اخبار داغ

برگزاری مسابقات داخل سالن در دنیا متداول است

عباسی: مشکل سرورهای میزبان سبب حذف ورزشکاران ایران و چند کشور شد/ هدفمان محک پاروزنان ایران در مقایسه با سایر رقبا بود

عباسی: مشکل سرورهای میزبان سبب حذف ورزشکاران ایران و چند کشور شد/ هدفمان محک پاروزنان ایران در مقایسه با سایر رقبا بود
سرمربی باشگاه آرتمیس که ورزشکارانش موفق به کسب ۲ مدال در مسابقات مجازی روئینگ قهرمانی داخل سالن آسیا شدند، توضیحاتی در خصوص این رقابت‌ها ارائه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط‌عمومی فدراسیون قایقرانی، پس از اعلام برگزاری مسابقات مجازی روئینگ قهرمانی داخل سالن آسیا، فدراسیون قایقرانی ایران این فرصت را در اختیار باشگاه‌های قهرمان لیگ سال گذشته قرار داد تا ورزشکاران خود را برای حضور در این رقابت به نمایندگی از کشورمان معرفی کنند. بر این اساس باشگاه آرتمیس قهرمان لیگ بانوان سال گذشته، علیرغم محدودیت‌های ثبت‌نام ۴ ورزشکار را در مواد مختلف مسابقات ثبت‌نام کرد. با این حال ۲ ورزشکار توانستند در رقابت شرکت کنند و ۲ ورزشکار دیگر به دلیل اختلال در سیستم سرور کشور میزبان موفق به رقابت نشدند. هانیه خورسند و شکیبا وقوفی دو ورزشکار شرکت‌کننده موفق به کسب ۲ مدال نقره و برنز این رقابت‌ها شدند. سولماز عباسی مربی تیم ملی روئینگ بانوان و باشگاه آرتمیس درباره حضور در این رقابت‌ها گفت: فرصت خوبی بود که علیرغم زمان ثبت‌نام کمی که داشتیم و به نظرم از این موقعیت به بهترین نحو استفاده شد البته امیدوارم در دوره‌های بعدی این مسابقات بهتر و با آمادگی بیشتری شرکت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او در خصوص فلسفه‌ی برگزاری مسابقات داخل سالن تشریح کرد: با توجه به فصل زمستان که در آن هستیم، برگزاری مسابقات داخل سالن در دنیا متداول است. از آن‌جایی که بسیاری از کشورها شرایط پارو کشیدن و تمرین در آب را ندارند، تمریناتشان را داخل سالن ادامه می‌دهند به همین خاطر برگزاری این مسابقات بسیار انگیزه‌ساز است و ورزشکاران با هدف شرکت در این مسابقات تمرینات خود را دنبال می‌کنند.

,

عباسی درباره نفرات شرکت‌کننده از ایران در این مسابقه گفت: اولین دوره‌ بود که در این مسابقات شرکت می‌کردیم و قصد داشتیم که تمام ورزشکاران ملی را در این مسابقات شرکت دهیم ولی با توجه به مجازی بودن این مسابقات و مشکلاتی که برای ثبت‌نام وجود داشت، موفق شدیم 4 ورزشکار را در این مسابقه شرکت دهیم.

,

او ادامه داد: چون زمان کوتاهی بود که اعلام شده بود، سریعاً برای شرکت در مسابقات اقدام کردیم. از آنجایی که فدراسیون به باشگاه‌های قهرمان لیگ برتر سال گذشته این امتیاز را داده بود که در این مسابقه شرکت کنند، می‌توانستم از ورزشکاران باشگاه آرتمیس برای شرکت در این مسابقه استفاده کنم ولی ترجیح دادم که از ملی‌پوشان حاضر در اردو تست بگیرم و از نفرات برتر هر ماده در این مسابقات استفاده کنم که در مقایسه با ورزشکاران سایر کشورها محک زده شوند.

,

عباسی اضافه کرد: کتایون اشرف در بخش پیشکسوتان، هانیه خورسند در سنگین‌وزن بزرگسالان، شکیبا وقوفی در سبک‌وزن بزرگسالان و زینب نوروزی در زیر۲۳ سال در مسافت ۲۰۰۰ متر شرکت کردند که هانیه خورسند و شکیبا وقوفی موفق به کسب مدال نقره و برنز شدند.

,

مربی تیم ملی روئینگ بانوان ایران در خصوص مشکل به وجود آمده برای دو شرکت کننده‌ دیگر کشورمان توضیح داد: کتایون اشرف و زینب نوروزی به دلیل تعداد زیاد شرکت‌کنندگان و به وجود آمدن مشکل در سرورهای اینترنتی کشور میزبان از شرکت در مسابقات جا ماندند.

,

وی افزود: تعداد ورزشکاران حاضر در این مسابقه حدوداً ۶۰۰ نفر بود که در مقایسه با دوره‌های قبل بسیار زیاد بود و چون در تایم بعدازظهر چند مسابقه به صورت همزمان برگزار شد، این مشکل برای سرورهای کشور میزبان به‌ وجود آمد و ورزشکاران ایران و چند کشور دیگر به‌خاطر جا ماندن از استارت مسابقه، حذف شدند ولی در مسابقات صبح که خورسند و وقوفی شرکت داشتند هر یک از مسابقات به صورت جداگانه برگزار شد و این مشکل وجود نداشت.

,

وی درباره‌ مزیت برگزاری این مسابقات بیان کرد: اگر این امکان فراهم شود که مسابقات داخل سالن را به صورت حضوری یا مجازی در داخل کشور برگزار کنیم، در انگیزه‌ی ورزشکاران تاثیر چشمگیری خواهد داشت. علاوه بر این موضوع، ورزشکاران می‌توانند با صرف هزینه‌های بسیار کمتر که مربوط به سفر و تجهیزات می‌شود در مسابقات معتبر شرکت کنند و در فصل سرما آمادگی خود را حفظ کنند.

,

عباسی در پایان اظهار کرد: در این دوره تلاش کردیم که علاوه بر شرکت در رده‌ی پیشکسوتان، یک ورزشکار هم در رده پاراروئینگ ثبت‌نام کنیم که به‌خاطر محدودیت‌های ثبت‌نام این اتفاق نیفتاد، ولی خوشحالیم که برای اولین‌بار در مسابقات داخل سالن شرکت کردیم و امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد و برای دوره‌های بعد با آمادگی بیشتری در مسابقات حضور پیدا کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه