اخبار داغ

نبود کمربندی، معضل جدی شهر پلدختر؛

گران‌ترین عوارضی مردم را به جاده قدیم پلدختر فراری داد/ رانندگان همچنان به دل خطرمی‌زنند

گران‌ترین عوارضی مردم را به جاده قدیم پلدختر فراری داد/ رانندگان همچنان به دل خطرمی‌زنند
علی‌رغم حجم وسیع تردد خودروهای سنگین در پلدختر متأسفانه این شهر هنوز فاقد کمربندی می‌باشد که این مشکل نیز موجب ایجاد ترافیک سنگین خودروها و مختل شدن آسایش مردم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، پلدختر از معدود شهرهای ترانزیتی کشور است که کمربندی ندارد و بوق ممتد خودروهای سنگین به کابوسی تلخ برای شهروندان پلدختری تبدیل‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

این شهرستان در جنوب استان لرستان واقع‌شده که به دلیل هم‌جواری با استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام محل تردد حجم زیادی از خودروهای سبک و سنگین است.

,

روزانه به‌طور میانگین تردد حدود۲ هزار خودرو را از پلدختر شاهد هستیم که در کنار ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی در شهرستان، مشکلاتی هم وجود دارد که باعث گلایه‌مندی شهروندان پلدختری شده است.

,

شهرستانی با این حجم تردد ترانزیتی خودروهای سنگین و سبک در کشور، متأسفانه هنوز فاقد کمربندی بوده و این مشکل موجب ایجاد ترافیک سنگین خودروها در شهر پلدختر شده است.

,

, ,

تردد خودروهای سنگین روی اعصاب مردم پلدختر

, تردد خودروهای سنگین روی اعصاب مردم پلدختر,

جواد سپهوند، یکی از شهروندان پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با بیان اینکه به دلیل سروصدای تردد خودروها مجبور هستیم در آینده نقل‌مکان کنیم، اظهار داشت: خودروهای سنگین که به‌صورت شبانه‌روز از داخل شهر پلدختر تردد می‌کنند، موجب سلب آسایش از مردم شده‌اند.

,

وی افزود: شهروندان پلدختر از دست بوق‌های ممتد خودروها، آسایش ندارند و استرس به جزئی جدانشدنی از زندگی مردم پلدختر تبدیل‌شده است.

,

کم‌هزینه بودن جاده پلدختر برای خودروهای سنگین

, کم‌هزینه بودن جاده پلدختر برای خودروهای سنگین,

رحمانی، یکی از رانندگان خودروهای سنگین در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، بابیان اینکه تردد از مسیر پلدختر به‌صرفه و راحت‌تر است، اظهار داشت: با توجه به گرانی عوارض آزادراه مجبور هستیم از جاده غیراستاندارد و ناایمن پلدختر-خرم آباد تردد کنیم.

,

وی افزود: شهر پلدختر ازجمله معدود شهرهایی است که از مسیر تهران به‌طرف خوزستان حمل بار می‌کنم و فاقد کمربندی است.

,

این راننده خودرو سنگین عنوان کرد: جذابیت‌های طبیعی محور قدیم پلدختر-خرم آباد یکی از دلایلی است که من سعی می‌کنم خانواده‌ام را همراه خود به سفر بیاورم، ولی متأسفانه وضعیت جاده اصلاً خوب نیست.

,

, ,

ساماندهی مشکلات ترافیکی خودروهای سنگین

, ساماندهی مشکلات ترافیکی خودروهای سنگین,

صدیقه میری، شهردار پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با تأکید بر اینکه کمربندی برای شهر پلدختر یک ضرورت است، اظهار داشت: نبود کمربندی در شهر پلدختر باعث ترافیک، آلودگی صوتی و هوا، تخریب آسفالت خیابان و افزایش خطر تصادف درون‌شهری شده است.

,

وی افزود: تا زمانی که معضل کمربندی پلدختر حل شود نیاز است با برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت، مشکلات ترافیکی خودروهای سنگین را در این شهر حل کنیم.

,

شهردار پلدختر عنوان کرد: تهیه و نصب علائمی نظیر چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و رنگ‌های ترافیکی توسط اداره راهداری با همکاری شهرداری پلدختر جهت جلوگیری از ایجاد ترافیک بایستی انجام شود.

,

توقف ماشین‌های حمل بار در زیر پل تاریخی جاده پلدختر- خرم‌آباد

, توقف ماشین‌های حمل بار در زیر پل تاریخی جاده پلدختر- خرم‌آباد,

علی‌محمد عزیزی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به اینکه معضل عدم کمربندی دامن‌گیر پل تاریخی ورودی شهر پلدختر نیز شده است، اظهار داشت: به دلیل نبود کمربندی شاهد تردد وسایل نقلیه سنگین، محموله‌های سوختی و ترافیکی در این مسیر هستیم.

,

وی افزود: امروز شهر پلدختر به محل اصلی تردد محموله‌های ترافیکی سنگین تبدیل‌شده است به‌طوری‌که در برخی اوقات، به دلیل گیرکردن این محموله‌ها در دیواره‌های پل ورودی، باعث ایجاد ترافیک طولانی خودرویی در شهر پلدختر می‌شود.

,

, ,

ضرورت ایجاد جاده کمربندی در پلدختر

, ضرورت ایجاد جاده کمربندی در پلدختر,

حسن رضاییان، فرماندار پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: با توجه به حجم تردد بیش از ۲ هزار خودرو سبک و سنگین از پلدختر، ایجاد و احداث جاده کمربندی در این شهر ضرورت دارد.

,

وی افزود: محموله‌های ترافیکی که نمی‌توانند از آزادراه تردد کنند از مسیر خرم آباد-پلدختر تردد کرده و به‌تبع هم بایستی از درون شهر پلدختر عبور کنند که این خود باعث آسیب به زیرساخت‌ها و مبلمان شهری شده است.

,

فرماندار پلدختر عنوان کرد: اهمیت این مطالبه را طی نامه‌ای به استان و به مسئولان متولی در سطح وزارتخانه اطلاع دادیم و منتظر هستیم تصمیم مناسبی در این راستا اتخاذ شود.

,

وی تصریح کرد: بر اساس طرح احداثی جاده جدید پلدختر-خرم آباد، تونلی از بالای پل قدیم به سمت پارک صخره‌ای احداث و به خیابان امام (ره) متصل می‌شود.

,

, ,

به گزارش سفیرافلاک، با توجه به حجم وسیع تردد خودروهای سنگین در مسیر پلدختر- خرم‌آباد مسئولان ذی‌ربط بایستی درزمینهٔ احداث کمربندی به جهت حفظ امنیت و آسایش عمومی شهروندان و همچنین کاهش ترافیک شهری در پلدختر، تصمیمات لازم را اتخاذ نموده و در راستای اجرای سریع آن اقدام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه