اخبار داغ

فصل اول حکمرانی دولت سیزدهم در یزد؛

تورم خانوارهای یزدی هرماه کمتر از ماه قبل

تورم خانوارهای یزدی هرماه کمتر از ماه قبل
نرخ تورم سالانه آذرماه ۱۴۰۰برای خانوارهای یزدی به ۴۴.۸درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل(آبان) ۸دهم درصد و نسبت به ماه مرداد که آخرین ماه استقرار دولت دوازدهم بود ۲دهم درصد کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،مرکز آمار ایران نرخ تورم سالانه آذر ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای کشور را  به تفکیک استانها منتشر که این عدد در استان یزد به ۴۴.۸درصد رسیده که نسبت به ماه قبل ۸دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد، منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

دولت سیزدهم در فصل اول حکمرانی خود چه عملکردی داشته است؟

, دولت سیزدهم در فصل اول حکمرانی خود چه عملکردی داشته است؟, دولت سیزدهم در فصل اول حکمرانی خود چه عملکردی داشته است؟,

نرخ تورم سالانه خانوارهای یزدی در مرداد که آخرین ماه استقرار دولت دوازدهم بوده است ۴۵درصد بوده است و این عدد ازحدود یکسال قبل از ان یک روند صعودی داشته است اما دولت سیزدهم همزمان با استقرار خود با در پیش گرفتن سیاستهای اقتصادی خود ، توانست در کمتر از دوماه روند صعودی تورم را متوقف و در پایان فصل اول حکمرانی خود ، تورم سالانه خانوارهای یزد را به۴۴.۸درصد برساند که ۲دهم درصد کمتر از تورم ماه مرداد است.

,

هرچند شاید ۲دهم درصد در زندگی مردم یزد چندان قابل مشاهده نباشد و مردم عادی تغییر چندانی ندیده باشند اما اتفاق مهم در این موضوع این است که روند صعودی تورم متوقف شده است و هرچند کند، اما در حال نزول است.

,

شهرام طاهری استاد اقتصاد دانشگاه در گفتگو با یزدرسا ، با بیان اینکه روند صعودی تورم در دولت دوازدهم افسار گسیخته شده بود اظهار داشت: نباید انتظار داشت که یک دولت بتواند در یک فصل میزان تورم را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهد که اگر چنین اتفاقی به وقوع بپیوندد و دولتی بتواند این کار را انجام دهد به طور قطع پارامترهای اقتصادی در این موضوع لحاظ نشده است.

,

وی ادامه داد: روند نزولی تورم سالانه خانورها باید در زمینه های دیگر اقتصادی به ویژه گروه های خوراکی ها  و... به مرور نمایان شود تا خانواده ها روند رو به جلوی اقتصاد ایران را لمس کنند.

,

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه علیرغم کاهش تورم خانوارها در یزد اما همچنان میزان تورم در یزد بالاتر از کل کشور است خاطرنشان کرد: میزان تورم خانوارهای کل کشور در ماه آبان ۴۲.۷درصد می باشد که نشان از ان دارد که مدیران استانی باید با تلاش و جدیت بیشتری به فعالیت های خود ادامه دهند و همچنین باید یک بازنگری کلی در سیاست های اقتصادی انجام شود.

,

, ,

چرا تیم اقتصادی دولت دوازدهم در یزد تغییر نمی کند؟

, چرا تیم اقتصادی دولت دوازدهم در یزد تغییر نمی کند؟, چرا تیم اقتصادی دولت دوازدهم در یزد تغییر نمی کند؟,

همچنین بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم دوازده ماه خانوارهای شهری یزد منتهی به آذر با ۶دهم درصد کاهش به ۴۴.۱درصد رسیده است که در این زمینه نیز علیرغم کاهش میزان تورم، اما همچنان نسبت به متوسط تورم خانوارهای کل کشور که۴۲.۷درصد می باشد بالاتر می باشد.

,

عباس علوی راد استاد اقتصاد دانشگاه با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت در استان باید از کارشناسان و اساتید اقتصادی مشاوره بگیرد خواهان توجه استاندار به موضوع تورم شده است.

,

این موضوعی است که اخیرا مورد انتقاد بسیاری از دلسوزان و کارشناسان اقتصادی استان یزد قرار گرفته و مدعی هستند تیم اقتصادی دولت فعلی همان تیم اقتصادی دولت دوازدهم است که نتوانستند برای اقتصاد استان فکری بی اندیشند و حال چرا این مدیران بی برنامه یا دارای برنامه های غلط و اشتباه باید همچنان بر مسند کار باقی بمانند؟

,

تورم در روستاهای یزد هرماه کمتر از ماه قبل

, تورم در روستاهای یزد هرماه کمتر از ماه قبل, تورم در روستاهای یزد هرماه کمتر از ماه قبل,

در بخش دیگری از گزارش مرکز امار ایران ،روند نزولی تورم در میان خانوارهای روستایی که از دوماه گذشته در یزد شروع شده بود در این ماه نیز ادامه پیدا کرد و با ۱.۷درصد کاهش نسبت به ماه قبل به۴۹.۴درصد رسید اما متاسفانه در این زمینه نیز یزدی ها بالاتر از متوسط کشوری که ۴۷درصد می باشد قرار دارند.

,

, ,

به نظر می رسد هرچند نرخ تورم خانوارهای یزد در سه ماه اخیر روند نزولی به خود گرفته است اما بالاتر بودن نرخ تورم های یزد در مقایسه با خانوارهای کشور باید عاملی برای توجه بیشتر مسئولان استانی دولت سیزدهم در یزد باشد که با بازنگری در سیاستهای اقتصادی تیم خود، این سوال را به صورت جدی از خود بپرسند که آیا با این تیم و با این سیاستها امکان محقق کردن وعده های دولت سیزدهم در یزد امکان پذیر خواهد بود.

, به نظر می رسد هرچند نرخ تورم خانوارهای یزد در سه ماه اخیر روند نزولی به خود گرفته است اما بالاتر بودن نرخ تورم های یزد در مقایسه با خانوارهای کشور باید عاملی برای توجه بیشتر مسئولان استانی دولت سیزدهم در یزد باشد که با بازنگری در سیاستهای اقتصادی تیم خود، این سوال را به صورت جدی از خود بپرسند که آیا با این تیم و با این سیاستها امکان محقق کردن وعده های دولت سیزدهم در یزد امکان پذیر خواهد بود., به نظر می رسد هرچند نرخ تورم خانوارهای یزد در سه ماه اخیر روند نزولی به خود گرفته است اما بالاتر بودن نرخ تورم های یزد در مقایسه با خانوارهای کشور باید عاملی برای توجه بیشتر مسئولان استانی دولت سیزدهم در یزد باشد که با بازنگری در سیاستهای اقتصادی تیم خود، این سوال را به صورت جدی از خود بپرسند که آیا با این تیم و با این سیاستها امکان محقق کردن وعده های دولت سیزدهم در یزد امکان پذیر خواهد بود.,

انتهای پیام/ک

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه