اخبار داغ

یک روز با هزاران مفهوم؛

خودگذشتگی مادران و همسران شهدا امنیت را به جامعه هدیه داد/ تمام خاطراتی که در یک قاب عکس جا ماند

خودگذشتگی مادران و همسران شهدا امنیت را به جامعه هدیه داد/ تمام خاطراتی که در یک قاب عکس جا ماند
در تقویم اسلامی کشورمان نیز روز وفات حضرت ام‌البنین(ع) را روز تکریم مادران و همسران شهدا نامیده‌اند؛ تکریم همسران و مادرانی که مانند حضرت ام‌البنین(س) از جگر گوشه‌های خود برای ابقای انقلاب و اسلام گذشته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ۱۳ جمادی الثانی در تاریخ وفات حضرت ام‌البنین(س) همسر امام علی(ع)؛ بانویی از تبار معرفت حک شده است، فاطمه بنت حزام که دارای چهار فرزند پسر بودند به همین دلیل لقب ام البنین(ع) را گرفتند، هر چهار فرزند این بانوی بزرگوار در دشت کربلا در راه اسلام و ولایت شربت شهادت نوشیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در تقویم اسلامی کشورمان نیز روز وفات حضرت ام‌البنین(ع) را روز تکریم مادران و همسران شهدا نامیده‌اند؛ تکریم همسران و مادرانی که مانند حضرت ام‌البنین(س) از جگر گوشه‌های خود برای ابقای انقلاب و اسلام گذشته‌اند.

,

, ,

کشور ما زنانی از تبار حضرت ام البنین(ع) فراوان دارد

, کشور ما زنانی از تبار حضرت ام البنین(ع) فراوان دارد,

بی شک نقش بی بدیل مادران و همسران شهدا که زینب گونه در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس همسران و فرزندان خود را تشویق به رفتن به جبهه برای حفظ انقلاب و اسلام می کردند در تاریخ فراموش نمی شود.

,

دوران دفاع مقدس که دشمن تا دندان مسلح بود اگر ایثار و از خودگذشتگی این شیرزنان ایرانی نبود، که خیلی از این بانوان نو عروس نیز بودند معلوم نبود صدام با پشتیبانی از کشورهای مختلف دنیا بر سر سر زمین ما چه می آورد.

,

کشور ما زنانی از تبار حضرت ام البنین(ع) فراوان دارد؛ شهید فاطمه نیک که به ام الشهدای جزیره هرمز شهرت دارد در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی تمامی اعضای خانواده خود را تشویق به مبارزه با باطل می کردند به طوری که با  آغاز دفاع مقدس خود لباس رزم را بر تن سه پسر خود کرد و آنها را راهی جبهه کرد.

,

ام الشهدای جزیره هرمز زنی از خطه نیلگون خلیج فارس سه فرزندش، برادرانش و برادرزاده هایش را تشویق برای رفتن به جبهه هشت سال دفاع مقدس کردند و این مادر هشت تن از اعضای خانواده اش در دفاع مقدس شهید شدند و در آخر خود نیز در جمعه خونین مکه توسط آل سعود به شهادت نائل آمد و به کاروان شهدا پیوست.

,

همسران و مادران شهدا مانند ام البنین، رباب، لیلا و زینب کبری دارای صبری جزیل هستند

, همسران و مادران شهدا مانند ام البنین، رباب، لیلا و زینب کبری دارای صبری جزیل هستند,

همسران و مادران شهدا مانند ام البنین، رباب، لیلا و زینب کبری دارای صبری جزیل هستند که با صبر و پشتیبانی خود گوش به فرمان ولایت هستند و فرزندان خود را برای دفاع از انقلاب و اسلام راهی جبهه های حق علیه باطل می کنند.

,

اگر از دوران دفاع مقدس فاصله بگیریم در حال حاضر نیز مادران و همسرانی هستند که همسر و فرزند خود را تشویق به مبارزه با کفر می کنند؛ مادران و همسران شهدای مدافع حرم درس تاریخ و ولایت پذیری را خوب آموخته اند.

,

, ,

در جنوبی ترین نقطه کشور خانواده تختی نژاد پسرش و خانواده سالاری همسرش را با توجه به اینکه دو فرزند کودک نیز داشته راهی سوریه کردند تا ثابت کنند فرهنگ ایثار و شهادت همچنان باقی مانده است.

,

شهید عبد الحمید سالاری یک دختر و یک پسر از خود به یادگار گذاشته است؛ همسر شهید سالاری عنوان کرد: هر زمان نیاز به حضور پسرم در میدان نبرد باشد خود لباس رزم را برتنش می کنم و این نشان دهنده اوج از خود گذشتگی همسران و مادران شهدا است.

,

, ,

ایثار و از خودگذشتگی مادران و همسران شهدا باید سرمشق راه ما در ادامه مسیر انقلاب اسلامی باشد

, ایثار و از خودگذشتگی مادران و همسران شهدا باید سرمشق راه ما در ادامه مسیر انقلاب اسلامی باشد,

سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا بیانه ای صادر پیامی صادر کرده است که در آن آمده است:

,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

«الَّذینَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم أَعظَمُ دَرَجَهً عِندَ اللَّهِ ۚ وَأُولٰئِکَ هُمُ الفائِزونَ».
(سوره توبه آیه ۲۰)
«آنها که ایمان آوردند، و هجرت کردند، و با اموال و جانهایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است؛ و آنها پیروز و رستگارند.»

,
,
,

سیزدهم جمادی الثانی، سالروز وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها)، بانوی مجاهد و بزرگواری که عمر گرانمایه خود را صرف دفاع از ولایت نمود و با تحمل صبر در برابر شهادت همسر و فرزندان خویش در راستای ادای دین خود به اسلام نام او در شمار فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفت.
شهدا با خون خود، واژه‌های سرخ شهادت را در دیوان هستی به نظم کشیدند و از أرض به اوج آسمان ها رسیدند، انسان‌های وارسته ای که در دامان پاک مادرانی مؤمنه و وارسته پرورش یافتند، شهیدان متأهل نیز از حضور همسرانی نجیب و صبور بهره مند بودند که داغ جانسوز شهادت عزیزشان را به جان خریدند تا حریم میهن اسلامی، أمن بماند و دست بیگانگان و متجاوزان به خاک وطن نرسد.
ایثار و از خودگذشتگی مادران و همسران شهدا باید سرمشق راه ما در ادامه مسیر انقلاب اسلامی باشد و برای همیشه ما خاضعانه قدردان صبوری آنان هستیم و بر خود واجب می دانم به بهترین وجه ممکن از زحمات این مادران و همسران اسطوره ساز ، تجلیل و تکریم نمایم چراکه به همگان ما درس مقاومت، صبر، ایمان و رشادت را آموختند تا این عزت آفرینی ها برای ابد ماندگار و ثبت شود.

,
,
,

اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت سالروز وفات بزرگ بانوی ادب، اسوه شجاعت، بردباری، نماد نجابت، پاکی و شکیبایی، حضرت ام البنین(س) که علمدار کربلا حضرت عباس(ع) را در دامان پرمهر خویش پروراند، فرصت را غنیمت شمرده و با تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا و گرامیداشت شأن و منزلت آنها، عزت، سلامتی و سعادتمندی این اسوه های عفت و پاکدامنی را از درگاه ربوبی خداوند سبحان مسئلت می نمایم.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه