اخبار داغ

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد:

متکدیان یزد ساماندهی می‌شوند/تکدی گری در بسیاری از موارد قرین با کلاشی

متکدیان یزد ساماندهی می‌شوند/تکدی گری در بسیاری از موارد قرین با کلاشی
دشتکیان گفت: حضور متکدیان تنها خلاصه در تکدی گری و کلاشی نمی شود و با بررسی های صورت گرفته، محرز است حضور این افراد در چهارراه ها، میادین، اطراف مراکز خدماتی، بیمارستانی و پاساژها و یا رستوران ها تبعات و ناهنجاری های دیگری را نیز به دنبال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، علی محمد دشتکیان معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد پیش از ظهر امروز در جلسه سامان دهی کودکان کار و متکدیان شهر یزد با بیان اینکه برخی از مسائل حوزه کودکان کار و متکدیان زمینه ساز ناهنجاری های اجتماعی و بعضاً برخی از جرائم است که باید برای سامان دهی این حوزه اقدام شود اظهار کرد:قوانین، آیین نامه و دستورالعمل های زیادی در خصوص سامان دهی این حوزه وجود دارد که نقش و وظیفه همه دستگاه ها را مشخص نموده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: در این نشست تعاملی و هم اندیشی، وظایف و رسالت همه دستگاه ها بر اساس موازین و مقررات، تبیین و تشریح می گردد و انتظار است پس از شروع اجرای این طرح، همه نهاد ها و سازمان های مشمول انجام وظیفه، محکم و استوار در میدان عمل باشند.

,

این مقام قضایی، جمع آوری کودکان کار و خیابانی و متکدیان را از وظایف شهردای دانست و گفت: طبق قانون، شهرداری باید نسبت به این امر اقدام کند و نیروی انتظامی نیز در صورت لزوم همراهی نماید، البته این طرح منحصر به کودکان نیست و باید نسبت به پاک سازی سیمای شهر از همه افراد خیابانی اعم از کودک یا بزرگسال، مرد یا زن، تبعه خارجی، افراد غیر بومی و بومی اقدام شود.

,

وی پاک سازی سیمای شهر از این افراد را ضروری برشمرد و تصریح کرد: حضور این افراد تنها خلاصه در تکدی گری و کلاشی نمی شود و با بررسی های صورت گرفته، محرز است حضور این افراد در چهارراه ها، میادین، اطراف مراکز خدماتی، بیمارستانی و پاساژها و یا رستوران ها تبعات و ناهنجاری های دیگری را نیز به دنبال دارد.

,

, ,

معاون دادستان یزد، تدوین برنامه های اطلاع رسانی، آگاه سازی و فرهنگ سازی در کنار اقدام عاجل عملیاتی در این خصوص را خواستار شد و گفت: تحقق یک شهر عاری از متکدی و خیابان گرد، نیازمند مشارکت و همراهی همه آحاد جامعه است.

,

وی با اشاره به رأفت قلبی و روحیه خیرمندانه مردم یزد در کمک به افراد بی بضاعت، بی خانمان و محجور، ابراز داشت: باید کمک های مردمی و خیرمندانه مردم جلب و رهنمون به افراد نیازمند واقعی گردد، چراکه در بسیاری از موارد تکدی گری قرین با کلاشی است و این افراد بعضا با استفاده از روحیه پاک و صداقت مردم درآمدهای بسیار بالایی را کسب می کنند و در کنار آن زمینه ساز برخی از ناهنجاری های دیگر نیز می شوند.

,

دشتکیان، نظم و سیر اجرای این طرح را دارای شیوه اصولی و حرفه ای مد نظر مُقنن ذکر کرد و گفت: شهرداری ابتدا اقدام به جمع آوری این افراد می کند و بعد باید آنان را تحویل بهزیستی دهد، در این فرایند بهزیستی ضمن ثبت و ضبط سوابق افراد جمع آوری شده، اتباع خارجی غیر مجاز را ظرف 24 ساعت باید به اداره اتباع تحویل دهد و برای مسکینان و فقرای واقعی با همکاری کمیته امداد پرونده تشکیل دهد و در خصوص سایر افراد نیز مطابق فلو چارت های مصوب اقدام شود.

,

, ,

وی خاطرنشان کرد: حسب ضوابط مصوب، همه این سیرِ تقسیم کار بین دستگاه ها برای نوبت اول صورت می گیرد و اگر فردی دوباره با اقدامات مشابه قبلی شناسایی گردید بحث مجرمانه بودن عمل مطرح می گردد و از اینجا به بعد پای دستگاه قضایی نیز به این فرایند باز می شود.

,

معاون دادستان یزد، کمک استانداری و فرمانداری را در سامان دهی افراد بی بضاعت و بی خانمان ضروری دانست و بیان داشت: پس از تفکیک افراد جمع آوری شده، نیاز است تا مراکز متولی با جلب کمک خیِّرین و همکاری استانداری و فرمانداری برای اسکان و رفع مشکلات این افراد برنامه ریزی صورت گیرد.

,

وی به طرد اتباع بیگانه از کشور که مبادرت به تکدی گری می کنند در قالب مصوبات قانونی و همچنین بازگرداندن افرادی غیر بومی که با سوء استفاده از احساسات پاک مردم یزد اقدام به فروش برخی از اقلام در چهار راه ها و یا گدایی می کنند اشاره کرد و گفت: با انجام این طرح، چهره شهر اصلاح و کمک خیِّرین نیز به افراد نیازمند و محتاج واقعی خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه