اخبار داغ

واکنش مدیر باغ پرندگان مشهد به کلیپ مجروحیت «لک‌لک مارابو»:

بیماری خاصی پرندگان را تهدید نمی‌کند/ نظارت دامپزشکی و محیط زیست بر نگهداری گونه‌های باغ پرندگان مشهد

بیماری خاصی پرندگان را تهدید نمی‌کند/ نظارت دامپزشکی و محیط زیست بر نگهداری گونه‌های باغ پرندگان مشهد
مدیر باغ پرندگان مشهد در واکنش به کلیپ مجروحیت لک لک مارابو ضمن تأکید بر لزوم فرهنگسازی در مواجهه با حیوانات آسیب‌دیده گفت: اقدامات نگهداری و درمان اولیه این پرنده تحت نظر دامپزشکی و محیط زیست صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در پی انتشار کلیپی مبنی بر بی توجهی به مجروحیت و مشکلات پرنده‌ای در باغ پرندگان مشهد، امین کلاهی، مدیر مجموعه باغ پرندگان مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: برخی رسانه های غربی روی این موضوع بدون توجه به اصل قضیه و انعکاس بخشی از واقعیت موج سواری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: تمامی اقدامات باغ پرندگان مشهد زیر نظر نهاد محیط زیست و دامپزشکی خراسان رضوی است و نظارت کامل بر نگهداری پرندگان صورت می‌گیرد و در مورد اتفاقی که برای پرنده ای در این مجموعه رخ داده بوده باید اطلاع دهیم که این رفتار جزئی از عاداتش شده بوده که منقارش را به بدنه قفس کشیده و باعث شده بود سر منقار زخمی شود و خونریزی کند.

,

مدیر مجموعه باغ پرندگان مشهد گفت: فردی هم در این بین بدون اطلاع به مسئولان مجموعه در محل شروع به فیلمبرداری کردند و پرنده را در همان حالت خونریزی رها کردند و تنها برای جمع آوری فالور(دنبال کننده) این اقدام صورت گرفته است.

,

وی با اعلام اینکه همان ابتدا مسئولان مجموعه وارد عمل شدند و حادثه را پیگیری کردند افزود: این پرنده گونه ای از پرندگان وحشی به شمار می رود و گوشت‌خوار است و بر اساس عادت نزدیک قفس نوک زدن را تکرار می کند.

,

کلاهی ادامه داد: این پرنده شکاری 6 سال در مجموعه باغ پرندگان مشهد نگهداری شده و به تازگی این عادت را پیدا کرده است که البته در برخی پرندگان امری معمولی محسوب می شود و اقدامات نگهداری و درمان اولیه صورت گرفته است و محل پرنده تغییر دادیم تا کمتر استرس داشته باشد ولی عادت اینگونه دارد.

,

 وی افزود: فیلمی از پرنده در حال غذا خوردن و به صورت سالم و مداوا شده در فضای مجازی منتشر کردیم و مشکل خاصی ندارد و هنوز از طریق دامپزشکی تحت نظر قرار دارد و مسئولان دامپزشکی از محل بازدید داشتند.

,

مدیر مجموعه باغ پرندگان مشهد تصریح کرد: این پرنده شکاری و لاشخور به نام لک لک مارابو معروف به لک لک کفن و دفن است و گونه خاصی از پرندگان آفریقایی است و با توجه به شکاری بودن و داشتن قدرت بالا نمی توان در کنار سایر پرنده ها رهایش کرد.

,

وی افزود: مجموعه باغ پرندگان مشهد با مساحت ۵۰۰۰ متر مربع و بیش از ۶۰ گونه پرنده در فضای باز و قفس از قبیل پرندگان شکاری، آبزیان، طوطیسانان، ماکیان و … آماده پذیرایی از مجاوران و زائران مشهد می باشد.

,

کلاهی با بیان اینکه وضعیت نگهداری گونه های باغ پرندگان مشهد مورد تایید اداره دامپزشکی و محیط زیست است و برخی مشکلات اعلامی از سوی این نهادها پیگیری می شود خاطرنشان کرد: گونه‌های باغ پرندگان دارای پلاک هستند و آمار، نوع درمان و تغذیه آنها هر ماه به اداره دامپزشکی و محیط زیست منعکس می شود که بر این اساس در حال حاضر بیماری خاص در مجموعه وجود ندارد و واکسیناسیون انجام شده است و نمونه گیری از پرندگان به صورت مرحله ای انجام می شود.

,

وی افزود: از سال 97 این مجموعه را تحویل گرفتیم و باتوجه به مدیریت خصوصی باغ پرندگان مشهد در اوضاع کرونا با سختی های زیاد این مجموعه نگه داشته شده است.

,

مدیر مجموعه باغ پرندگان مشهد گفت: مجموعه‌های مشابه در تهران و اصفهان به صورت دولتی اداره می‌شود و توقع داریم فرهنگسازی لازم در مورد مواجهه با پرندگان آسیب دیده برای شهروندان صورت بگیرد و همکاری لازم را در اتفاقات اینچنینی با مسئولان داشته باشند.

,

وی افزود: به عنوان مدیر مجموعه‌ای خصوصی برای این پرندگان هزینه کردیم و بیش از سایرین دلسوز و نگران هستیم چراکه مسئولیت معیشت چندین کارگر و پرسنل را داریم لذا رسیدگی و نظارت صحیح از اولویت های اساسی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه