ایجاد انحراف و تبهکاری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از صبح زاگرس کهگیلویه و بویراحمدی ها از گذشته به شجاعت، دلیری و جنگجویی شهرت داشتند و استفاده از سلاح به دلیل عشایری بودن ضرورتی اجتناب ناپذیر در برابر حیوانات وحشی، سرقت احشام و ... بود اما این افتخارات  امروزه درعصرارتباطات و تغییر وضعیت فرهنگ و ارزش ها دیگر جایگاهی نداشته و عرفی نامتناسب محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد دستگاه های متولی فرهنگ سازی عملکرد فوق ضعیفی داشته و نتوانسته بهره کافی را از تغییرات برده و برخی از خرده فرهنگ ها به ضد فرهنگی تبدیل شده که سنت و مدرنیته در آن تلفیق پیدا کرد و اگر بخواهیم استفاده از سلاح را در این رابطه بررسی کنیم می بینیم قدرت نمایی با سلاح در فضای مجازی به یک اپیدمی خطرناک تبدیل شده که نتیجه این شیوع در بین جوانان نزاع های ماه های اخیر در سطح شهر و استان است.

,

استفاده از سلاح سرد و گرم و روحیه جنگ جویی و شجاعت ،خرده فرهنگی است که در کهگیلویه و بویراحمد در تعارض و تضاد با ارزش های جامعه امروزی به انحراف تبدیل شده و رابطه مستقیمی با تبهکاری پیدا کرده است و این خرده فرهنگ آسیب زا روز به روز در حال گشترش بوده و فضای مجازی، بی خیالی فرهنگی مسئولان و عدم توجه خانواده باعث افزایش و گسترش آن در بین جوانان شده است.

,

با عدم برخورد و آموزش مناسب خرده فرهنگی که در گذشته افتخار و امروز منکر طلقی می شود با شکاف ذهنی و تغییر سبک زندگی در فضای مجازی به رفتاری انحرافی تبدیل شده که زمینه ساز ایجاد رعب و وحشت، نزاع و قدرت نمایی  در کف خیابان شده و نباید از فضای مجازی و فرهنگ سازی در این رابطه غافل شد و تنها به دستبند قانون اندیشید.

,

در خصوص استفاده از سلاح سرد و گرم اما و اگرهای بسیاری وجود دارد و قانون در مورد آن تعیین تکلیف کرده است و در طرح و قانون  های مختلف، ممنوعیت استفاده از آن را قانونگذار در کتاب قانون دیده است اما به رغم وضع قوانین سفت و سخت در این زمینه شاهد استفاده سلاح‌های سرد در بین مجرمان هستیم.

,

بعضا دیده می‌شود افراد به بهانه‌های مختلف همراه خود سلاح سرد حمل می‌کنند و زمانی که علت را جویا می‌شویم دفاع از خود در شرایط مختلف را مثال می‌زنند  و اگر خودروهای شخصی بررسی شود می بینیم که انواع سلاح های سرد در خودرو وجود دارد و همراه داشتن این سلاح های می تواند پشت گرمی برای ایجاد نزاع باشد.

,

صبح زاگرس به عنوان رسانه مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام آمادگی می کند تا در کنار مسئولان و کارشناسان روزانه اقدام به فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی شفاف داشته و به مسئولان حوزه امنیتی و قضایی پیشنهاد می دهد با راه اندازی طرح های امنیتی در سطح شهر و ورودی شهر با برخورد با رانندگان و انتقال خودروهایی که در آن انواع سلاح سرد و گرم وجود دارد به پارکینگ تا حدودی از دسترس بودن این سلاح در اختیار افراد جلوگیری کنند.

, حوزه امنیتی و قضایی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه