اخبار داغ

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی اعلام کرد؛

۲۰۴ فوتی بر اثر تصادفات درون و برون شهری طی ۹ ماهه امسال/۲۰ درصد از متوفیان عابر پیاده بودند

۲۰۴ فوتی بر اثر تصادفات درون و برون شهری طی ۹ ماهه امسال/۲۰ درصد از متوفیان عابر پیاده بودند
محمدرضا نورس گفت: طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، ۲۰۴ متوفا که بر اثر تصادفات برون و درون شهری استان خراسان شمالی فوت شده بودند به پزشکی قانونی استان ارجاع شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، محمدرضا نورس، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، تعداد متوفیانی که بر اثر تصادفات برون شهری و درون شهری به پزشکی قانونی استان ارجاع شدند ۲۰۴ متوفا بودند که ۳۴ نفر از آنان در معابر درون شهری و ۱۷۰ نفر دیگر از آنان در سطح جاده های برون شهری استان فوت شدند.

نورس گفت: در استان، در مجموع تعداد متوفیانی که بر اثر تصادفات درون و برون شهری استان فوت شدند در ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه درباره وقوع فوت های درون شهری در سطح استان اظهار کرد: از ۳۴ فقره فوت اتفاق افتاده ۲۹ نفر مرد و پنج نفر زن بوده اند.

این مسئول گفت: ۱۷ نفر از آنان در شهرستان بجنورد، چهار نفر در شهر اسفراین، ۹ نفر در شهر شیروان، دو نفر در شهرهای گرمه و جاجرم همچنین دو نفر در شهرستان مانه و سملقان فوت شدند.

وی افزود: ۱۸ نفر از آنان عابر پیاده، سه نفر سرنشین خودرو، ۱۱ نفر راکب موتور سیکلت و دو نفر راکب دوچرخه بودند.

نورس خاطرنشان کرد: ۹ نفر از آنان صفر تا ۲۰ سال، شش نفر از آنان ۲۰ تا ۴۰ سال، هشت نفر از آنان ۴۰ تا ۶۰ سال و ۱۱ نفر دیگر از آنان بالای ۶۰ سال سن داشتند.

وی همچنین عنوان کرد: پنج نفر از آنان در سر صحنه، یک نفر در حین انتقال به بیمارستان و ۲۸ نفر دیگر از آنان در بیمارستان فوت شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی همچنین درباره وقوع فوت در سطح جاده های برون شهری استان نیز بیان کرد: از ۱۷۰ فقره فوت اتفاق افتاده ۱۳۲ نفر مرد و ۳۸ نفر زن بوده اند.

وی گفت: ۳۹ نفر از آنان در شهرستان بجنورد، ۱۸ نفر از آنان در شهرستان اسفراین، ۳۶ نفر از آنان در شهرستان شیروان، ۱۳ نفر از آنان در شهرستان فاروج، ۱۹ نفر از آنان در شهرستان های گرمه و جاجرم، ۴۰ نفر از آنان در شهرستان مانه و سملقان و چهار نفر دیگر از آنان در شهرستان راز و جرگلان فوت شدند.

نورس افزود: ۲۴ نفر از آنان عابر پیاده، ۸۹ نفر از آنان سرنشین خودرو، سه نفر از آنان سرنشین وانت، یک نفر از آنان سرنشین کامیون، یک نفر از آنان سرنشین کامیونت، یک نفر از آنان سرنشین تریلی، چهار نفر دیگر از آنان سرنشین وسایط نقلیه کشاورزی، ۴۳ نفر از آنان راکب موتور سیکلت و دو نفر از آنان راکب دوچرخه بودند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ نفر از آنان صفر تا ۲۰ سال، ۵۴ نفر از آنان ۲۰ تا ۴۰ سال، ۵۹ نفر از آنان ۴۰ تا ۶۰ سال و ۲۷ نفر دیگر از آنان بالای ۶۰ سال سن داشتند.

این مسئول همچنین عنوان کرد: ۱۰۲ نفر از آنان در سر صحنه، هفت نفر از آنان در حین انتقال به بیمارستان و ۶۱ نفر دیگر از آنان در بیمارستان فوت شدند.

وی در بخش دیگری از سخن خود تصریح کرد: از مجموع ۲۰۴ متوفا ۲۰ درصد از آنان عابر پیاده بودند.

نورس یادآور شد: ۹۹ نفر از متوفیان در محدوده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال سن داشتند.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۰۷ نفر از متوفیان در سر صحنه، ۸۹ نفر دیگر از آنان در بیمارستان فوت شدند همچنین علت فوت ۷۹ فقره از فوتی ها نیز ضربه به سر بوده اند، عنوان کرد: این آمار گویای آن است که شدت تصادفات بالا بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پراید بیشترین وسیله نقلیه بوده که از علل منجر به فوت بوده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه