اخبار داغ

کارشناس اجتماعی:

امید، بزرگترین سرمایه اجتماعی یک ملت/ سم‌پاشی یأس و ناامیدی غربی‌ها علیه کشور خنثی‌ شده است

امید، بزرگترین سرمایه اجتماعی یک ملت/ سم‌پاشی یأس و ناامیدی غربی‌ها علیه کشور خنثی‌ شده است
فولادی با بیان اینکه تبلیغات سمی و بیم‌آفرین غربی‌ها در جامعه ایرانی دیگر اثری ندارد گفت: امید بزرگترین سرمایه اجتماعی یک ملت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد فولادی کارشناس مسائل دینی و اجتماعی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز با اشاره به موضوع مهم امیدآفرینی در جامعه اظهار کرد: تزریق امید در جامعه ، در همه ارکان، سطوح و لایه‌های جامعه بسیار مهم و ضروری است و مردم با داشتن این گل واژه موفقیت از یک سو بهتر می‌توانند برای پیشبرد امور حکومت و خود گام بردارند و از سویی همراهی بهتری با ارکان حکومت در تحقق امور و طرح‌ها خواهند داشت.
وی افزود: امید به افراد، حس عمیق امن بودن و قابل اعتماد بودن را می‌دهد و آنها را به سمت تلاش بیشتر برای دستیابی یه موفقیت‌ها می‌کشاند و از سویی امید اجتماعی و امیدواری برگرفته از احساس خوشبینی فرد نسبت به آینده است و هنگامی که از این تعبیر استفاده می‌شود.
این کارشناس مسائل دینی و اجتماعی ابراز داشت: امید مشترک یک ملت و امت نسبت به آینده شان را نشان می‌دهد که می‌تواند برآمده از غرور ملی، حس وطن دوستی و اعتماد به نفس باشد، انگیزه و شوق برای تلاش، تاب آوری و تحمل مشکلات، ظرفیت آرزومندی و داشتن آرزوهای بزرگ، همگی از نشانه‌های یک انسان یا ملت امیدوار است.
فولادی ادامه داد: جامعه امیدوار به جلو می‌نگرد و آینده را روشن تر از حال می‌بیند و بر این اساس امید بزرگترین سرمایه اجتماعی یک ملت است که به آن می‌بالد، بنابراین امید اجتماعی ابزاری مفهومی است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان از وضع کنونی به شیوه مسالمت جویانه به آینده بهتری رسید و حس امید و امیدواری عزیمتی مطلوب از نقطه کنونی جامعه به نقطه‌ای موفق در راستای پیشرفت و بهبود اجتماعی است که از ایجاد یأس اجتماعی جلوگیری می کند.
وی گفت: در عرصه فرهنگی برخی رسانه‌ها با پمپاژ خبرهای بد و ناخوش حوادث و آسیب‌ها، حال جامعه و رغبت آنها به اخبار را بد می‌کنند، راهبرد این بخش هم باید جایگزینی خبرهای خوب و مثبت و از جنس زندگی و به دور از مرگ و نیستی باشد تا وضعیت امید اجتماعی در جامعه بهبود ببخشد.
این کارشناس مسائل دینی و اجتماعی افزود: اتخاذ راهبرد عمل به آموزه‌های دینی تا طرح گفتارهای دینی می‌تواند به عنوان مولفه امیدبخش در جامعه محسوب شود در جامعه اسلامی اعتقاد به خدا و توکل به او و اولیای او می‌تواند منشا امید اجتماعی باشد و در واقع بازتعریفی از این مفاهیم و اهداف در زندگی می‌تواند حوزه امید اجتماعی را وارد یک عرصه جدید کند.
فولادی تصریح کرد: در شرایط فعلی رسانه های خارجی با مدیریت اسراییلی‌ها و آمریکا و تامین هزینه از سوی عربستان، شب و روز در حال سم پاشی هستند و مدام بدنبال تزریق یاس و ناامیدی در جامعه هستند تا مردم را دلسرد کنند و مانع حرکت و همراهی آنها با نظام جمهوری اسلامی شوند، تمام تلاش آنها این است که یک نقطه ضعف، عیب و یا مشکلی را در جایی پیدا کنند و به بزرگنمایی و برجسته کردن آن در اذهان بپردازند.
وی بیان داشت: رسانه‌های داخلی باید با تلاش بیشتر به معرفی داشته‌ها و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند تا از این طریق چشمه امید را در جامعه به جوشش درآورند و مانع از دیده نشدن نقاط قوت کشور شوند.
کارشناس مسائل دینی و اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: این فرهنگ که برخی از مردم به اصطلاح صرف نیمه خالی لیوان را می‌بینند اشتباه هست در عین حالیکه باید برای پُر شدن نیمه خالی لیوان تلاش شود و نقاط ضعف‌ها و کمبودها برطرف شود باید به نیمه پُر لیوان نیز نگریسته و پرداخته شود و این با تاثیرگذاری رسانه‌های داخلی ممکن است.
فولادی در پایان اذعان داشت: ملت ایران به فرموده امام راحل ثابت کردند که می‌توانند و تاکنون هم با وجود فعالیت بیش از ۴۰۰ کانال خبری ضدانقلاب توانستند در برابر هجمه سنگین علیه این کشور، چهار دهه ماندگاری داشته باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه