اخبار داغ

کارشناس ارشد تاریخ کشورمان از فراری ذلت بار می گوید؛

۲۶ دی؛ روزی سرنوشت ساز در به ثمر نشستن نهضتی تمدن ساز

۲۶ دی؛ روزی سرنوشت ساز در به ثمر نشستن نهضتی تمدن ساز
یک کارشناس ارشد تاریخ معتقد است درون مایه انقلاب اسلامی با الگوبرداری از مکتب حسینی برپایه استکبارتیزی بنا شده و می توان روز فرار شاه را، روزی سرنوشت ساز در به ثمر نشستن یک نهضت تمدن ساز دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، امروز ۲۶ دی ماه است، روزی که در تاریخ ایرانیان به عنوان روز فرار تاریخی پهلوی های خائن ثبت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

همان خاندان متوهم و ترسویی که گوش و چشم بسته تابع اوامر استکبار و امریکای جنایتکار بودند و مردم را بارها به گلوله بستند.

,

همان خاندان ذلیلی که با خم شدن تا کمر جلوی اربابان جنایتکار خود به دنبال ذلت ملت ایران بودند. مستبدانی که خود غلامان حلقه به گوش استبداد بزرگتر بودند.

,

و اما درست در چنین روزی در ساعت ۱۴ ملت ایران از هر قشر و جناحی با وحدت خود زمینه ساز فرار تاریخی شاه شدند و همه فریاد برآوردند: شاه رفت؛ شاه در رفت، شاه با فرحش در رفت...

,

و آن روز تحقق وعده امام نهضت بود، روز رشید شدن جوانانی که ۱۵ سال پیش هنگام تبعید رهبر بزرگ شیعیان جهان در گهواره بودند.

,

پخش شرب و شیرینی بین مردم، راهپیمایی های خودرویی و موتوری با به دست داشتن پلاکاردهای "شاه در رفت" در خیابان ها نمایان بود و بوی اسپند و گلاب از کوچه پس کوچه های سراسر کشور به مشام می رسید.

,

۲۶ دی ماه، روزی که طاغوت سرنگون شد

, ۲۶ دی ماه، روزی که طاغوت سرنگون شد , ۲۶ دی ماه، روزی که طاغوت سرنگون شد,

در این باره «فاطمه زنگنه» کارشناس ارشد تاریخ ایران، در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: روز فرار شاه خائن، روز مرگ پهلوی، روز مرگ استبداد و مرگ استعمار در کشورمان بود و هم وطنانمان در هر مکان و زمانی، تصویری از این خاندان ظالم را می دیدند پاره کرده و یا آتش می زدند.

,

وی اظهار کرد: مردم دیگر همه حرفشان یکی شده بود و تحمل آن هم کشتار و تحقیر شدن در برابر دیدگان جهانیان را نداشتند، ملت تنها استقلال و آزادی خود را می خواست و بس.

,

این کارشناس ارشد تاریخ افزود: مگر می شود، کشوری شیعی باشد و دلداده حسین زهراء(ع)، بعد گوشه ای نشسته و حامی جدایی دین از سیاست باشد.

,

زنگنه تصریح کرد: به فرموده آن بزرگ عالم تاریخ کشورمان، حجت الاسلام سید حسن مدرس؛ "سیاست ما عین دیانت ماست" و امام عظیم الشان ما چه زیبا در مسیر مکتب حسینی گام برداشت و با روشنگری های خود ملت را برای سرنگونی خاندان فاسد یک صدا کردند.

,

وی عنوان کرد: در آن روز باشکوه مردم ترس از هیچ طاغوتی نداشتند بی توجه به حکومت نظامی اعلام شده، مجسمه های شاه را یکی یکی در شهرها پایین کشیدند.

,

روز فرار شاه؛ روزی سرنوشت ساز در به ثمر نشستن نهضتی تمدن ساز

, روز فرار شاه؛ روزی سرنوشت ساز در به ثمر نشستن نهضتی تمدن ساز, روز فرار شاه؛ روزی سرنوشت ساز در به ثمر نشستن نهضتی تمدن ساز,

این کارشناس ارشد تاریخ معتقد است؛ می توان روز فرار شاه را، روزی سرنوشت ساز در به ثمر نشستن یک نهضت تمدن ساز دانست، چرا که اگر انقلابی می خواهد در اوج اقتدار به پیروزی برسد، لازمه آن بیرون کردن طاغوت و مظاهر طاغوتی است.

,

زنگنه ادامه داد: و این گونه مسیر آزادمردان جهان روشن شد، مسیری که فانوس آن خط و منش مکتب حسینی و نهضت خمینی است، مسیری که تاریکی های ظلمانی جنایات استکبار و در راس آن آمریکا را هیچ گاه نمی پذیرد.

,

وی تاکید کرد: نهضتی که امام راحل(ره) برای ما چراغش را روشن کرد، امروز با دستان بزرگمرد مدبر دیگری به نام امام خامنه ای عزیز رهبری می شود و بی شک پرچم نظام مقدسمان روزی به دست صاحب اصلی خود یعنی امام زمان(عج) می رسد.

,

درون مایه انقلاب اسلامی استکبار ستیزی است

, درون مایه انقلاب اسلامی استکبار ستیزی است, درون مایه انقلاب اسلامی استکبار ستیزی است,

این کارشناس ارشد تاریخ گفت: درون مایه انقلاب اسلامی ایران، استکبار ستیزی است و این مسئله سبب ساز بیداری ملت های منطقه و حتی جهان شده و بی تردید این نهضت عظیم تمدن ساز می شود.

,

زنگنه همچنین گفت: نهضت روح الله به سادگی به بار ننشست، بلکه قیام های متعدد مردم در سراسر کشورمان با پرچمداری علما زمینه ساز فرار شاه خائن به ملت، شد.

,

سرنگونی حکومت ظلمانی طاغوت، به دست ملتی حسینی

, سرنگونی حکومت ظلمانی طاغوت، به دست ملتی حسینی, سرنگونی حکومت ظلمانی طاغوت، به دست ملتی حسینی,

وی از قیام ۳۰ مهر ۱۳۵۷ دانش آموزان همدانی به عنوان نمونه بارزی از آن قیام ها اشاره کرد و افزود: مردم حتی قبل از فرار شاه، در شهرهایی از جمله نهاوند مجسمه ها آن جناتیکار را پایین کشیدند، یعنی ملت دیگر جا به جایی این مهره و آن مهره خودفروخته به امریکا را نمی خواستند و حرف اصلی این ملت حسینی پایین کشیدن حکومت ظلمانی طاغوت بود.

,

این کارشناس ارشد تاریخ یادآور شد: در شهر همدان هم مردم در میادین امام خمینی(ره)، شریعتی و جهاد فعلی که قبل از پیروزی انقلاب به نام های میدان پهلوی و رضاشاه معروف بود، مجسمه های شاه را سرنگون کردند.

,

به گزارش عصرهمدان؛ روزی می رسد که وعده خدا محقق می شود و عدالت گستر جهان هستی ظهور می کند و بی تردید انقلاب پابرهنگان و مستضعفان این سرزمین نقطه عطفی در آن روز خواهد بود.نقطه ای برای شروع یک تمدن انسان ساز‌ به رهبری امام زمان(عج).

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه