اخبار داغ

عربستان و فرانسه رزمایش دریایی برگزار کردند

عربستان و فرانسه رزمایش دریایی برگزار کردند
رسانه‌های عربستانی از برگزاری رزمایش دریایی بین نیروی دریایی این کشور با فرانسه در دریای سرخ با هدف ارتقا سطح آمادگی رزمی خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسانه‌های سعودی شنبه شب به وقت تهران از برگزاری یک رزمایش دریایی بین نیروهای دریایی عربستان و فرانسه در دریای سرخ خبر دادند. نیروهای دریایی عربستان و فرانسه تمرین‌هایی را در دریای سرخ انجام می‌دهند. در این رزمایش ناوگان غربی نیروی دریایی سلطنتی عربستان سعودی با نیروی دریایی فرانسه در دریای سرخ سرگرم تمرین هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این رزمایش شامل چندین فرضیه رزمی با حضور ناوها و بالگردهای مختلف نیروی دریایی با هدف ارتقای سطح توان رزمی در عملیات مختلف است.  رسانه‌های سعودی به جزئیات بیشتری از این رزمایش اشاره نکرده‌اند.
,
 
,
منابع خبری سعودی اخیرا نیز از برگزاری یک رزمایش هوایی مشترک بین نیروهای هوایی آمریکا و عربستان در روزهای گذشته خبر دادند و نوشتند که نیروی هوایی عربستان و نیروی هوایی ایالات متحده این رزمایش را به مدت چهار روز در پایگاه هوایی «ملک عبدالله» برگزار کردند. در این رزمایش هوایی شماری از جنگنده‌ها و هواپیماهای لجستیکی آمریکا و عربستان مشارکت داشتند.
,
 
,
عربستان اعلام کرد که این رزمایش مشترک با هدف ارتقای همکاری نظامی و تبادل اطلاعات تخصصی بین دو طرف انجام شد. وزارت دفاع عربستان به دلیل امنیتی  به نحوه برگزاری این رزمایش و نوع دقیق هواپیماهای شرکت کننده اشاره‌ای نکرد.
,
 
,
چندی قبل نیز  نیروهای دریایی مصر و  آمریکا رزمایشی را در دریای سرخ   به بهانه تامین امنیت تردد دریایی برگزار کردند.  این رزمایش با مشارکت ناو مصری «اسکندریه» و دو ناوشکن آمریکایی به نام‌های «یواس‌اس‌کول» و «یواس‌اس‌ جانسون دانهام» برگزار شد. «غارب عبدالحافظ» سخنگوی ارتش مصر در این زمینه گفت که  این آموزش در چارچوب برنامه فرماندهی کل نیروهای مسلح برای ارتقای سطح آموزش و تبادل تجربیات با نیروهای مسلح کشورهای دوست صورت گرفته است.
,
 
,
وی افزود: «این رزمایش‌ها تاییدی بر مشارکت راهبردی و روابط دوجانبه گسترده بین نیروهای مسلح مصر و آمریکا انجام می شود.»
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه