اخبار داغ

ادغام بودجه یک نهاد غیردولتی و دولتی وجه تخصصی ندارد؛

صالحی‌امیری: دولت درباره انتخابات کمیته ملی المپیک با من صحبتی نداشته/ فدراسیون جودو به ابهامات مالی مطرح‌شده پاسخ بدهد

صالحی‌امیری: دولت درباره انتخابات کمیته ملی المپیک با من صحبتی نداشته/ فدراسیون جودو به ابهامات مالی مطرح‌شده پاسخ بدهد
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: بعد از گزارشی که ابهاماتی در آن توسط خزانه‌دار مطرح شد، طی نامه‌ای از فدراسیون جودو در این باره سوال کردیم و انشالله جواب مستند ارائه می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه حاشیه آئین گشایش سومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک پیرامون ادغام بودجه وزارت ورزش و جوانان با کمیته ملی المپیک اظهار داشت: آن چه در بحث بودجه اتفاق افتاد، حوزه تخصصی است و در آن ورود نداریم. در مورد ادغام بودجه کمیته و وزارت طی مکاتبه با دولت و مجلس دلایل و نواقص آن را اعلام کردیم. مهم‌ترین نکته این است که ما با نهاد بین‌المللی مواجه هستیم که نسبت به دخالت دولت حساسیت دارند. دولت حمایت کرده و ما همیشه قدردان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه بیان داشت: ما نهاد عمومی غیردولتی هستیم و وقتی در قانون از ما به عنوان نهاد غیردولتی نام برده شده، ادغام بودجه یک نهاد غیردولتی و دولتی وجه تخصصی ندارد. به علاوه انگیزه هر دستگاه برای پیگیری بودجه خودش بیشتر از دستگاه دیگر است. ۴ میلیون دلار ارز برای ۳ رویداد در سال آینده لازم داریم تا در هانگ‌ژو، قونیه و چین پاسخ‌گوی نیازهای ۳ کاروان بزرگ باشیم. ادغام انگیزه پیگیری را از دستگاه سلب می‌کند و اگر دستگاه مادر بگوید امکان تامین و پرداخت نیست، حضور در رویداد لغو می‌شود.

,

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان داشت: آسیب‌های این تصمیم را اعلام می‌کنیم اما هر تصمیمی که مجلس شورای اسلامی بگیرد، تابع آن هستیم. مجلس مرکز پژوهش‌ها را دارد و در جهت منافع ملی تصمیم می‌گیرد. ما نامه دادیم و گفت‌وگو کردیم؛ هفته گذشته با نمایندگان کمیسیون فرهنگی جلسه داشتیم. در نهایت تصمیم با مجلس است و همه نهادها از جمله ما موظف به تبعیت از تصمیمات مجلس هستیم.

,

صالحی‌امیری درباره ستاد عالی بازی‌های آسیایی گفت: طی چند ماه گذشته جلساتی در مورد بازی‌های آسیایی داشتیم. جلسات با حضور سرپرست کاروان، مشاور عالی و معاون قهرمانی و مدیر کل مربوطه در وزارت‌خانه انجام شد. مجموعه فدراسیون‌هایی که اعزام می‌شوند، دعوت شدند و در جلسات ستاد کمیته تصمیمات گرفته شد؛ هم‌چنین طی دو جلسه اخیر در ستاد عالی بازی‌ها با ریاست وزیر تصمیمات طرح شد و با چارچوب برنامه‌های مصوب موافقت شده. سیاستی که بین کمیته و وزارت در ۴ سال گذشته بوده، پاسخ‌گویی بوده و ۳ ضلع کمیته، وزارت و فدراسیون‌ها همواره پاسخ‌گو هستند.

,

او در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک تصریح داشت: انتخابات کمیته در ۱۷ اسفند در سالن فارسی برگزار خواهد شد و ستاد برگزاری انتخابات تشکیل و برنامه‌ریزی‌ها انجام خواهد گرفت. این‌ها مسائل فرعی انتخابات است و هنوز به تصمیمی نرسیدیم. در زمان خودش در مورد انتخاب خبرگان تصمیم می‌گیریم و تاکنون در مورد هیچ فردی صحبتی نشده. آن چه به عنوان کمیته انجام می‌دهیم، برگزاری مجمع انتخاباتی است. اگر روز مجمع تعداد اعضا به اکثریت لازم نرسد، مجمع متناسب با شرایط تصمیم خواهد گرفت. ما نمی‌توانیم در مورد ۱۷ اسفند پیش‌بینی کنیم‌.

,

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص تعیین سرپرست فدراسیون ژیمناستیک گفت: آن چه در خصوص ژیمناستیک اتفاق افتاد، یک مسیر قانونی و منطبق با اساسنامه فدراسیون بوده. سرپرست تعیین شده و سرپرست مقدمات انتخابات را فراهم خواهد کرد و انشالله در چارچوب اساسنامه مصوب فدراسیون انتخابات انجام می‌شود.

,

صالحی‌امیری پیرامون حضور تیم ملی فوتبال بانوان در مسابقات جام ملت‌های آسیا - هند تأکید داشت: حضور بانوان در رویدادهای بین المللی فراتر از نتیجه‌ای که می‌گیرند و علاوه بر داشتن افتخارات ورزشی و قهرمانی، باعث افزایش اعتبار و پرستیژ برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. تفکر حاکم بر رسانه غربی تبعیض جنسیتی را مطرح می‌کنند؛ از این رو از همه فدراسیون‌ها برای حضور بانوان رویدادهای بین المللی حمایت می‌کنیم.

,

وی درباره حضور رئیس فدراسیون تعلیق‌شده جودو در انتخابات و اختلاف بودجه‌ای با میراسماعیلی خاطرنشان داشت: درباره حق رأی رئیس فدراسیون جودو در انتخابات کمیته ملی المپیک هنوز تصمیم‌گیری نشده اما باید این موضوع از IOC مورد استعلام قرار بگیرد. بودجه همه فدراسیون به جز یک مورد پرداخت شده. درباره جودو باید بگویم بعد از گزارشی که ابهاماتی در آن توسط خزانه‌دار مطرح شد، طی نامه‌ای از فدراسیون سوال کردیم و انشالله جواب مستند ارائه می‌دهند و بر اساس پاسخ مستندی که دریافت می‌کنیم، بودجه آن ها را پرداخت می‌کنیم.

,

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد تناقضات بین اساس‌نامه کمیته و فدراسیون‌ها برای حق رأی فدراسیون‌های دارای سرپرست در انتخابات ابراز داشت:  ابهامات زیادی مطرح است. ستاد برگزاری انتخابات این ابهامات را از کمیته بین المللی المپیک استعلام کتبی می‌کند و بر اساس پاسخ رسمی IOC  تصمیم خواهیم گرفت.

,

صالحی‌امیری در پایان گفت: تا امروز هیچ‌کسی از دولت با من در مورد مجمع انتخابات صحبت نکرده و طبیعی است که چنین صحبتی نباشد. کمیته نهاد مستقلی بوده و تابع منشور المپیک است. انتخابات توسط مجمع و با رای مستقیم ۶۰ نفر از اعضا برگزار و هر نوع مداخله در فرایند انتخابات کمیته غیر قانونی تلقی می‌شود.

,

صالحی‌امیری: بیش از هر زمان دیگری به نقدوبررسی عملکرد گذشته نیاز داریم

, صالحی‌امیری: بیش از هر زمان دیگری به نقدوبررسی عملکرد گذشته نیاز داریم,
رئیس کمیته ملی المپیک در جریان برگزاری آیین گشایش سومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک  با بیان اینکه کمیته و آکادمی ملی المپیک و همچنین نهادهای علمی در ورزش، بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقد و بررسی عملکرد گذشته و تعیین استراتژی های روزآمد هستند گفت: ما اگر نپذیریم که وارد فضای نقد شده ایم، مطمئناً دچار تأخر در برنامه ها و اهدافمان هستیم و این باعث خواهد شد تا دیگران به حرکت و رشد خود ادامه دهند و ما ایستا باشیم.
,
 
,
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: آکادمی متناسب با مأموریت خود باید در تحول اهداف، برنامه ها و ساختار خود کوشا باشد. محیط ورزش نیز مانند محیط فرهنگی و دانش، دائماً در حال تغییر است و این مجموعه که نام ملی را یدک می کشد باید در تمامی زمینه های ورزشی مرجعیت داشته باشد.
,
 
,
استفاده از ظرفیت های دانشگاهی به منظور دور نشدن از تحول دانش، بهره مندی از ظرفیت های بین المللی و نگرش استراتژیک در تحلیل پدیده ها از دیگر موضوعات و ضروریات مهمی بود که صالحی امیری برای پیشرفت هر چه بیشتر آکادمی ملی المپیک عنوان کرد.
,
 
,
صالحی امیری، انسجام و یکپارچگی در نظام فعالیت های علمی و پژوهشی و متصل شدن به دانشگاه را از ضروریات پیشرفت علم در ورزش عنوان کرد و ابراز داشت: باید نیاز دانشجویان، محققان، پژوهشگران و ورزشکاران در دسترس این عزیزان قرار بگیرد و این مهم محقق نمی شود مگر با احداث بانک جامع اطلاعاتی در تمامی حوزه های ورزشی.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه