اخبار داغ

استاندار زنجان:

گزینه‌های متنوعی برای جابه‌جایی کوی فلسطین زنجان پیشنهاد شود

گزینه‌های متنوعی برای جابه‌جایی کوی فلسطین زنجان پیشنهاد شود
استاندار زنجان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان برای جابه‌جایی کوی فلسطین شهر زنجان، گزینه‌های متنوعی ارائه و پیشنهاد دهد تا مورد استقبال اهالی این منطقه قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محسن افشارچی، عصر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با موضوع جابه‌جایی کوی فلسطین شهر زنجان برگزار شد، اظهار داشت: برای جابه‌جایی کوی فلسطین، تمام اهالی ساکن در آن منطقه باید جابه‌جا شوند و اینطور نیست که بعضی خانوارها در آنجا بمانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه انتقال ساکنان کوی فلسطین، تنها راه چاره‌ای است که می‌توان برای این منطقه انجام داد، خاطرنشان کرد: سرشکن کردن هزینه ساخت مسکن برای ساکنان این منطقه در سایر پروژه‌های شهری، نقدترین و سریع‌ترین راه برای جابه‌جایی است.

,

افشارچی با بیان اینکه قرار نیست پروژه‌ای از صفر برای ساکنان کوی فلسطین اجرا شود، تصریح کرد: تخصیص چند واحد از سایر پروژه‌های کلان سبب سرشکن شدن هزینه ساخت مسکن در آن پروژه‌ها شده و به نفع ساکنان خواهد بود.

,

استاندار زنجان افزود: اگر بنا باشد پروژه‌ای از صفر و ابتدا برای ساکنان منطقه فلسطین احداث شود، هزینه‌های تامین زمین و ساخت واحدها خیلی بالا می‌رود.

,

وی با اشاره به مشخص شدن 2 پروژه در کوی زنگان و کوی زیتون جهت ساخت واحد برای ساکنان کوی فلسطین گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، سبد پیشنهادات خود برای جابه‌جایی کوی فلسطین را متنوع کند تا تمام ساکنان بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

,

افشارچی با تاکید بر اینکه تمام ساکنان کوی فلسطین به‌صورت کلان باید جابه‌جا شوند، ابراز کرد: در صورتی که سبد پیشنهادات متنوع باشد هر کدام از ساکنان با توجه به شرایط و تقاضای خود می‌توانند واحد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

,

وی افزود: تخصیص زمین فردی و گروهی و ارائه تسهیلات برای ساخت مسکن و تخصیص پروژه‌های متنوع در نقاط دور و نزدیک به مرکز شهر از مواردی است که می‌تواند محرکی برای استقبال اهالی کوی فلسطین برای جابه‌جایی باشد.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه ارزیابی مشاور طرح تا جلسه آینده آماده شود تا دقیق‌تر بتوان موضوع را بررسی کرد، گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال جاری بتوان قرارداد با ساکنان کوی فلسطین منعقد شده و تا سال آینده نیز واحدها تکمیل و تحویل داده شوند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص راه‌اندازی بازارهای روز زنجان اظهار داشت: برخی اقدامات، سلبی و برخی دیگر ایجابی هستند.

,

افشارچی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ایجابی، راه‌اندازی بازارهای روز است که تحت کنترل خودمان باشد چرا که بازارهای روز یا جمعه بازار، ابزاری هستند که انواع کالاها و محصولات را با نظارت شهرداری می‌شود در آنجا عرضه کرد و این امر قطعاً هم سبب پایین آمدن قیمت‌ها شده و هم به تورم استان تاثیر می‌گذارد.

,

وی تاکید کرد: بازارهای روز، راه‌اندازی شود تا تدابیر دیگری اتخاذ شود و اتفاقات مثبتی در کوتاه و بلندمدت در استان بیفتد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه