اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین الملل:

هیچ اراده‌ای نمی‌تواند استراتژی و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را برهم بزند

هیچ اراده‌ای نمی‌تواند استراتژی و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را برهم بزند
کارشناس مسائل بین الملل گفت: قطعا هیچ اراده ای نمی تواند ضوابط، استراتژی ها و خطوط قرمز تعیین شده جمهوری اسلامی را برهم بزند و این قاعده در خصوص بحث مذاکرات هم صادق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حنیف غفاری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: با گذشت بیش از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ما دشمنان خود را در نظام بین الملل شناختیم و استراتژی ها و راهبردهای کلان ما در مواجهه با دشمنان هم ترسیم شده و مبنای رفتار و عمل ماست.

وی افزود: قطعا هیچ اراده ای نمی تواند این ضوابط، استراتژی ها و خطوط قرمز را برهم بزند و این قاعده در خصوص بحث مذاکرات هم صادق است.

غفاری تصریح کرد: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند مذاکره در اینجا به معنای تسلیم یا پذیرش خواسته های طرف مقابل یا تغییر خطوط قرمز و تغییر راهبردها و استراتژی های کلان در نظام بین الملل نیست.

وی عنوان کرد: یک نگاه تاکتیکی صرف نسبت به مذاکرات وجود دارد به این معنا که اتفاقا باید خطوط قرمز و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نظام بین الملل حفظ شود.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: فراموش نکنیم که طی سالهای گذشته و اخیر، بارها آمریکا و بازیگران اروپایی تلاش کردند که خطوط قرمز و راهبردهای ما را تغییر دهند که نمونه بارز آن استراتژی فشار حداکثری دولت ترامپ و همراهی دولتهای اروپایی در این مسیر بود.

غفاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در نقطه ای قرار داریم که نه استراتژی های منطقه ای ما، نه ضوابط ما در نظام بین الملل و نه الگو واره ها و مبانی منبعث از انقلاب اسلامی ایران و سیاست خارجی جمهوری اسلامی تغییر کرده

پس این یک مرز کاملا تفکیک شده است که اتفاقا در رصد مواضع جمهوری اسلامی ایران هم دیده می شود و نمونه آن هم مذاکرات اخیر است.

وی افزود: در مذاکرات اخیر، جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده  که بازگشت پوچ یا ظاهری آمریکا و اروپا به توافق هسته ای را برنمی تابیم و به این معنا است که کشور ما از اصول، آرمان ها و ضوابط خود در برابر دشمنان به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.

 

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه