اخبار داغ

کارشناس دینی هرمزگان:

دنیا متوجه بی‌ثباتی سیاسی آمریکا شده است

دنیا متوجه بی‌ثباتی سیاسی آمریکا شده است
حجت الاسلام غلامپور با بیان اینکه آمریکایی ها در طول تاریخ نشان دادند که قابل اعتماد نیستند، گفت: تمام دنیا فهمیدند که آمریکا از نظر سیاسی، ثباتی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حمید غلامپور کارشناس دینی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز پیرامون چرایی عدم اعتماد به غرب اظهار کرد: امام خمینی(ره) در بحبوحه ابتدای انقلاب اسلامی با آن دید وسیع و عمیق و بینش سیاسی و اجتماعی، پاسخ دندان شکنی به چرایی عدم اعتماد به غرب را دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی در ادامه افزود: بعد از چهل سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران، هرچه جلوتر می رویم متوجه می شویم که جملات امام راحل هنوز تازگی خود را دارد، هرچند در بستر زمان، خیلی ها به کجراه رفتند و در قلوبشان بارقه ای از امید ایجاد شد و فکر می کردند می توانند از این کدخدای جهانی چیزی دریافت کنند اما همه اینها قدرت پوشالی بود و خروجی این ارتباط مشخص شد تا همگان به این جمله بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند دوستی با امریکا همانند دوستی گرگ و میش است» یقین پیدا کنیم.

,

کارشناس دینی استان هرمزگان همچنین ادامه داد: این جمله امام راحل؛ بدین معناست که خوی امپریالیستی و گرگ صفتی آمریکا حتی زمانی که شکمش هم سیر باشد طعمه را رها نمی کند. پایه اصلی و اساس تشکیل کشور آمریکا بر اساس سلطه، زور، ارعاب و تهدید بوده است.

,

غلامپور گفت: با مرور تاریخچه و پیشینه تاسیس این کشور، خواهید دید که این کشور با ۱۳ ایالت، کار خود را آغاز کرده و با سلطه بر سرخپوست ها، جایگاه قدرت سیاسی خود را تامین کرده است و از همان ابتدا نیز اصل و اساس سیاستگذاری اش بر اساس نظام برده داری بوده است.

,

وی ابراز داشت: با بازخوانی و بررسی تاریخچه حضور آمریکا در کشورهای مختلف درمی یابیم که حضورش در کشورها صرفا به منظور تامین منافع خودش است.

,

این کارشناس دینی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه حضور آمریکا در یمن، افغانستان و عراق هیچ ره آوری و نتیجه ای جز بیچارگی و آواره کردن مردم این کشورها نداشته است، افزود: آمریکا به بهانه مقابله با طالبان و کنار زدن آنها وارد کشور افغانستان شد اما بعد از ده ها سال که از حضورش در این کشور می گذشت و کامل از منافع افغانستان به نفع خود بهره برد کشور افغانستان را در شرایطی ترک کرد که این کشور را دو دستی تحویل طالبان داد. لذا نتیجه دوستی با آمریکا همین است.

,

غلامپور به هدف آمریکا از مذاکرات اشاره کرد و گفت: برخی ها به خیال خام خودشان، کلید حل مشکلات؛ مذاکره با آمریکا و برد دو طرفه بود که تصوراتشان اشتباه از آب درآمد. همه متوجه شدند که خبری از برد با آمریکا نیست. آمریکایی ها در طول تاریخ نشان دادند که قابل اعتماد نیستند.

,

وی با بیان اینکه تمام دنیا فهمیدند که آمریکا از نظر سیاسی، ثباتی ندارد، تصریح کرد: آمریکا آن قدرت پوشالی است که رو به انزواست، حتی تحلیلگران سیاسی و اجتماعی آمریکا نیز متوجه بی اعتباری آمریکا در دنیا و بی ثباتی این کشور در حوزه سیاست شده اند و چنین بیان می کنند که آمریکا باید آماده فروپاشی باشد.

,

این کارشناس دینی ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند «امروز باید به دنبال این باشیم که از پدافند به آفند تبدیل شویم»، این سیاست و ریل گذاری حضرت آقاست. ایشان در جای دیگری تاکید کرده اند که باید قوی باشیم تا امروز دنیا بیش از پیش به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی ببرد.

,

غلامپور افزود: همه دنیا درحال حاضر به این نتیجه رسیده است که کشوری مثل ایران به قدرتی تبدیل شده که هیچ کس نمی تواند در مقابلش قد علم کند. محوریت جمهوری اسلامی ایران در تمام برنامه های منطقه خاورمیانه و خارج از آن کاملا محسوس است.

,

وی بیان داشت: تمام خروجی شعار امام راحل (نه شرقی نه نه غربی) و عدم رفاقت با آمریکای جنایتکار است که امروز با افتخار سربلند هستیم و به هیچ کشوری وابسته نیستیم. کشور ایران در دوران پهلوی به مدت ۴۰ الی ۵۰ سال با آمریکا رفاقت داشت که هیچ دستاوردی برای ایران جز دخالت در امورات کشور نداشت.

,

این کارشناس دینی گفت: مردم ایران اسلامی هوشیارند و از بینش سیاسی بسیار بالایی برخوردارند و فراتر از این فکر می کنند که بخواهند به غرب و آمریکای جنایتکار اعتماد کنند و ارتباط برقرار کنند. هر کسی چه مسئول و غیر مسئول بخواهد به این ارتباطات ، امید ببندد بداند که سخت در اشتباه است چراکه آزموده را دوباره آزمودن خطاست.

,

غلامپور خطاب به آنانی که برای رفع مشکلات ، هنوز چشم امیدشان به دستان غربی هاست، توصیه کرد: تاریخ بزرگترین سند است، لذا چشمانتان را باز کنید. کشوری که از بدو تاسیس با نظام سلطه و برده داری جلو آمده است به هیچ وجه معنای صلح را نمی فهمد. بلکه همانند یک تاجر عمل می کند و به دنبال منافع خودش است.

,

وی بیان کرد: هر جا آمریکایی ها به بهانه حقوق بشر ورود می کنند همه سیاه نمایی است و این را همگان متوجه شده اند و اگر مسئولی بخواهد به غرب و آمریکا دل ببندد بداند که اشتباه می کند.

,

کارشناس دینی تاکید کرد: مسئولان می بایست بیانیه گام دوم انقلاب را سرفصل صحبت هایشان قرار دهند و اجرایی نمایند. همچنین اقتصاد مقاومتی را عملیاتی و به جوانان مستعد و توانایی های داخلی اعتماد کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه