اخبار داغ

عضو کمیسیون تلفیق تلفیق لایحه بودجه:

نگرانی‌هایی نسبت به آثار ارز ترجیحی وجود دارد

نگرانی‌هایی نسبت به آثار ارز ترجیحی وجود دارد
جعفر قادری گفت: تردیدها و نگرانی‌هایی نسبت به آثار و پیامدهای ارز ترجیحی وجود دارد، همچنین رشد قابل توجهی در درآمدهای مالیاتی دیده شده و درآمدهای نفتی هم خوش بینانه در نظر گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: بنده به دو دلیل به کلیات بودجه ۱۴۰۱ با وجود ایرادات و مشکلات جدی آن رای مثبت دادم یکی با توجه به اصلاحات انجام شده در آیین نامه زیرا اگر می‌خواستیم کلیات لایحه بودجه را رد کنیم تا پایان امسال دیگر فرصتی برای اصلاح آن توسط دولت و بازگشت مجدد لایحه بودجه به مجلس نبود و عملا تصویب بودجه به سال آینده موکول می شد؛ همچنین با توجه به اینکه سال نخست روی کار آمدن دولت است باید از دولت حمایت می‌شد.

وی درباره مشکلات لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزود: تردیدها و نگرانی‌هایی نسبت به آثار و پیامدهای ارز ترجیحی وجود دارد؛ همچنین رشد قابل توجهی در درآمدهای مالیاتی دیده شده و درآمدهای نفتی هم خوش بینانه در نظر گرفته شده است.

قادری خاطرنشان کرد: همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۱ سهم صندوق توسعه ملی به ۲۰ درصد محدود شده است؛ در عین حال که سعی شده افزایشی در حقوق و دستمزد لحاظ شود اما در حال حاضر دولت نتوانسته به انتظارات و توقعات موجود برای ترمیم حقوق‌ها پاسخ دهد.

وی عنوان کرد: همچنین در بحث بهبود فضای کسب و کار شاید نیاز بود دولت احکام جدی تری را در نظر می‌گرفت.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیاز بود با توجه به‌ ظرفیت کشورهای همسایه و تجارت خارجی احکام جدی تری لحاظ می شد.

قادری تصریح کرد: همچنین در واگذاری اموال و دارایی‌های دولتی، فروش سهام و تنوع بخشی به درآمدهای دولت باید اقدامات جدی‌تر در نظر گرفته می‌شد. با همه ایرادات و اشکالات موجود، آرای خوبی برای تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ داده شد و امیدواریم شاهد تعامل بیشتر مجلس و دولت باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه