اخبار داغ

برف و کولاک ایلام را فرا گرفت؛ تا پایان هفته، هوا سرد و یخبندان خواهد بود

برف و کولاک ایلام را فرا گرفت؛ تا پایان هفته، هوا سرد و یخبندان خواهد بود
بنابر گزارش هواشناسی ایلام از صبح یکشنبه طبق انتظار تا شب دوشنبه شاهد فعالیت سیستم بارشی در استان ایلام خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، بنابر گزارش هواشناسی ایلام از یکشنبه طبق انتظار تا شب دوشنبه شاهد فعالیت سیستم بارشی در استان ایلام خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

تخمین میزان بارش برف در سردسیرات استان ایلام (ملکشاهی،  ایوانغرب، ایلام ، سرابله  بخش آسمان آباد ، بخش میمه و بخش میشخاص) میزان احتمالی بارش برف بین 5 تا 10 سانت است.

,
, ,

ورود سامانه بارشی از امشب تا سه شنبه به ایلام

, ورود سامانه بارشی از امشب تا سه شنبه به ایلام, ورود سامانه بارشی از امشب تا سه شنبه به ایلام,

در همین رابطه "مجتبی میهن‌پرست"، رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: از امشب یک موج جدید بارشی یا سامانه جدید وارد استان می‌شود و این سامانه بارشی تا صبح سه شنبه در استان خواهد ماند.

,

وی افزود: در ارتفاعات نواحی سردسیر بارش برف سنگین و در نواحی گرمسیر بارش باران داریم. 

,

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: نیروهای شهرداری باید در آماده باش کامل باشند چون در روز دوشنبه یخ بندان شدید داریم و چون کاهش دمای شدید داریم مصرف انرژی هم بالا می‌رود.

,

وی ادامه داد: مردم هنگام رانندگی احتیاط کنند زیرا در نواحی گرمسیر بارندگی داریم که همراه با مه است و نواحی سردسیر هم مه و هم بارش برف داریم؛ طی امروز تا غروب به خاطر وزش باد کولاک برفی را شاهد خواهیم بود.

,

میهن‌پرست گفت: چهارشنبه سامانه خاصی نداریم و جو استان پایدار است ولی صبح پنج شنبه تا ظهر پنج شنبه سیستم دیگر می‌آید که سریع‌الگذر است و عمر آن ۱۰-۱۲ ساعت است و سامانه سردی است که باعث بارش برف می‌شود.

,

توصیه هایی که نباید فراموش شوند

, توصیه هایی که نباید فراموش شوند, توصیه هایی که نباید فراموش شوند,

هشدار به کشاورزان، دامداران، باغداران، مرغداران 

,

در هنگام تردد در پیاده رو ها ، خیابان و ... مواظب لغزندگی باشید و یادتان باشد ، بودن دست ها در جیب ، هنگام لیز خوردن مساویست با ... ! پس دستکش داشته باشید و دستتان را هنگام تردد در سطح لغزنده و یخ زده در جیبتان قرار ندهید!

,

جلوگیری از ترکیدن کنتورهای آب و یخ زدگی لوله های موجود در فضاهای باز ، یکی دیگر از دغدغه های موجود خواهد بود. توصیه می شود کنتورهای آب و لوله های انتقال آب که در فضای باز قرار دارند یا در معرض سرما هستند ، با کاه ، براده های چوب ، پشم شیشه ، گونی و ... پوشانده شوند.

,

بررسی مسیر دودکش بخاری و اطمینان از مسدود نبودن برای جلوگیری از قاتل نامرئی ( منو اکسید کربن )

,

 تا حد امکان از مصرف بی رویّه ی گاز و برق خودداری شود و صرفه جویی در مصرف این دو حامل انرژی اولویّت مردم باشد تا خدای نکرده شاهد قطع و یا افت فشار گاز در هیچ نقطه نباشیم.

,

در صورت یخ زدن رگلاتور ، از هر گونه دستکاری خودداری نمایید.

,
, ,

اگر نیاز به تعطیلی ادارات و مدارس باشد، صبح فردا اعلام می‌کنیم

, اگر نیاز به تعطیلی ادارات و مدارس باشد، صبح فردا اعلام می‌کنیم, اگر نیاز به تعطیلی ادارات و مدارس باشد، صبح فردا اعلام می‌کنیم,

در همین راستا "مجید بیگلریان"، سرپرست مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: شرایط هوای استان را به صورت لحظه‌ای از طریق پلیس‌راه، راهداری، هواشناسی و... پایش می‌کنیم.

,

وی اظهار کرد: چنانچه بارش‌ها به گونه‌ای پیش برود که نیاز به تأخیر در آغاز فعالیت یا تعطیلی ادارات و مدارس باشد، در جلسه صبح فردا تصمیم‌گیری و به اطلاع مردم خواهد رسید.

,

مدارس و دانشگاهها نوبت صبح تعطیل و فعالیت ادارات با یک ساعت تأخیر آغاز می‌شود

, مدارس و دانشگاهها نوبت صبح تعطیل و فعالیت ادارات با یک ساعت تأخیر آغاز می‌شود, مدارس و دانشگاهها نوبت صبح تعطیل و فعالیت ادارات با یک ساعت تأخیر آغاز می‌شود,

"مجید بیگلریان"، سرپرست مدیریت بحران استانداری ایلام صبح روز دوشنبه (27 دیماه) در خصوص فعالیت مدارس و ادارات گفت :با توجه به بارش برف، برودت هوا و بروز یخبندان، فعالیت کلیه مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاهها در نوبت صبح (غیر از دانش‌آموزانی که امتحان سراسری [کشوری] دارند) تعطیل و ادارات (منهای دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان) و بانک‌ها در مناطق ذیل با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

,

وی اظهار کرد: این مناطق شامل شهرستان‌های ایلام، ایوان، بدره، ملکشاهی، چرداول و بخش‌ کارزان سیروان است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه