اخبار داغ

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

نمایندگان تشکل های کارگری در دفاع از حقوق کارگران به وظایف قانونی خود عمل کنند

نمایندگان تشکل های کارگری در دفاع از حقوق کارگران به وظایف قانونی خود عمل کنند
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تاکید براینکه اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایی باید به وظایف و ماموریت قانونی خود آگاه باشند گفت:تشکل های کارگری و کارفرمایی در واحدهای تولیدی می توانند باعث ارتباط سازنده بین کارگر، کارفرما و دولت باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد رضا فلاحتی سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد صبح امروز در دوره آموزشی مقررات تشکل های کارگری و کارفرمایی که با حضور کارشناسان تشکل های کارگری و کارفرمایی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اعضای شوراهای اسلامی کار و نمایندگان کارگران شهرستان میبد برگزار شد تصریح کرد: تشکل های کارگری و کارفرمایی در واحدهای تولیدی می توانند باعث ارتباط سازنده بین کارگر، کارفرما و دولت باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه کارگرانی که به عنوان نماینده عضو تشکل های کارگری و کارفرمایی هستند، مطالبات صنفی کارگران را در حوزه های مختلف به کارفرمایان منتقل کرده و با در نظر گرفتن شرایط کارفرما و نشست هایی که با آنان برگزار می کنند باعث تسهیل در امور شرکت می شوند.

,

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید براینکه اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایی باید به وظایف و ماموریت قانونی خود آگاه باشند تصریح کرد: آنها باید بدانند که در چه زمینه هایی می توانند ورود پیدا کنند و به کارفرما مشورت دهند،بنابراین باید به صورت جدی یکی از مطالباتشان مباحث آموزش و فراگیری قوانین حوزه کاری شان باشد.

,

وی همچنین حضور نمایندگان تشکل ها را در مراجع حل اختلاف کار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: نقش اعضای تشکل های کارگری که در مراجع حل اختلاف اداره کار حضور دارند بسیار مهم است چرا که آشنایی به قوانین کار و تامین اجتماعی و قوانینی که مربوط به حوزه تشکلات است باعث می شود رأیی که برای یک کارگری که مطالبه داشته با کیفیت و استدلال قوی تر صادر شود.

,

این مقام مسئول استانی برگزاری چنین دوره های آموزشی را در سطح استان در مباحثی چون مشاغل سخت و زیان آور، رعایت نکات و قوانین مسائل ایمنی در کارگاه ها، طرح طبقه بندی مشاغل و اطلاع داشتن مدیران منابع انسانی واحدهای تولیدی از مواد قانونی آن را جزء اولویت های این اداره کل برشمرد.

,

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خیلی گسترده است گفت: آموزش زیربنای هر کاری است که برگزاری دوره های آموزشی باعث می شود خروجی خدمات ارائه شده برای جامعه هدف و در نهایت برای مردم موثر و مفید تر باشد.

,

میترا رفیع زاده رئیس اداره پژوهش، آموزش و ترویج تشکل های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این دوره آموزشی مباحث و قوانین کار در حوزه تشکل های کارگری و کارفرمایی را برای حاضران تشریح کرد.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه