اخبار داغ

بانوی هرمزگانی:

حضرت امالبنین(س) از زنان با فضیلت و عارف به حق اهل بیت(ع) بود/ مادران شهدا حماسه‌های جاویدی آفریدند

حضرت امالبنین(س) از زنان با فضیلت و عارف به حق اهل بیت(ع) بود/ مادران شهدا حماسه‌های جاویدی آفریدند
هوشمند گفت: حضرت ام‌البنین(س) یکی از زنان با فضیلت و عارف به حق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود و محبتی خالصانه به فرزندان حضرت زهرای مرضیه(س) داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه هوشمند بانوی فرهیخته هرمزگانی در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز ضمن تکریم و پاسداشت مادران و همسران شهدا و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات جانسوز حضرت ام البنین(س) اظهار کرد: حضرت ام البنین(س)، همسر مولای متقیان حضرت علی بن ابیطالب(ع) بود که صاحب چهار فرزند به نام های عباس، عبدالله، جعفر و عثمان شد که هر چهار فرزند در صحرای کربلا به شهادت رسیدند.
وی افزود: حضرت ام البنین(س) یکی از زنان با فضیلت و عارف به حق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و محبتی خالصانه به فرزندان حضرت زهرای مرضیه (س) داشت.
علاقه وافر حضرت ام البنین(س) به فرزندان حضرت زهرا(س)
این بانوی فرهیخته هرمزگانی به میزان علاقه و محبت حضرت ام البنبن(س) به فرزندان فاطمه زهرا(س) اشاره و تصریح کرد: وی به قدری به فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) علاقمند بود که زمانی که حضرت علی(ع)، وی را به نام اصلی خودش که فاطمه نام داشت از این بابت که مبادا فرزندان حضرت فاطمه(س)، بخاطراین نام به یاد مادرشان بیفتند و خاطرشان آزرده شود، از حضرت علی(ع) خواست که با نام دیگری وی را صدا بزند و مولای متقیان، وی را ام البنبن(س) نام گذاشتند.
وی افزود: حضرت ام البنین(س) یکی از زنان با فضیلت و عارف به حق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و محبتی خالصانه به فرزندان حضرت زهرای مرضیه (س) داشت.
این بانوی فرهیخته هرمزگانی بیان داشت: ام البنین(س) تا روزهای آخر عمرش برای شهدای کربلا مرثیه سرایی کرد و آرامگاه وی نیز در مدینه منوره و قبرستان بقیه واقع شده است.
وی در ادامه با اشاره به فلسفه نامگذاری سالروز وفات ام البنین(س) به روز تکریم همسران و مادران شهدا ابراز داشت: این اقدام از این جهت که شهدا بر تارک تمام ارزش ها می درخشد و قله های نور هستند بسیار ارزشمند است. اما نباید غفلت کرد که مرکز و منشأ نور از کجاست و این نور وابسته است به مادرانی که شهدایی را در دامان عاشورایی خودشان پرورش دادند و آنان را با مکتب حسینی و آئین اسلامی تربیت، و برای دفاع از حریم امامت و ولایت، راهی جبهه های جنگ حق علیه باطل کردند.
هوشمند در ادامه گفت: مادران شهدا با تأسی به حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت ام البنین(س)، صبورانه در این راه ایستادند و مجاهدانه در چهل سال پس از انقلاب اسلامی نیز همچنان صبورند و مقاومت می کنند و در برابر ناملایمات، خم به ابرو نمی آورند.
وی ابراز داشت: به فرموده مقام معظم رهبری؛ «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، لذا زنده نگه داشتن و یاد و تکریم همسران و مادران شهدا نیز کمتر از شهادت نیست. همچنین اجر شهیدپروری نمی تواند کمتر از پاداش شهادت باشد.
مادران شهدا حماسه های جاویدی آفریدند
این بانوی فرهیخته در عرصه دین استان هرمزگان ادامه داد: مادران شهدا در این سال‌ها، حماسه های جاویدی آفریدند و تاریخ ساز شدند و تاریخ نیز آنان را هرگز از یاد نخواهد برد. مادرانی که یک راهبرد حقیقی (گذشت از عزیزترین افراد زندگی بخاطر اعتقادات، میهن و کشور و خاک سرزمین) به ملت مسلمان ایران نشان دادند.
هوشمند تاکید کرد: اگر نبود این صبر و استقامت و ایستادگی مادران شهدا، به حقیقت فرهنگ جهاد استمرار نمی یافت  و شوق جهاد در راه خدا و شهادت در دل مردان ایران اسلامی نمی جوشید.
وی با بیان اینکه نقش مادران در تربیت و پرورش نسل و مهیا کردن آنان برای ورود به عرصه زندگی و روبه رو شدن با چالش های آن بسیار مهم و موثر است، گفت: زنان قهرمانی در جامعه امروزی می دانند که می بایست نسلی را از مجاهدین و مبارزینی پرورش دهند که پرچم مقاومت و جهاد را بر علیه دشمنانی که قصد دارند ما را از سرزمین های خودمان عقب برانند یا آن را تصاحب کنند، بایستند.
این بانوی فرهیخته در عرصه دین استان هرمزگان ابراز داشت: برای اینکه زنان جامعه بتوانند به این میزان از رشد و آگاهی دست یابند و چنین فرزندان مبارز و مجاهدینی را تربیت کنند باید در مرحله نخست با وظیفه مسئولیت مهم ارزش مادری آشنا شوند تا بتوانند در سایه تربیت و پرورش انسان های متدین، چنین فرزندانی را پرورش دهند.
هوشمند در پایان افزود: دیگر وظایف مادران این است که بتوانند دوشادوش مردان در عرصه های مختلف زندگی راهبرد درست و صحیح زندگی را در جامعه در پیش بگیرند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
, علاقه وافر حضرت ام البنین(س) به فرزندان حضرت زهرا(س), علاقه وافر حضرت ام البنین(س) به فرزندان حضرت زهرا(س),
,
,
,
,
,
,
, مادران شهدا حماسه های جاویدی آفریدند, مادران شهدا حماسه های جاویدی آفریدند,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه