اخبار داغ

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رشتخوار:

۶۳ بانوی رشتخواری مادر و همسر شهید هستند

۶۳ بانوی رشتخواری مادر و همسر شهید هستند
سلطانی گفت: شهرستان رشتخوار حدود ۸۴ خانواده شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که هم اکنون ۶۳ مادر و همسر شهید در این شهرستان در قید حیات هستند و از این تعداد ۴۲ نفر مادران شهید و ۲۱ نفر همسران شهدا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن سلطانی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رشتخوار در گفت‌و‌گو با صبح توس، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البین(ع) گفت: شهرستان رشتخوار حدود ۸۴ خانواده شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، که هم اکنون ۶۳ مادر و همسر شهید در این شهرستان در قید حیات هستند و از این تعداد ۴۲ نفر مادران شهید و ۲۱ نفر همسران شهدا هستند.

وی در ادامه به جایگاه برجسته مادران شهدا اشاره کرد و افزود: مادران شهدا شاهدانی بی‌‌ادعا هستند و نزد پروردگار خود همواره مأجورند، چراکه با خدا معامله کردند و قطعاً اجر شهید‌ پروری کمتر از خود شهادت نیست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رشتخوار در ادامه با تاکید بر ایثار و فداکاری و صبر و پایداری مادران و همسران شهیدان، با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با جایگاه رفیع مادارن و همسران شهدا، تصریح کرد: مادران و همسران شهدا حماسه سازان صبر و استقامت هستند که نامشان همیشه در طول تاریخ جاودانه است. آنان با الهام از رفتار شایسته حضرت الزهرا(س) و ام البنین(س) برترین الگوها برای دفاع از امت و ولایت هستند.

وی در پایان با اشاره به برنامه های سالروز تکریم از ماداران و همسران شهدا در رشتخوار، افزود: دیدار با مادر شهید فیضی، شهید ابافت، و خانوداه شهید حسین زاده همزمان با سالروز وفات حضرت ام البین(ع) در تکریم از مادارن شهدا انجام خواهد شد.

فاطمه بنت حِزام مشهور به اُمّ‌الْبَنین مادر حضرت عباس(ع)، عبدالله، جعفر و عثمان است که هر چهار فرزند وی در روز عاشورا به شهادت رسیدند، از این رو ۱۳ جمادی الثانی، سالروز وفات این بانوی قهرمان پرور به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه